در کهگیلویه و بویراحمد که در خصوص فوتبال چندان موفقیتی در سطح ملی ندارد ، صحبت کردن از حواشی و فساد کمی سخت و غیرمنظره به نظر می رسد! اما گویا در این مورد این استان محروم و بدون از موفقیت در فوتبال ملی ، دچار چنین حواشی شده است .
کد خبر: ۵۸۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳ 10 April 2018

ماجرای فساد در فوتبال ایران چند سالی است که به صورت جدی وارد عرصه رسانه ها شد و سر و صدای زیادی هم به پا کرد اما در خصوص مدارس فوتبالی وضعیت متفاوت تر بود به گونه ای که اگر در فساد فوتبال باشگاهی بحث بر سر فساد مالی بود اما در مورد فساد مدارس فوتبال موضوع به فساد اخلاقی هم ارتباط داده شد . در کهگیلویه و بویراحمد که در خصوص فوتبال چندان موفقیتی در سطح ملی ندارد ، صحبت کردن از حواشی و فساد کمی سخت و غیرمنظره به نظر می رسد! اما گویا در این مورد این استان محروم و بدون از موفقیت در فوتبال ملی ، دچار چنین حواشی شده است .
ماجرای افشای فساد اخلاقی در مدارس فوتبال ایران
صحبت‌هاي جسته و گريخته درباره فساد در آكادمي‌هاي فوتبال از سال‌ها قبل شنيده مي‌شد اما هيچ‌كس جرات بيان آن را نداشت.

 12 اسفند 1392 در برنامه 90 اتفاقي رخ داد كه سرفصل جديدي را در فوتبال ايران باز كرد. در آن برنامه وقتي گفت‌وگوي عادل فردوسي‌پور با مسعود شجاعي به پايان رسيد، كاپيتان فعلي تيم‌ملي فوتبال ایران از مجري برنامه 90 فرصتي خواست تا درباره مسائل غيراخلاقي و تعرض جنسی در برخي آكادمي‌هاي فوتبال صحبت كند. او در آن برنامه از والدين خواست تا در فرستادن فرزندان‌شان به آكادمي‌ها تامل بيشتري كنند.

اين صحبت‌ها سبب شد تا رسانه‌ها ماجراي فساد اخلاقي و مالي را در فوتبال پايه با جديت بيشتري پيگيري كنند. كميته اخلاق نيز در سال‌هاي اخير از برخي خبرنگاران كه اطلاعاتي درباره فساد داشتند، خواست تا مدارك بيشتري در اختيار اين كميته بگذارند.
اين پيگيري در كنار گسترش فساد در آكادمي‌هاي پايه، سبب شد تا برخي مدارس فوتبال تعطيل شوند. خبرگزاري قوه قضاییه روز گذشته گزارش داد كه تخلف ۱۱۶ مدرسه فوتبال برای مسئولان محرز شده و حالا با تعطیلی و پلمب این مراکز، به زودی به تخلفات مختلف افراد فعال در این ۱۱۶ مدرسه فوتبال در قوه قضايیه رسیدگی خواهد شد.

فساد در مدارس فوتبال کهگیلویه و بویراحمد به چه معناست؟
امروز در رسانه ها خبری از واقعیات مدارس فوتبالی در کهگیلویه و بویراحمد منشر شد که هرچند تا حدودی سربسته بیان شده است اما تقریبا از همه نوع فسادبه نوعی نام برده شده است ! که لازم است در این خصوص شفافیت بیشتری صورت گیرد چرا که در کهگیلویه و بویراحمدی که هیچ گونه عایداتی از صنعت فوتبال ندارد بسیار سخت است که در زمینه حواشی و فساد همپای مناطق پردرآمد در این رشته ورزشی باشد.
فارس در خبری نوشت : معاون ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مسائل غیر اخلاقی که برخی مدارس غیر قانونی فوتبال انجام داده‌اند؛ گفت: دست افراد فاسد از مدارس فوتبال کهگیلویه و بویراحمد باید کوتاه شود.

بنابر این گزارش عصر امروز نشست معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس هیات فوتبال استان و رؤسای هیات‌های فوتبال شهرستان‌ها و مناطق مختلف در محل اداره ورزش و جوانان بویراحمد برگزار شد.

در این نشست که حول محورهای مختلف بود احمد حکمتی معاون ورزش و جوانان استان در خصوص وضعیت مدارس فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد نکاتی را مطرح کرد.

این مسؤول با بیان اینکه امروز باید برای اداره ورزش و جوانان و همچنین برای هیات فوتبال استان بیش از مسابقات لیگ و سایر موارد، مدارس فوتبال اهمیت داشته باشد اظهار کرد: در زمان مدیریت پرویز موسوی سه نامه در خصوص وضعیت مدارس فوتبال استان به هیات فوتبال نوشتم که اسامی مدارس مجوزدار را برای ما بفرستند.
مسائل اخلاقی رعایت نمی شود!
حکمتی با انتقاد از وضعیت مدارس فوتبال استان گفت: باید ببینیم که ساختار صدور مجوزها چیست و به چه صورت است چرا که در آیین‌نامه تاسیس مدارس فوتبال به صراحت گفته شده آیا از باشگاه مربوطه و یا از کمیسیون ماده 5 این مجوز عبور کرده یا نه.

وی افزود: آدم‌هایی گاهاً برای مدارس فوتبال و مجوز اقدام می‌کنند که بعضا سن و سالشان در حد همان کارآموز است! و یا این که مسائل اخلاقی را به هیچ وجه رعایت نمی‌کنند!.

معاون ورزش و جوانان استان افزود: مادرانی به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند که دیگر اجازه نمی‌دهند فرزندانشان به مدارس فوتبال مراجعه کنند.
ورود نهادهای امنیتی به موضوع
این مسؤول خاطرنشان کرد: با اداره اطلاعات و سایر نهادهای امنیتی هماهنگ کرده‌ایم که دست افراد فاسد را از فوتبال کوتاه کنیم و همچنین دست کسانی که هیچ تجربه‌ای در فوتبال ندارند و می‌خواهند با فوتبال درآمدزایی کنند باید از فوتبال کوتاه شود.

حکمتی افزود: باید حتی تمام آن مدارسی که مجوزدار هستند را دوباره مورد بررسی قرار داد و یک بار دیگر استعلام لازم را بگیرند تا کسانی که صلاحیت ندارند از مدارس فوتبال حذف شوند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواستیم مواردی را که در مدارس فوتبال رخ داده به عرصه رسانه‌ها بکشانیم و به اطلاع مردم برسانیم سنگ روی سنگ بند نمی‌شد.

معاون ورزش و جوانان استان در ادامه گفت: در تابستان گذشته حدود 12 هزار نفر در مدارس فوتبال استان ما شرکت کرده‌اند، باید پرسید آیا همه آن‌ها بیمه بوده‌اند؟ و اگر مصدوم می‌شدند چه کسی پاسخگوی آن‌ می‌بود.؟
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
مدارس فوتبال شده یک کار و کاسبی برای مسئولانشان فقط به فکر شهریه و دریافت پول هستند کیفیتی ندارن و ...۹
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار