عبدالله ناصری :
عبدالله ناصری می‌گوید: «از منظر اصلاح‌طلبی به ماجرا نگاه شود هم خروج آقای عارف از مجلس و شهردار شدن ایشان به صلاح نخواهد بود، زیرا با ویژگی‌های اصلاح‌طلبی نیز همخوانی ندارد.»
کد خبر: ۵۹۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 18 April 2018
شهردار شدن عارف به صلاح نیست/ عارف در مجلس مفیدتر است / بی‌طرف تمام نقاط قوت نجفی را دارد
 
رویداد۲۴- عبدالله ناصری می‌گوید: «از منظر اصلاح‌طلبی به ماجرا نگاه شود هم خروج آقای عارف از مجلس و شهردار شدن ایشان به صلاح نخواهد بود، زیرا با ویژگی‌های اصلاح‌طلبی نیز  همخوانی ندارد.»
 
روز گذشته در جلسه بررسی پیشنهاد تغییر فرآیند انتخاب شهردار آینده تهران عنوان شد که ۲۳ اردیبهشت شهردار انتخاب خواهد شد. اما همچان نامی به عنوان کاندید اصلی مطرح نشده است. در این میان اعضای شورای شهر به برخی اسامی اشاره کرده و در شبکه‌های مجاز ی
 
در حالی که روزهای اخیر، در پی استعفای محمدعلی نجفی بحث احتمال حضور محمدرضا عارف به عنوان شهرداری تهران مطرح شد. پیش از این تیر ماه سال گذشته نیز چنین شایعاتی مطرح بود که در نهایت سرلیست فراکسیون امید مجلس خبر مربوط به شروط خود برای حضور در شهرداری تهران را تکذیب کرد. از آغاز دوره مدیریت نجفی این عضو فراکسیون امید به برخی اقدامات شهردار منتقد بود. 
 
بار دیگر پس از استعفای نجفی، نام محمدرضا عارف در گزینه‌های احتمالی قوت گرفت. بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب در اظهارات خود ابراز کردند که این تصمیم به تضعیف فراکسیون امید خواهد انجامید و از سوی دیگر چهره محافظه‌کاری چون عارف را مناسب کرسی شهردار ندانستند. 
 
عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای مشورتی سیدمحمد خاتمی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در ارتباط با احتمال شهردار شدن محمدرضا عارف گفت: با توجه به شناختی که از آقای عارف و ویژگی‌های شخصیتی ایشان دارم، مطمئنم ایشان این سمت را نخواهند پذیرفت. از دیگر سو اگر از منظر اصلاح‌طلبی به ماجرا نگاه شود هم خروج آقای عارف از مجلس و شهردار شدن ایشان به صلاح نخواهد بود، زیرا با ویژگی‌های اصلاح‌طلبی نیز  همخوانی ندارد. 
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با گزینه واجد شرایط در شهرداری تهران نیز گفت: بیرون از شورای شهر و مجلس چهره‌هایی با مختصات لازم برای تصدی پست شهرداری یافت می‌شود بنابراین خالی کردن مجلس و بیرون آمدن سرلیست فراکسیون امید از مجلس، مطلوب و درخور نیست. حضور عارف در مجلس می‌تواند برای آینده کشور و اصلاح‌طلبی مفیدتر باشد.
 
ناصری در ارتباط با دلایل ذکر شده برای نامزدی عارف برای تصدی پست شهرداری نیز گفت: مطرح است که شهردار باید شخصیت ملی داشته باشد که آقای عارف این ویژگی را دارند. زیرا با همه کانون‌های قدرت، نهادها و رهبری در ارتباط هستند. موضوع این است که وقتی درون اصلاحات و چهره‌های اصلاح‌طلب نگاه شود چهره‌های یافت می‌شود که واجد شرایط‌ند و انتصاب این افراد در پست مدیریت شهرداری هیچ خللی در روند حوزه‌های قبلی ایجاد نمی‌کند. 
 
ناصری در ارتباط با جایگاه عارف در مجلس نیز او را چون وزنه و نخ تسبیح برای وصل جریان‌های گوناگون، خصوصا اصلاح‌طلبان عنوان کرد و گفت: آقای عارف تجربه مدیریتی خوبی دارد اما واقعیت این است که ایشان صبغه علمی - فرهنگی دارند و شخصیتشان بیشتر در این حوزه تعریف شده است.
 
او ادامه داد: صبغه فرهنگی و علمی ایشان بر سمت‌های اجرایی و مدیریتی‌شان می‌چربد. شاید انتظارات مطرح شده بخاطر روحیاتی از آقای عارف است که در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی بروز و ظهور ندارند، زیرا ایشان بیشتر چهره علمی، فرهنگی و آموزشی محسوب می‌شوند. از این رو ارزیابی من این است که آقای عارف چنین پستی را نمی‌پذیرد.
 
ناصری در ادامه دلایلی که برای عدم پذیرش سمت شهرداری تهران از سوی عارف بیان می‌کرد به مشکلات پیش روی شهردار مستعفی پرداخت و گفت: بزرگ‌ترین مشکل آقای نجفی این بود که برخی کانون‌ها قدرت با ایشان هماهنگ نبودند و درواقع با ایشان همکاری نمی‌کردند. کانون‌هایی که در مسیر فعالیت‌های آقای نجفی مانع‌تراشی می‌کردند برای کار با آقای عارف مشکلی ندارند و با او هماهنگ‌تر عمل می‌کنند. 
 
این فعال اصلاح طلب در ادامه پست‌ها و مسئولیت‌های زیادی را که عارف بر عهده دارد به عنوان دیگر دلیل عدم پذیرش خواند و افزود: با توجه به کار و مسئولیت اجرایی سنگین در مدیریت شهری و مسائل مختلف پیرامون آقای عارف از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه، حوزه‌های مختلف آموزشی علمی و فرهنگی و مدیریت سه انجمن‌ علمی، قطعا کار در کسوت مدیر شهرداری را نخواهد پذیرفت. 
 
او همچنین افزود: اگر دکتر عارف نیروی فارغ‌البال بودند و جز مدیریت تهران مسئولیتی بر دوششان نبود در آن صورت می‌توانستند موفق باشند. 
 
ناصری همچنین توضیح داد: برخی چهره‌ها توانایی اداره شهرداری را دارند. آقای محسن هاشمی هم توانایی این کار را دارند، ولی به خاطر تعهد نسبت به شورای شهر و میثاق نامه‌ای که امضا کردند حتما از شورای شهر خارج نخواهند شد. ایشان تاکنون به خوبی شورا را مدیریت کرده‌اند و نسبت به گذشته جایگاه ملی بهتری پیدا کردند. در چنین وضعیتی صحیح نیست که ایشان این سرمایه را از دست بدهند.
 
او در مورد گزینه‌ای که مشکلات عارف و هاشمی را نداشته باشد و بتواند راه آغاز شده توسط نجفی را ادامه دهد گفت: در جبهه اصلاحات چهره‌هایی وجود دارند که شهرداری نسبت به محل خدمت فعلی‌شان محل بهتری برای خدمت‌رسانی به مردم است. به عنوان مثال آقای بی‌طرف از تمامی نقاط قوت آقای نجفی برخوردار است و نقاط ضعف را ندارد.
 
ناصری در پایان افزود: خروج برخی چهره‌ها از جایگاه فعلی‌شان باعث خالی ماندن جایگاه می‌شود. کانون‌هایی که براثر انتخاب مردم شکل گرفته چون شورای شهر و فراکسیون امید نباید آسیب ببیند. چون اصلاحات نیروهای توانمند و همه‌جانبه‌ای در اختیار دارد که بتواند خلا شهرداری تهران را پر کند. 
 
منبع: رویداد 24
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار