گلایه ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی دوومیدانی بانوان:
تابناک: ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی دوومیدانی بانوان با ابراز گلایه‌مندی از رسانه‌های اصفهانی گفت: چند روزی است که از مسابقات جایزه بزرگ آسیا برگشته‌ام اما رسانه‌های اصفهانی هیچ سراغی از من نگرفته‌اند.
کد خبر: ۵۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 07 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، در مسابقات جایزه بزرگ آسیا که به میزبانی تایلند برگزار شد، فرزانه فصیحی به عنوان تنها نماینده ملی‌پوش اصفهان حضور داشت و توانست به مرحله فینال صعود کند.

فصیحی چند روزی است که از این مسابقات جایزه بزرگ برگشته است، حسابی از رسانه‌های اصفهانی بابت بی‌مهری‌ها گلایه‌مند است و در این باره گفت‌وگویی را با خبرگزاری فارس انجام داده که در زیر می‌خوانید:

* رسانه‌های تهرانی بیش از اصفهانی‌ها به ورزش بانوان اهمیت می‌دهند

این ملی‌پوش اصفهانی گفت: چهار روز است که از مسابقات جایزه بزرگ آسیا که در تایلند برگزار شد به اصفهان بازگشته‌ام اما به دلیل سطح پایین اطلاع‌رسانی در اصفهان با وجود اینکه تنها ملی‌پوش دونده از استان اصفهان هستم رسانه‌ها نسبت به عملکرد من در این دوره از مسابقات بی‌توجه بودند و تماس یا مصاحبه‌ای صورت نگرفت، در حالی که تعداد زیادی از رسانه‌های تهران با من مصاحبه کرده‌اند و نسبت به اصفهان برای ملی‌پوشان ارزش و اهمیت بیشتری قائل هستند.

فصیحی اظهار کرد: من چهار سال است که به طور حرفه‌ای در رشته دوومیدانی فعالیت می‌کنم و پیش از آن در مسابقات دانش‌آموزی که در سطح استانی و کشوری انجام می‌شد، شرکت می‌کردم و برای نخستین بار حدود پنج سال پیش در مسابقات استانی رکورد استان اصفهان را شکستم و به عنوان پدیده مسابقات معرفی و برای نخستین بار در مسابقات کشوری موفق به کسب مدال برنز شدم.

وی افزود: در رشته دوومیدانی به طور تخصصی در دوی سرعت، 100 متر و 200 متر فعالیت ورزشی دارم و در چهار مسابقه برون مرزی (دو بار در مسابقات جایزه بزرگ آسیا، یک بار در مسابقات اپن مالزی و یک دوره در مسابقات غرب آسیا) شرکت کردم البته در سطح جهانی نیز برای مسابقات کارگری انتخاب شدم که به دلیل تداخل زمانی با مسابقات جایزه بزرگ آسیا اعزام نشدم.

این دونده تصریح کرد: نخستین بار که در مسابقات جایزه بزرگ آسیا شرکت کردم به دلیل پایین بودن سن و کم‌تجربگی در رتبه هشتم قرار گرفتم اما در مسابقات غرب آسیا موفق شدم یک مدال طلا و یک نقره دریافت کنم و در مسابقات اپن مالزی یک نقره و دو برنز سهم من در این دوره از رقابت‌ها بود.

* رسیدن به فینال اهمیت زیادی دارد

بازیکن تیم ملی دوومیدانی بانوان عنوان کرد: مسابقات جایزه بزرگ دوومیدانی آسیا اول تیرماه سال جاری در کشور تایلند برگزار شد و 10 روز به طول انجامید، این مسابقات در سه مرحله انجام می‌شود و افرادی که در هر مرحله با هم رقابت می‌کنند، توسط کنفدراسیون آسیا انتخاب شده و به این مسابقات راه می‌یابند.

به گفته وی سه ملی‌پوش از ایران راهی این مسابقات شدند که طوسی به دلیل آسیب‌دیدگی از شرکت در مسابقات جایزه بزرگ تایلند انصراف داد و وی و توکلی به کشور تایلند اعزام شدند.

وی تأکید کرد: رقیبان ما همگی بسیار حرفه‌ای ظاهر شدند به طوری که نفرات اول تا سوم مسابقات قهرمانی آسیا و مدال‌آوران مسابقات بازی‌های آسیایی حریفان ما در این دوره از مسابقات بودند و سطح کیفی مسابقات در حد بالایی انجام شد.

فصیحی با بیان اینکه در مرحله اول این مسابقات توانستم فینالیست شوم و مقام ششم را دریافت کنم و در دو مرحله بعد عملکرد بهتری از خود نشان دادم و در هر دو مرحله در جایگاه پنجم قرار گرفتم، یادآور شد: در هر سه مرحله موفق شدم زیر 12 ثانیه بدوم، راه یافتن به فینال در این سطح از مسابقات بسیار اهمیت دارد زیرا از دید سایر کشورها رسیدن ملی‌پوشان زن ایرانی به فینال دور از ذهن به نظر می‌رسید.

وی تصریح کرد: در ایران تا به حال یک نفر چنین توانایی دارد که قادر است زیر 12 ثانیه بدود و من نفر دوم هستم، البته دو بار در مسابقات قهرمانی کشور توانستم زیر 12 ثانیه بدوم.

فصیحی با تأکید بر اینکه تا قبل از آغاز مسابقات تمریناتم را در اصفهان و زیر نظر مربی خودم انجام دادم، عنوان کرد: به خاطر اینکه بعضی از بازیکنان تیم ملی از شهرستان‌های مختلف ایران هستند و برای همه مربیان مشکل است که در تهران جمع شوند، هر بازیکن ترجیح می‌دهد در شهر خودش زیر نظر مربی مربوطه تمرین کند.

بازیکن ملی‌پوش اصفهانی دوومیدانی یادآور شد: با توجه به اینکه قبل از سفر به این مسابقات اردوی خاصی برای تمرینات تیم ملی تشکیل نشد اما چند روز مانده به اعزام تیم ملی به کشور تایلند، اردویی برای تمرینات ما در ورزشگاه آفتاب تهران انجام شد.

وی ادامه داد: از نظر هزینه اعزام، سفرها، امکانات تغذیه و اسکان که توسط فدراسیون و هیئت دو و میدانی استان اصفهان صورت می‌گیرد، هیچ مشکلی وجود ندارد و همه چیز رضایت بخش است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار