در ورودی کوچه باغ های این روستا با تندیسی از یک انار روبرو می شوید که آب چشمه روستا هم بوسیله شبکه سیمانی انتقال آب ، از کنار آن می گذرد و همین تندیس انار به شما می گوید که غالب میوه باغ های روستا انار است.
کد خبر: ۵۸۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ 06 April 2018

وقتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد صحبت از لزوم توجه به بوم گردی به جای سرمایه گذاری های سنگین برای ساخت هتل ها و برخی امکانات ظاهر فریب با عنوان زیرساخت های گردشگی ،می کرد ، شاید چنین به ذهن متبادر می شد که استاندار چندان توجهی به بحث گردشگری ندارد اما با گشتی در جای جای مناطق روستائی کهگیلویه و بویراحمد تازه متوجه می شویم که چه پتانسیل هایی در این استان وجود دارد اما متاسفانه مغفول مانده است. پتانسیل هایی که برای فعال نمودن آن ها نه نیازی به هزینه های سنگین وجود دارد و نه خبر از رانت و انحراف در تسهیلات در آن به چشم می خورد.
بسیاری از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد ، با توجه به بکر و دست نخورده ماندن بافت قدیمی آن ها به همراه برخی اقدامات مانند سنگ فرش نمودن کوچه ها و کوچه باغ ها و یا مرمت آثار تاریخی ، به راحتی و با سرمایه گذاری های اندک و مدیریت شده می تواند تا حدودی به اشتغال مناطق روستایی کمک کند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روستای "الگن" یکی از این دست روستاهای استان است که از پتانسیل های خوبی برای رونق بوم گردی و همچنین جذب گردشگران در فصول گردشگری حصوصا ایام نوروز است.
هم در بحث بوم گردی و هم در بحث گردشگری ، فرهنگ بالا و میهمان نوازی مردم این روستا در کنار جاذبه های طبیعی و آب و هوا و چشمه ای زیبا در کنار روستا به همراه کوچه ها و کوچه باغ های سنگ فرش با درختانی سرسبز و سربه فلک کشیده جذابیت خاصی برای گردشگران ایجاد کرده است.
در ورودی کوچه باغ های این روستا با تندیسی از یک انار روبرو می شوید که آب چشمه روستا هم بوسیله شبکه سیمانی انتقال آب ، از کنار آن می گذرد و همین تندیس انار به شما می گوید که غالب میوه باغ های روستای الگن انار است.
 
تصاویری زیبا از کوچه باغ های یک روستا / اشراف استاندار بر پتانسیل هایی مغفول برای بوم گردی
 
الگن را بیشتر بشناسیم
اين روستا در منطقه چاروسا 60 كيلومتري شهرستان دهدشت در استان كهگلويه و بوير احمد واقع شده است .جمعيت اين روستا حدود هزار نفر بوده كه اندازه نيمي از اين جمعيت به شهرستانهاي مجاور مهاجرت كرده اند.الگن به لحاظ آب و هوا شرايط بسيار مطلوب و مطبوعي داشته است كه زمينه بسيار مناسبي را براي گردشگري فراهم ساخته است.چشمه زيبايي كه در بالاتر از روستا و در قسمت شمالي آن جوشان است تصويري بسيار لذت بخش از يك روستاي توريستي ترسيم كرده است .در فضاي بين خانه ها و چشمه سار باغستان قرار دارد كه غالب درختانش از نوع انار مي باشند كه به لحاظ كيفيت بي نظير مي باشد.زمينهاي زراعتي آبي كه در غرب آبادي قرار دارند خاك فوق العاده مناسبي داشته و همه ساله محصولات مختلفي (غالبا پياز و گوجه فرنگي ) را به خارج صادر ميكند.زمينهاي ديم نيز در فضاي اطراف روستا قرار دارند و از نوع جو و گندم مي باشند.غالب مردم كشاورزند ‏ دامداري نيز رواج دارد‏. سطح فرهنگي قابل توجه‏ پايبندي به آداب و رسوم و تحصيلات بالاي افراد به ويژه جوانان آن در دانشگاههاي معتبر از اين روستا محيطي مساعد براي مطالعات مردم شناختي فراهم آورده است.با همه ي اينها روستاي الگن تا حدودي ناشناخته مانده است و در جايگاه در خورش نمي باشد. اميد آنكه اين مرواريد گم شده راهش را بيابد و به جايگاهي سزاوار كه در انتظارش مي باشد نايل آيد.
 
تصاویری از روستای الگن
برای دیدن در اندازه واقعی روی تصویر کلیک کنید
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
واقعاً زیبا بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار