رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عنوان طرح اعاده اموال نامشروع مسوولان نیازمند اصلاح است.
کد خبر: ۵۸۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 08 April 2018
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، اظهار کرد: طرح اعاده اموال نامشروع مسوولان نشان ‎دهنده حساسیت و دغدغه نمایندگان ملت نسبت به بیت‎المال و اموال عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: البته انتخاب این عنوان خود نشان‎دهنده این است که لزوما چنین اتفاقی در سطح وسیعی رخ داده یعنی فرض بر این است که مسوولان اموال نامشروعی را در اختیار دارند و باید آن‎ها را برگردانند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این در حالی است که اکثریت قاطع مسوولان جمهوری اسلامی ایران زندگی و حقوق معمولی دارند و حقوق‎های نجومی اکثرا در قالب شرکت‎ها و ارگان‎های غیر حاکمیتی وجود داشته است و به این ترتیب این فرض اولیه مبنای درستی ندارد.

بروجردی ادامه داد: از سویی مسوولان عالی رتبه نظام و وزرا باید میزان دارایی خود را در ابتدا و پایان دوره مسوولیتشان اعلام کنند.

وی عنوان کرد: همچنین قوانین جاری ما هم می‎تواند، با افرادی که به اموال عمومی دست درازی کرده و یا اموال نامشروعی کسب کرده باشند، برخورد کرده و اموال آن‎ها را برگرداند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین اگر چه این دغدغه و دیدگاه نمایندگان ارزشمند است، اما اینکه فرض اولیه بر این باشد که چنین اتفاقی رخ داده ایرادی جدی است، در حالیکه به نظر اتفاق نادری است.

بروجردی تصریح کرد: با همه آنچه که گفته شد، این دیدگاه بسیار ارزشمند است، اما ایرادی که می‎توان به آن وارد دانست، این است که مطلق مسوولان اینگونه نیستند.

وی اظهار کرد: اینکه این موضوع به افکار عمومی منتقل شود که این طرح عامه مسوولان را شامل می‎شود، قطعا نادرست است، بنابراین می‎توان عنوان آن را به اعاده اموال افرادی که در دوران مسوولیت چنین تخلفی را مرتکب شده باشند، ‎تغییر داد.
 
 
 
 
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار