اسپرسو نوع خاص تر و غلیظ تری از همان قهوه است که با ریختن آب داغ تحت فشار به دست می آید. این شرایط یعنی دما و فشار بالا، توسط دستگاه اسپرسو ساز ایجاد می شود تا محبوب ترین و سریع ترین نوع قهوه تولید شود.
کد خبر: ۵۹۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 16 April 2018

حتماً اولین باری که قهوه خورده اید را به یاد دارید. خیلی تلخ، خیلی داغ ... اما زمانی که شب را خوب نخوابیده بودید، به شما قول بیدار ماندن و انرژی داشتن در طول روز را می داد و به طرز شگفت انگیزی هم به وعده خود عمل می کرد و بعد از آن بود که دیگر نتوانستید از آن دور شوید. اما تاثیر قهوه چیزی فراتر از یک بیدار نگهدارنده خوب است. تحقیقات نشان داده است که قهوه باعث آزاد شدن دوپامین می شود، دوپامین یک پیام رسان عصبی قدرتمند در مغز است که مستقیم مسئول ایجاد تمرکز و خلق انگیزه است که اسپرسو ساز می تواند با یک فنجان قهوه اول صبح و ایجاد احساسات خوشایند، شما را برای داشتن یک روز پر انرژی همراهی کند.

با اسپرسو ساز، روزتو بساز

تفاوت اسپرسو ساز با قهوه ساز

بیش از میلیون ها نفر با خوردن قهوه، به روز خود انرژی می بخشند. با این که قهوه انواع مخلتفی در بازار دارد اما داستان همه آن ها از همان دانه های برشته و آسیاب شده قهوه ای رنگ آغاز می شود و از این لحاظ تفاوتی با هم ندارند. یکی از ساده ترین انواع قهوه، همان قهوه ی تقریباً آبکی است که با ریختن آب جوش بر دانه های قهوه به دست می آید.

 اسپرسو نوع خاص تر و غلیظ تری از همان قهوه است که با ریختن آب داغ تحت فشار به دست می آید. این شرایط یعنی دما و فشار بالا، توسط دستگاه اسپرسو ساز ایجاد می شود تا محبوب ترین و سریع ترین نوع قهوه تولید شود. این قهوه نسبتاً غلیظ، هم یک نوشیدنی مستقل محسوب می شود که بیشترین طرفدار را در دنیا دارد و هم پایه بسیاری از نوشیدنی های دوست داشتنی و محبوب مانند کاپوچینو، لاته، ماکیاتو و ... در ایران است که در کافی شاپ ها سرو می شود.

با اسپرسو ساز، روزتو بساز

میهمانی طعم و عطر

برای مقایسه میزان کافئین، طعم و مزه ی قهوه ای که از دستگاه اسپرسو ساز یا هر دستگاه دیگری به دست می آورید، به موارد زیادی باید توجه کنید. مثلاً تفکر قالب این گونه است که یک فنجان اسپرسو، کافئین بیشتری نسبت به یک فنجان قهوه فرانسه دارد. باید بدانید قضیه به این سادگی نیست و این موضوع به موارد بیشتری وابسته است. مثلاً ممکن است در تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز بخواهید قهوه و آب را بیشتر با هم، هم نشین نگاه دارید یا از دانه ای ربوستا برای اسپرسو استفاده کنید.

در مورد طعم بهتر می توان این مقایسه را انجام داد. اگر تلخی اسپرسو برای شما خوشایند نیست بهتر است سراغ قهوه ترک یا فرانسه بروید. قهوه فرانسه از لحاظ غلظت مانند چای است و کم ترین تلخی را دارد. به همین دلیل می توانیم یک ماگ از این قهوه را هم بنوشیم. درجه تلخی و غلظت در قهوه ترک بیشتر می شود و معمولاً در فنجان سرو می شود، قهوه اسپرسو غلظت بیشتری دارد و به مراتب تلخ تر است.

پس از اختراع دستگاه اسپرسو ساز، تحول بزرگی در تهیه قهوه به وجود آمد. اسپرسویی که توسط دستگاه های  حرفه ای کافی شاپ ها که روزانه صدها اسپرسو می گیرند، تهیه می شود کیفیت بهتری نسبت به اسپرسو خانگی دارد و اسپرسوساز های خانگی حتی آن هایی که گران هستند، نمی توانند مثل دستگاه های حرفه ای فشار آب کافی را تولید کنند. اما شما با داشتن یک دستگاه اسپرسور ساز خانگی به راحتی می توانید در هر زمان بدون آن که نیاز باشد از خانه خارج شوید، یک شات اسپرسو با دانه قهوه های منتخب خودتان نوش جان کنید. اگر نگاهی به قیمت دستگاه های خانگی به عنوان مثال قیمت اسپرسو ساز فیلیپس  بیاندازید، متوجه می شوید برای زمانی که نیاز به یک شروع پر انرژی در منزل یا محل کار دارید بسیار به صرفه هستند.

برندهای مختلفی در دنیا دستگاه اسپرسوساز تولید می کنند که بعضی از آن ها خانگی اند، برندهایی مانند دلونگی، فیلیپس و ... که روز به روز هم تکامل بیشتری پیدا می کنند. با نگاهی به فروشگاه اینترنتی زنبیل با دستگاه های به روز و با کیفیت این صنعت آشنا شوید و با بهترین قیمت خرید کنید.

زنبیل را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برای آگاهی از آخرین اخبار فروشگاه اینترنتی زنبیل به اینستاگرام زنبیل و تلگرام زنبیل بپیوندید!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار