پس از اظهار رضایت خانواده مرحوم "مصیب برزین مقدم"، تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت حضور یافته و اعضای نام برده را پس از خارج کردن از بدن بیمار، به بیمارستان پیوند بوعلی سینا شیراز انتقال و به بیماران نیازمند به این اعضای حیاتی پیوند داده شد.
کد خبر: ۵۹۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 17 April 2018

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، از اولین اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در استان کهگیلویه و بویراحمد در سالجاری خبر داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر غلامعباس سبز افزود: اهدای دو کلیه، کبد و پانکراس جوانی 26 ساله از اهالی شهرستان کهگیلویه و ایل بزرگ تامرادی که به دلیل تصادف دچار خونریزی و بدنبال آن مرگ مغزی گردید، به بیماران نیازمند زندگی تازه ای بخشید.

وی خاطر نشان کرد: پس از اظهار رضایت خانواده مرحوم "مصیب برزین مقدم"، تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت حضور یافته و اعضای نام برده را پس از خارج کردن از بدن بیمار، به بیمارستان پیوند بوعلی سینا شیراز انتقال و به بیماران نیازمند به این اعضای حیاتی پیوند داده شد.

دکتر سبز در پایان ضمن ارج نهادن به این اقدام خداپسندانه از خداوند منان برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی مسئلت نمودند.
کهگیلویه و بویراحمدرتبه اول اهداء عضو

 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد و بنابرگفته مسئولان این استان محروم در چند سال اخیر رتبه های نخست کشور در اهداء عضو را داشته است . در حالیکه در سال 95 اعلام شد ۸۲.۵ درصد از خانواده بیماران مرگ مغزی استان به اهدای اعضای بیماران رضایت داده اند و این میزان در کشور۷۶ درصد است ، در سال 96 هم آمار اعلامی از کسب همین رتبه برای استان دارد.

در تابستان سال 96 مسئول هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست اهداء عضو کشور را کسب کرد.

ساسان عباسی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۱ مورد بیمار مرگ مغزی در استان اعضای بدن خود را به بیماران نیازمند اهداء کرده‌اند گفت: دوسال گذشته و از ابتدای امسال تاکنون استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اهداء عضو بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

مسئول هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه تصادفات رانندگی عامل بیشتر مرگ مغزی‌ها در کهگیلویه و بویراحمدبود افزود: بیماری‌های خاص، سکته مغزی و قلبی از دیگر عوامل مرگ مغزی افراد در استان است.

وی با اشاره به اینکه در هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار اهداء عضو اضافه می‌شود ادامه داد: در هر ۲ ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند جان خود را از دست می‌دهد و در هر ۱۲۲ ساعت یک بیمار با دریافت عضو به زندگی بازمی‌گردد.

عباسی گفت: افراد علاقمند به اهدای عضو می‌توانند به سایت اهدای عضو کشور به نشانی (https://ehda.center) مراجعه کنند و به صورت آنلاین کارت صادر شده خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: مشخصات فرد متقاضی در سامانه کشوری اهدای عضو ثبت می‌شود و این مشخصات در صورت بروز حادثه در تمامی بیمارستان‌های کشور قابل دسترسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار