گفتگو با کاندید جریان اصلاحات در کهگیلویه
این عزیزان باید در جهت انسجام و همدلی و جلوگیری از انحراف اصلاحات و کاسبان پرمدعی اصلاحات که چهره های اصیل و محبوب اصلاحات را وجه المصالحه منافع خود قرار داده و بعضا همانند دایه های دلسوزتر از مادر ، برای حوزه انتخابیه اصلاحات ، پدری نموده و نه همچنان همانند تجربیات ناموفق دوره های گذشته بر یکدندگی، دوگانگی، خودرائ و نامجابی خود پافشاری نمایند.
کد خبر: ۵۸۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 05 April 2018

هنوز دو سال به انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور یازدهم مانده است اما گمانه زنی ها و تحلیل ها در خصوص نفرات ، گروه ها و بایدها و نبایدهای این دور از هم اکنون شروع و برخی افراد هم به عنوان کاندیداهای احتمالی مطرح می شوند.
اصلاح طلبان کهگیلویه که در ادوار مختلف نتوانسته اند موفقیتی کسب نمایند در این دوره از هم اکنون به تکاپو افتاده بلکه از شرایط هماهنگی دولت استفاده نموده و این طلسم را بشکنند.
باور بسیاری از تحلیلگران سیاسی و رسانه ای در حوزه کهگیلویه و حتی برخی از سیاسیون ملی بر این است که مشکل اصلی اصلاح طلبان در عدم موفقیت به نخبگان این جریان سیاسی در خود منطقه برمی گردد نه بر مقبولیت مردمی اصلاحات .
دو چهره برجسته این جریان یعنی "منطقیان" و "لاهوتی" چند سالی است که هدف بیشترین انتقادات از طرف دلسوزان اصلاح طلب قرار گرفته اند و البته این انتقادات تاکنون ره به جایی نبرده است و برخی معتقدند رقابت این دو بزرگ اصلاحات در کهگیلویه با هم ، بیشتر از رقابت اصلاح طلبان با اصولگرایان این منطقه است و شاهد این مدعا را رای بالای عدل هاشمی اصولگرا در میان اصلاحطلبان طیف منطقیان می دانند که آن را هم فقط به خاطر رای ندادن به کامرانی نماینده اصلاحطلبان طیف لاهوتی می دانند.
دکتر منوچهر جوانمردی کاندید اصلاح طلبان در انتخابات دور دهم بود که بر اثر ناهماهنگی و تشتت آرا ، از ادامه کار انصراف داد و نهایتا هم کار انتخابات به جایی کشید که برخی از اصلاح طلبان اعلام کردند که موفقیت عدل هاشمی مرهون رای اصلاح طلبان طیف منطقیان بوده است.
دکتر جوانمردی در خصوص وضعیت موجود اصلاحطلبان کهگیلویه با وجود وضعیت سابق گفت : ابتدا باید متذکر شد که اختلاف نظرهایی که در بین اصلاح طلبان و علی الخصوص اصلاح طلبان حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ وجود دارد به این معناست که ذات اصلاح طلبی در درون خود یک ذات متکثر و دموکراتیک است .لذا تفاوت در دیدگاهها و اظهار نظرهای انتقادی باید منجر به بازنگری و اصلاح روشها و لغزشها شده و به فال نیک گرفته شود. لذا در صورت انسجام و همدلی و کنار گذاشتن اختلاف نظرها و با تجربه از عدم موفقیت گذشته چشم انداز خوبی پیش روی ماست.

علی رغم اینکه بخش زیادی از مردم بدلیل عملکرد نامطلوب، نسبت به جریانهای سیاسی و بویژه اصلاح طلبان دلسرد شده اند، زمان آن فرا رسیده که رهبران اصلاح طلبی حوزه کهگیلویه بزرگ با یک تحول و تفسیر جدی و جدید خود و جریان اصلاح طلبی را با افکارسنجی و متناسب با نیاز و مطالبات مردم متحول نمایند ، و گرنه باید منتظر عبور مردم از نام و اعتبارشان باشند.

انشاالله آقایان لاهوتی و منطقیان با توکل و مدد از خدای بزرگ بر رقابت ناسالم خود فائق آمده و در مقابل خواسته بحق مردم شریف کهگیلویه بزرگ در جهت اتحاد و همدلی سر تعظیم فرود آورند.

این دوستان پیشکسوت عرصه اصلاح طلبی جزو پیشگامان و استوانه های جریان اصلاح طلبی حوزه انتخابیه هستند که هم باید دغدغه هایشان مورد توجه قرار گرفته ، ضمن اینکه این بزرگواران باید از طریق ساز و کارهای حزبی، ایده هایشان را مطرح کنند.

 باید این عزیزان بدانند که در دوره های گذشته رفتار و عملکردشان به ضرر جریان اصلاح طلبی بوده و با تکیه بر تجربیات ناموفق گذشته، خود را مورد بازنگری قرار داده و افکار و روشهای ناموفق خود را کنار گذاشته و بر پایه منش اصلاح طلبانه خود، رفتار و عملکرد سیاسی خود را اصلاح کرده و در این دوره درصدد جبران برآیند؛ تا توده مردمی اصلاح طلب امروزی و آیندگان این سرزمین، سرزنش خود را در خصوص چوب حراج زدن به تفکر اصلاح طلبی نثارشان ننماید.

کدامیک از اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ است که نداند آقایان لاهوتی و منطقیان از دهه هفتاد تاکنون بر پایه ایمان عمیق، باور شناخت ؛ انواع انحصارطلبی، حق کشی، محکومیت، افترا، هتک حرمت و حیثیت، تهمت و انگ هایی مانند سنت گرائی، روشنفکری، ارتجاع و ...را تحمل نکرده اند؟
معهذا همین ایمان و باور ضرورت ایثار، از خودگذشتگی ، فداکاری، ترجیح منافع جمعی و حزبی را بر منافع فردی، طیفی و قومی را نیز ایجاب می نماید.

این عزیزان باید در جهت انسجام و همدلی و جلوگیری از انحراف اصلاحات و کاسبان پرمدعی اصلاحات که چهره های اصیل و محبوب اصلاحات را وجه المصالحه منافع خود قرار داده و بعضا همانند دایه های دلسوزتر از مادر ، برای حوزه انتخابیه اصلاحات ، پدری نموده و نه همچنان همانند تجربیات ناموفق دوره های گذشته بر یکدندگی، دوگانگی، خودرائ و نامجابی خود پافشاری نمایند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
بیامرزد همه رفتگانت را / پدر اصلاحات را درآوردند این عزیزان
اصطلاحا اصلاحات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
حتما بیان بدنش به اصلاح طلبان بدلی و قلابی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
بگو ماش و به همین خیال باش
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
چرا عده ای دستمال به دست دیگه دست از سر این دونا پیر مرد بر نمیدارن بنده های خدا در زمانی که مردم سوادی نداشتند مطرح بودند الان باقر موسوی و لاهوتی و منطقیان را دیگه کسی تحویل نمیگیره بیخود بزرگشون نکنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار