مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در سفر به منطقه آزاد ارس از پروژه های این منطقه بازدید کرد.
کد خبر: ۵۹۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶ 17 April 2018

مرتضی بانک به همراه هیات همراه، امروز (سه شنبه 28 فروردین 97) با استقبال محسن نریمان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، وارد این منطقه شده و از واحدهای تولیدی، صنعتی و پروژه های در دست اقدام بازدید کرد.
بازدید از شرکت فخر آذربایجان، تولیدکننده قیر و صادرکننده این محصول به کشورهای همسایه، اولین برنامه کاری مرتضی بانک در این سفر بود. شرکت فخر آذربایجان یکی از شرکت های تولیدی منطقه آزاد ارس است که برای بیش از 85 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.


در ادامه بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از شرکت زرین گوهر ارس بازدید کرده و از نزدیک با نحوه تولید گل رز توسط این شرکت گلخانه ای، آشنا شد.


مجتمع گلخانه ای تالار امین نیز دیگر شرکت تولیدی بود که مورد بازدید مرتضی بانک قرار گرفت. این شرکت در فضای 60 هکتاری فعالیت می کند و یکی از بزرگترین مراکز گلخانه ای در کشور است که اقدام به صادرات محصولات ارگانیک به روسیه و کشورهای همسایه کرده است. خط مکانیزه حمل و بسته بندی محصولات تولیدی کشاورزی نیز بخشی از این مجتمع گلخانه ای را به خود اختصاص داده است.

حضور و بازدید مشاور رئیس جمهور در منطقه آزاد ارس
 
حضور و بازدید مشاور رئیس جمهور در منطقه آزاد ارس
 


کارخانه جلفاچوب ارس نیز در ادامه میزبان مشاور رئیس جمهور و هیات همراه بود. این شرکت، تولید کننده ورق های چوبی ملامینه و هایگلس با ظرفیت ۹میلیون مترمربع و سرمایه گذاری خارجی به میزان 330 میلیارد ریال است.
مرتضی بانک از شرکت تولیدی ره پویان سبز، تولید کننده تجهیزات گلخانه ای نیز بازدید کرده و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده در این کارخانه، قرار گرفت.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در کنار بازدید از شرکت های تولیدی و صنعتی از از پروژه ساخت هتل ۵ ستاره منطقه آزاد ارس نیز دیدن کرده و از مراحل ساخت این هتل بازدید به عمل آورد.
نشست با سرمایه گذاران و فعالان صنعتی، تجاری و تولیدی منطقه آزاد ارس نیز از دیگر برنامه های سفر مرتضی بانک به منطقه آزاد ارس خواهد بود. این نشست به منظور بررسی مشکلات و ارائه راهکار برای حل مشکلات سرمایه گذاران و فعالان این منطقه برگزار می شود.
مرتضی بانک را در این سفر مهدی بازارگان معاون تولید، صادرات و فناوری، محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، محمود منزوی زاده مدیرکل حوزه دبیر شورا و درنا کسرایی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، همراهی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار