استاندار مازندران خبر داد
صادرات غيرنفتي مازندران در سال گذشته 360 ميليون دلار بود . ضمنا با تفاهم نامه اي که با شرکت هاي لبني استان امضاء شده ، با توسعه دامپروري و ايجاد پالايشگاه شير تا 2 سال آينده حداقل 30 هزار شغل جديد در اين بخش پيش بيني شده است.
کد خبر: ۵۹۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 20 April 2018

به گزارش تابناک مازندران، استاندار مازندران با تاکيد بر اين که برنامه هاي توسعه اي استان در سال جاري با توزيع عادلانه منابع و ظرفيت سنجي هر شهرستان عملياتي خواهد شد ، گفت :

نگاه توسعه اي استان هم از انتظار کشي براي دريافت بودجه دولتي به سمت ايجاد منابع جديد در حال هدايت است.

محمد اسلامي شامگاه پنجشنبه در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه مازندران که باحضور رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور در محل سد هراز در شهرستان آمل برگزار شد ، افزود که اين مشاغل جديد با توسعه صنايع اولويت دار و فعال سازي واحدهاي توليدي موجود محقق خواهد شد.


وي آمار شاغلان کنوني در شهرک هاي صنعتي مازندران را بيش از يکصد هزار نفر اعلام کرد . مازندران27 شهرک و 12 ناحيه صنعتي دارد .


استاندار مازندران با تاکيد بر اين که برنامه هاي توسعه اي استان در سال جاري با توزيع عادلانه منابع و ظرفيت سنجي هر شهرستان عملياتي خواهد شد ، گفت : نگاه توسعه اي استان هم از انتظار کشي براي دريافت بودجه دولتي به سمت ايجاد منابع جديد در حال هدايت است.
وي افزود : سند توسعه مازندران با نگاه به اقتصاد مقاومتي ، مردم محور و دانش بنيان ترسيم شده و براي پيشبرد 12 اولويت توسعه اي استان هم با سرمايه گذاران زيادي مذاکره شده است.
حوزه زيربنايي ، حمل و نقل و راهها ، کشاورزي ، توليدي ، صنعتي ، معدني ، شرکت هاي دانش بنيان ، گردشگري ، توسعه و عمران شهري ، ارتباطات و افزايش سرمايه گذاري هاي درون استاني و صادرات از اولويت هاي توسعه اي مازندران در سال جاري است .


 صادرات ، مهم ترين اولويت
نماينده عالي دولت در مازندران توليد بيش از 6 و نيم ميليون تن محصولات کشاورزي در استان را يک ظرفيت بالقوه براي توسعه صادرات غير نفتي در کشور دانست و گفت : هدفگيري تحقق صادرات سه ميليارد دلاري استان در افق 1400 با ارتقاي بخش معدن ، توسعه محصولات باغي ، آبزپروري ، دام و طيور و ديگر محصولات کشاورزي برنامه ريزي شده است.


وي افزود : اکنون با برقراري ارتباط هاي بين مازندران با کشورهاي حاشيه درياي خزر و ديدارهاي چند جانبه ميان فعالان و بازرگانان اين استان با همتايان خارجي ، درصدد هستيم تا شرکت هاي بازرگاني و حمل و نقل بين المللي را به منظور توسعه صادرات افزايش دهيم.


استاندار مازندران از فعاليت کارخانه هاي توليد لبنيات در استان به عنوان يکي ديگر از ظرفيت هاي قابل اتکا براي تحقق هدف صادراتي ياد کرد و گفت : با تفاهم نامه اي که با شرکت هاي لبني استان امضاء شده ، با توسعه دامپروري و ايجاد پالايشگاه شير تا 2 سال آينده حداقل 30 هزار شغل جديد در اين بخش پيش بيني شده است.
اسلامي اضافه کرد : منابع مالي براي توسعه دامپروري از محل تسهيلات اشتغال روستايي تامين خواهد شد و مشکلي ازاين بابت وجود ندارد.


مجموع صادرات غيرنفتي مازندران در سال گذشته 360 ميليون دلار بود .


** اميدواري به پايان معضل پسماند مازندان تا سال 98
استاندار مازندران همچنين با اشاره به اينکه براي کاهش مشکلات ناشي از ترافيک سنگين در جاده هاي برون شهري استان به تهران توسعه آزادراههاي تهران به مازندران و آزاد راه ساحلي به تصويب دولت رسيده است، گفت : در نگاه توسعه اي استان به حمل و نقل توجه ويژه اي شده و در کنار حمل و نقل جاده اي ، حمل و نقل هوايي و ريلي نيز رونق بيشتري خواهد يافت .


وي توسعه و عمران شهري و روستائي را هم از مطالبات مهم مردم مازندران برشمرد و افزود : متاسفانه در اين مسير به عنوان يکي از محورهاي توسعه مازندران با معضل چندين ساله مديريت پسماند مواجه هستيم .
اسلامي گفت : بر اساس برنامه هاي در حال اجرا در بيشتر شهرهاي مازندران ، تا سال آينده حداقل 60 درصد و تا پايان سال 98 بلاتکليفي در حوزه مديريت پسماند در اين استان نخواهيم داشت.


وي افزود : در بخش زيرساخت هاي ديگر از جمله حوزه تامين انرژي با استفاده از گاز طبيعي اقدام هاي بسيار خوبي در استان انجام شده است و دولت تدبير و اميد دغدغه قطعي گاز مازندران را به خصوص در فصل سرما با انتقال خط لوله عسلويه – دامغان به ساري به طور کامل بر طرف کرده است .
اسلامي تجربه نخستين زمستان بدون قطعي و نوسان فشار گاز در مازندران در سال 96 را نتيجه جديت دولت در رفع مشکل مردم مازندران دانست و گفت : اکنون پيمانکاران زيادي در حال اجراي طرح هاي انتقال گاز به روستاها و شهرهاي کوهستاني استان هستند.


وي ، حمايت دولت از مشاغل خانگي و توسعه اين بخش ، طرح هاي گردشگري ، شيلات و خريد تضميني برنج طارم محلي را از ديگر اقدام هاي دولت براي کمک به کمتر شدن مشکلات و افزايش اشتغال پايدار در اين استان بيان کرد.
محمدباقر نوبخت معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور عصر پنجشنبه وارد مازندران شد و پيش از حضور د نشست شوراي برنامه ريزي استان ، از سد مخزني هراز در شهرستان آمل بازديد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار