تودیع و معارفه در کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر
دهقانی : بر این اعتقاد هستم که آموزش و پرورش ما نیم قرن است که دچار انحراف در حوزه هدف شده است و عملکرد ما باعث شده است خروجی مطلوبی در جهت پرورش دانش آموزان به گونه ای که در آینده در حوزه های اجتماعی و کاری موثر باشند ، وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۵۸۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰ 09 April 2018
جلسه تکریم و معارفه ی روسای قدیم و جدید سازمان دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد ، با حضور اردشیر دهقانی معاون سازمان دانش آموزی کشور ، دکتر یزدانپناه مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش ، مدیر کل آموزش و پرورش و برخی مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.
 
تودیع و معارفه مدیر سازمان دانش آموزی استان
 
سازمان دانش آموزی متحول شده است
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،مدیر کل آموزش و پرورش ضمن خیر مقدم و تبریک سال نو به حاضران در جلسه ، گفت : تحول در سازمان دانش آموزی در چند سال اخیر نسبت به قبل بسیار چشمگیر بوده است.
هادی زارع پور با اشاره به آمار ارائه شده ، دوران علی حسن زاده بر مدیریت سازمان دانش آموزی را خوب توصیف کرد و گفت : امیدواریم ، مدیر جدید که از نیروهای موفق و با تجربه آموزش و پرورش است بتواند تحولات رو به جلوی بیشتری را در این سازمان انجام دهد .
هادی زارع پور با اشاره وضعیت سازمان دانش آموزی در گذشته ، افزود : وقتی سازمان دانش آموزی را تحویل گرفتیم ، مشکلات بسیار جدی وجود داشت اما با برگزاری جلسات متعدد در اداره کل آموزش و پرورش و برنامه ریزی های مدون موفقیت های بسیار خوبی صورت گرفت و خوشبختانه تا حدود زیادی توانستیم به اهداف اعلام شده ، دست یابیم .
مدیر کل آموزش و پرورش در پایان ضمن تقدیر از زحمات علی حسن زاده ، گفت : در دوره ی مدیریت سید نظام مرادی هم با تمام توان در کمک به موفقیت این سازمان کوتاهی نخواهیم کرد.
 نیم قرن است آموزش ما دچار انحراف است
معاون سازمان دانش آموزی کشور در این مراسم گفت : من وقتی به چند استان می روم احساس غریبی نمی کنم خصوصا کهگیلویه و بویراحمد چرا که اینجا را خانه خود می دانم.
اردشیر دهقانی افزود :بر این اعتقاد هستم که آموزش و پرورش ما نیم قرن است که دچار انحراف در حوزه هدف شده است و عملکرد ما باعث شده است خروجی مطلوبی در جهت پرورش دانش آموزان به گونه ای که در آینده در حوزه های اجتماعی و کاری موثر باشند ، وجود نداشته باشد.
دهقانی گفت : دنیای شرق و غرب تمرکز را از حوزه آموزش به حوزه ی تربیت منتقل کرده اند اما در سیستم آموزشی ما الان 99 درصد ساعات آموزشی مداس در ساحت آموزشی است که اگر بخواهیم این مسیر را طی کنیم موفق نخواهیم شد.
وی گفت : شاید کسانی که تصمیم به تشکیل سازمان دانش آموزی گرفتند این مشکل سیستم آموزشی ما را به خوبی درک کردند و این شجره طیبه را بنا نهادند و ما در سازمان دانش آموزی به دنبال این هستیم تربیت را در میان دانش آموزان برجسته کنیم.
 
تودیع و معارفه مدیر سازمان دانش آموزی استان
 
مدیر جدید بر صندلی داغ
معاون سازمان دانش آموزی کشور هدف از حضور در این استان را شرکت در آئین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و افزود : آقای حسن زاده یکی از مدیران توانمند و پرقدرت ما در سازمان دانش آموزی بود که در زمان معرفی وی حتی مصاحبه معمول را از وی به عمل نیاوردیم و وی را رهسپار کهگیلویه و بویراحمد کردیم و خودم هم برای معارفه ایشان به استان آمدم.
 وی گفت : خوشبختانه در دوره مدیریت حسن زاده استان شما جز استان های برتر بود و این موفقیت را مرهون همکاری های تمام قد آقایان زارع پور و ملک حسینی هستیم.
دهقانی در ادامه به روند طی شده در انتخاب سید نظام مرادی اشاره کرد و گفت : آقای مرادی دو رقیب دیگر هم داشت که یکی از آن ها انصراف داد و رقیب دوم وی هم از جوانان این سازمان بود که با وجود لزوم توجه به جوانان در اندیشه ما ، اما چون سازمان در پیچ های تاریخی خود است ، به یک مدیر با تجربه نیاز داشتیم.
وی افزود : آقای مرادی بر صندلی داغ مصاحبه ی ما نشست و خوشبختانه توانایی های وی به گونه ای بود که همه مصاحبه کنندگان متفق القول نظر به شایستگی وی دادند ضمن اینکه وقتی نظر آقای حسن زاده و دیگر افراد در استان شما را جویا شدیم همگی پاسخ بر شایستگی وی دادند و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که وی را به عنوان مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب کنیم.
 
آموزش ما مبتنی بر انبارگرایی ذهنی است
مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه ی این مراسم گفت : معمولا این جلسات تکریم و معارفه برای سازمان دانش آموزی برگزار نمی شد اما این آئین به همت آقای ملک حسینی معاون تربیتی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد که از همین جا از وی تشکر می کنم.
یزدانپناه افزود : این تریبون ها درس است چرا که همه در حال تغییر هستند و هیچ پستی همیشگی نیست و همه با یک  کاغذ A4 ( حکم انتصاب) می آییم و یک روز هم با یک کاغذ کوچکترA5 ( تقدیر از زحمات) مدیریت را به دیگری واگذار می کنیم. خود من همین چند وقت پیش مدیر کل آموزش و پرورش عشایر بودم و اکنون در جای دیگر کار می کنم.
 
تودیع و معارفه مدیر سازمان دانش آموزی استان
 
وی گفت : سال 59 در استان کهگیلویه و بویراحمد ، شهرستان چرام تدریس می نمودم و پس از کار در جاهای مختلف کشور اکنون هم در خدمت آموزش و پرورش هستم و اگر برگردم به قبل بی شک همین مربیگری را انتخاب خواهم نمود چرا که همه می دانیم در آموزش و پرورش برای کسانی کار می کنیم که هیچ چشم داشتی از آن ها نداریم.
مشاور معاون وزیر افزود : همانگونه که امام علی (ع) فرموده است ، «فرصت مانند ابر از افق زندگی می‌گذرد، مواقعی که فرصت‌های خیری پیش می‌آید غنیمت بشمارید و از آن‌ها استفاده کنید» خصوصا در این استان که ناب ترین استعدادها را داریم ، باید تلاش کنیم و از فرصت ها استفاده کنیم.
دکتر یزدانپناه گفت : متاسفانه در کشور ما آموزش مبتنی بر انبارگرایی ذهنی است مانند یک گونی علف که فقط سعی می کنیم بر حجم آن بیافزاییم. ما با نسلی مواجه هستیم که حافظه ی آن ها مملو از فرمول های پیچیده شده است اما متاسفانه این محفوضات کاربردی نیست.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در بخش هایی از این مراسم ، علی حسن زاده به ارائه عملکرد خود در دوران مدیریت بر سازمان دانش آموزی پرداخت ضمن اینکه سید نظام مرادی هم به ارائه برنامه های خود در جهت بهبود وضعیت این دستگاه وابسته به آموزش و پرورش پرداخت.
در پایان از زحمات علی حسن زاده مدیر سابق سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد ، تقدیر و سید نظام مرادی به عنوان مدیر جدید این سازمان معرفی شد.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
امارهای احمدی نژادی و صوری هیچ گرهی از مشکلات اموزش و پرورش باز نخواهد کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
کجاش آمار احمدی نژادی بود ؟ اینا که خودشون از این شیوه مدیریت و برنامه ریزی آموزش و پرورش انتقاد کردند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
این فقط طرح های دوران احمدی نژاد را دارند اجرا می کنند وگرنه یه مشت .....بیسواد هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار