خیراندیش با تأکید بر اهمیت توجه به سلامت مادران باردار یادآور شد: برای یک مادر باردار هشت بار در سیستم معایناتی مفصل انجام می‌شود به طوریکه سال گذشته ۹ هزار و ۸۰۰ مادر باردار زیر پوشش قرار گرفتند و ۷۳ درصد آنان خدمات کامل از مرکز بهداشت همدان دریافت کردند.
کد خبر: ۵۹۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 23 April 2018
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: تمام استخر‌های شهر همدان فاقد گاز کلر است و به سیستم الکترولیز نمک مجهز شده‌اند.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، محمد خیراندیش در آئین افتتاحیه هفته سلامت با شعار "سلامت برای همه" در مرکز خدمات جامع سلامت شهری سمیعی ۹ شهر همدان، با بیان اینکه لاین دوچرخه‌سواری و ایستگاه دوچرخه در نقاط مختلف همدان با کمک شهرداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط ایجاد شود، اظهار کرد: با توجه به گسترش خدمات سلامت، هفته سلامت فرصتی را فراهم می‌کند تا با تحکیم‌بخشی روابط درون‌بخشی به روابط برون‌بخشی نیز بیش از گذشته توجه شود.

وی هفته سلامت را فرصتی مناسب برای بیان برخی اقدامات حوزه سلامت دانست و افزود: افراد قبل از ورود به عرصه حیات تا زمان زنده بودنشان زیر پوشش نظام سلامت هستند و خدمات پیش از بارداری، آزمایش‌ها و تست‌های ژنتیکی متفاوت و واکسیناسیون برای سلامت نوزادان و مادران انجام می‌شود.

خیراندیش با تأکید بر اهمیت توجه به سلامت مادران باردار یادآور شد: برای یک مادر باردار هشت بار در سیستم معایناتی مفصل انجام می‌شود به طوریکه سال گذشته ۹ هزار و ۸۰۰ مادر باردار زیر پوشش قرار گرفتند و ۷۳ درصد آنان خدمات کامل از مرکز بهداشت همدان دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه مجبور به ختم تولد ۲۴ جنین شدیم، خاطرنشان کرد: با تولد نوزادان واکسیناسیون برای آنان انجام می‌شود و در این راستا سال گذشته ۲۵۰ هزار واکسن توسط مرکز بهداشت شهرستان همدان تزریق شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه در حوزه نوجوانان معاینات بهداشتی و پزشکی چهار بار در دوران تحصیل انجام می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته ۳۰۰ هزار قرص آهن در مدارس برای دختران جوان درنظر گرفته شد که برای ۱۶ هفته هر هفته یک قرص مصرف کنند تا از این طریق مادران آینده از مشکلات کم‌خونی کمتری برخوردار باشند.

وی اظهار کرد: ۳۰۰ هزار ویتامین D۳ برای پسران و دختران دوران دبیرستان درنظر گرفته شد چرا که مصرف این مکمل‌ها پوکی استخوان در جامعه را کنترل می‌کند.

خیراندیش با اشاره به انجام ۱۰۶ هزار وارنیش فلوراید تراپی و ۱۱ هزار فیشور سیلانت خاطر‌نشان کرد: تمام خدمات یا رایگان و یا با تعرفه‌های بسیار پایین ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت سالمندان را زیر پوشش دارد، اظهار کرد: بیشتر مرگ‌ومیر‌ها ناشی از بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان‌ها و دیابت است که این موضوع ضرورت توجه به خودمراقبتی را چند برابر می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان پایه پیشگیری از اپیدمی را آگاهی و بر اساس آن کار کردن دانست و گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت تعداد ۸۰ هزار نفر در حوزه همدان از نظر بیماری‌های قلبی- عروقی معاینه و ۲۸ هزار نفر خطر‌سنجی شدند و برای افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی آموزش‌های لازم ارائه شد.

وی یادآور شد: با توجه به حساسیت‌های بهداشت محیطی ۳۵ هزار مکان تهیه و توزیع موادغذایی در همدان نظارت شد همچنین در آب آشامیدنی ۳۵۰ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی انجام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار