استاندارایلام:
استاندار ایلام گفت: مدیران کلمه نه را از ادبیات مدیریتی خود بردارند و با دیدگاه مثبت به مشکلات مردم نگاه کنند و در صورت مشکلات قانونی توضیحات لازم را ارائه دهند.
کد خبر: ۵۹۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 18 April 2018

 این روزها موضوع تعطیلی واحدها تولیدی در استان ایلام وبیکار شدن کارگران این واحدها به یکی از معضلات مهم استان ایلام مبدل شده است . معضل مهمی که در صورت عدم اهتمام ویژه وکارشناسانه به آن باید پیشرفت این روند را شاهد و تلنبار شدن مشکلات معیشتی واقتصادی در استان محروم ایلام را بدون هیچ کار مثبتی نظاره گر بود.

به گزارش تابناک ایلام ؛اگرچه بسیاری از صاحبنظران حوزه اقتصادی ،بی برنامگی ،غیر کارشناسانه عمل نمودن دستگاههای مجری ومجریان طرح های تولیدی ،ضعف و  نبودِ برنامه جامع درراستای حمایت از تولیدات داخلی ومهمتراز سرازیر شدن کالاهای خارجی مشابه اما با کیفیت وارزان قیمت به بازار کشور آن هم به دلیل ضعف وناکارآمدی دستگاههای نظارتی ومسئول این حوزه وچندین دلیل ریز ودرشت دیگر را در تعطیلی واحدهای تولیدی عنوان می کنند.

اما با این وجود تعطیل شدن  برخی از واحدهای تولیدی استان نظیر کشتارگاه صنعتی ایوان  که مشکلات آنها در زمره مسایل پیش گفته شده قرار نمی گیرد، موضوعیست که باید بصورت مجزا مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد.

هرچند معتقدیم که جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی باید به جلساتی کارشناسانه در راستای حمایت از واحدهای تولیدی ومحلی برای رفع ورجوع مشکلات واحدهای تولیدی ونجات آنها از رکود وبن بست تبدیل شود واز این حیث انتقاداتی را به شیوه برگزاری این جلسات وارد می دانیم ،اما سخنان روز گذشته استاندار ایلام در خصوص نحوه عمل برخی واحدهای تولیدی جای تامل است . چرا که به یقین، سلیمانی دشتکی بر نکته درستی انگشت گذاشته اند وباید این موضوع بصورت جد در دستور کار دستگاههای ناظر بر واحدهای تولیدی قرار گیرد .

مگر می شود افرادی به نام ایجاد واحد های تولیدی ،با دریافت تسهیلات ارزان قیمت ،امتیازات ،معافیت ها ،زمین ومواردی از این قبیل از سرمایه ملی نهایت بهره را برده اما براحتی موضوع به تعطیلی کشاندن واحدهای تولیدی ،بیکارنمودن کارگران را پیش بکشند؟ پس تکلیف اتلاف سرمایه چه خواهد شد؟ اینجاست که ضعف دستگاههای نظارتی وقضایی هویدا شده ومی توان نقش پررنگ این ضعف را در بروز این مشکلات به عینه شاهد بود.

قاسم سلیمانی در نشست ستاد اقتصادی مقاومتی اظهار کرد: ستاد سرمایه گذاری استان باید نسبت به رفع موانع ، صدور مجوزها و برداشتن مشکلات برای ورود سرمایه گذاران در استان اقدام کنند.

وی افزود: راهبرد دیگر استان جذب تسهیلات اشتغالزایی است که در این حوزه نیز با توجه به ابلاغ مابقی تسهیلات اشتغال فراگیر و توسعه روستایی نسبت به ساماندهی طرح های اشتغالزایی اقدام کرده و در صورت ایجاد مشکل و مانع آن را به ستاد اقتصاد مقاومتی ارجاع کند.

استاندار ایلام رفع مشکلات واحدهای تولیدی راکد یا نیمه فعال و کارگاه هایی که پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارند را اولویت کاری سال جاری اعلام کرد و گفت: این سه راهبرد اساسی استان در بحث اقتصادی است که در ستاد اقتصاد مقاومتی استان پیگیری خواهد شد.

سلیمانی دشتک تاکید کرد: برخی از واحدهای تولیدی که از امکانات دولتی نظیر وام، زمین و امتیازات مختلف با وجود شرایط سخت استفاده می کنند نمی توانند از هدف اصلی خود خارج شود و هر لحظه اعلام انصراف کنند.

وی یاداور شد: دستگاه های نظارتی و قضایی باید با این واحدها برخورد کنند ، به عنوان مثال در کشتارگاه ایوان مسئولان نسبت به رفع مشکلات این واحد اقدام کنند و نمی تواند هر لحظه اعلام انصراف کند چرا که منابع و امکانات دولت را مورد استفاده قرار داده است و باید پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: مدیران کلمه نه را از ادبیات مدیریتی خود بردارند و با دیدگاه مثبت به مشکلات مردم نگاه کنند و در صورت مشکلات قانونی توضیحات لازم را ارائه دهند.

استاندار ایلام با تأکید بر عنوان سال گفت: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و همه موظفیم از این الگو حمایت کنیم و ذیحسابان تحت هیج شرایطی کالای خارجی که تولید داخلی دارد را برای دستگاه ها خرید نکنند و دستگاه های عمرانی و زیرساختی نیز برای اجرای پروژه های عمرانی خود از کالاهای تولید داخل استان استفاده کنند.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار