بخشدار خرانق از توابع شهرستان اردکان گفت: طرح های پیشنهادی اشتغالزایی در روستاها باید متناسب با امکانات و ظرفیت های هر منطقه باشد.
کد خبر: ۵۸۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 09 April 2018

مجتبی خالصی روز دوشنبه در کمیته اشتغال بخش افزود: امروز اصلی ترین نیاز جامعه اشتغال پایدار برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و فراهم کردن بسترهای مناسب برای امرار معاش آنهاست.
وی ایجاد اشتغال در روستاها را از جمله برنامه های مهم دانست و اهتمام مسئولان در اجرای دستورالعمل های دولت را مهمترین وظایف مسئولان برشمرد.
خالصی حمایت از کالای ایرانی را نتیجه تولید محصولات با کیفیت داخلی خواند و ارائه تسهیلات توسط دولت را گامی برای تحقق اصل حمایت از محصولات داخلی دانست.
بخشدار خرانق یادآور شد: ارائه طرح های اشتغالزا باید مناسب امکانات موجود روستاها باشد و با توجه به تنوع ظرفیت می توان در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کرد.
وی توسعه صنایع دستی روستایی را محل مناسبی برای ایجاد اشتغال و درآمد عنوان کرد و خواستار ارائه طرح های نوین به ویژه در حوزه صنایع دستی و گردشگری شد.
همچنین اصغر دشت آبادی رئیس اداه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردکان با ارائه آمار و اطلاعات خواستار افزایش تعداد سرمایه گذاران و متقاضیان دریافت تسهیلات در بخش خرانق شد.
وی طرح های ارائه شده را در حوزه های بوم گردی، صنایع دستی ، دامپروری و کشاورزی خواند و از اشتغال 33 نفر با اجرای 23 طرح اشتغالزایی خبر داد.
همچنین علیرضا احمدی، مدیر جهاد کشاورزی اردکان از ارائه و معرفی 18 طرح مصوب به بانک های عامل خبر داد و برنامه این اداره در جهت معرفی خرانق به عنوان قطب دام پربازده نظیر بز سانن و رومانف خبر داد.
مرکز بخش خرانق در 75 کیلومتری شمال شرق شهر یزد قرار دارد .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار