مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ۳۲۰ کیلومتر از شبکه توزیع آب دزفول فرسوده است که باید نسبت به اصلاح آن اقدام شود.
کد خبر: ۵۹۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶ 19 April 2018

 

۳۲۰ کیلومتر از شبکه توزیع آب دزفول فرسوده اس

صادق حقیقی پور ظهر امروز پنجشنبه در آئین افتتاح فاز نخست طرح جامع آبرسانی شهرستان دزفول با حضور وزیر نیرو اظهار کرد: خوزستان در بحث اصلاح شبکه آب وضعیت مطلوبی ندارد و دزفول نیز از این قضیه مستثنی نیست به‌گونه‌ای که این شهر از ۷۲۶ کیلومتر شبکه توزیع آب برخوردار است که از این میزان ۳۲۰ کیلومتر آن فرسوده است.

وی افزود: از طریق درآمدهای نفتی که ۳۰ درصد آن را به اصلاح و بازسازی شبکه آب اختصاص داده‌ایم توانستیم ۶۰ کیلومتر اصلاح شبکه آب در این شهرستان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: با اجرای پروژه‌های جدید و برنامه‌های در دستور کار انتظار می‌رود هدر رفت آب در دزفول از ۳۸ درصد به ۲۵ درصد که نرم کشوری است برسد.

حقیقی پور بابیان اینکه خوزستان در زمینه فاضلاب نیز وضع مطلوبی ندارد، افزود: به طور کلی ضریب بهره‌برداری از خدمات فاضلاب در خوزستان ۳۸ درصد است اما در دزفول ۴۵ درصد بوده در حالیکه از ۸۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شهر دزفول تنها ۴۳۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

وی با اشاره به اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه فاضلاب دزفول عنوان کرد: در راستای این اعتبار پنج طرح برای دزفول در نظر گرفته‌ایم که ظرف سه سال ضریب بهره‌وری این شهر از خدمات فاضلاب به ۷۵ درصد می‌رسد که بازهم از نرم خوزستان بالاتر خواهد بود.

حقیقی پور از احداث ۱۰ تصفیه‌خانه بزرگ با حجم ۳۰۰ هزار مترمکعب و ۲۰۰ هزار مترمکعب در خوزستان طی آینده نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح‌ها و برنامه‌های دیگری که در حوزه آب و فاضلاب در دستور کار داریم بتوانیم در زمینه اصلاح شبکه و هدر رفت آب به وضعیت نرمال کشوری دست یابیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار