کد خبر: ۵۸۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 27 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جام جم پژمان جمشیدی حالا دیگر نه یک فوتبالیست بلکه بیشتر یک بازیگر است و هم در تلویزیون و هم در سینما و تئاتر دستی بر آتش دارد. او حتی بهمن‌ماه سال 96 و در سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ هم شد؛ گرچه این نامزدی حاشیه‌هایی هم برایش داشت ولی به هر ترتیب از آن‌ها عبور کرد. او با ایفای نقش‌های متفاوت در سریال‌هایی همچون «پژمان» که نقش خود را بازی می‌کرد و طرح فیلم‌نامه را هم خودش مطرح کرده بود، «ساختمان پزشکان»، «سال‌های ابری»، «نفس» و... توانایی و مهارتش را به بینندگان تلویزیون ثابت کرد.


جمشیدی همچنین به‌تدریج برای اهالی تئاتر و مخاطبان جدی این هنر نیز به بازیگری نام‌آشنا تبدیل شد و ایفای نقش روی صحنه برای نمایش‌هایی همچون «بادی که تو را خشک کرد مرا برد»، «آرسنیک و تور کهنه»، «وقتی ما برگردیم دو پای آویزان باقی‌ مانده است»، «پپرونی برای دیکتاتور»، «بینوایان»، «حکومت نظامی»، «یادم تو را فراموش» و... تجربه‌های چهار سال اخیرش در تئاتر بودند. او در سینما نیز حضور نسبتاً فعالی داشته است و در سه سال اخیر با فیلم‌های سینمایی «آتش‌بس ۲»، «۵۰ کیلو آلبالو»، «خوب، بد، جلف»، «آذر» و «من دیوانه نیستم» به سینماگران و سینمادوستان معرفی شد. جمشیدی ازجمله بازیگران پرکار سالی که گذشت، است. بازی در سه فیلم سینمایی «لونه زنبور»، «تگزاس» و «سوء‌تفاهم» ساخته کمدی-معمایی احمدرضا معتمدی که از قضا نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را نیز برای او در جشنواره ملی فیلم فجر سی‎وششم به ارمغان آورد، روی صحنه رفتن با نمایش‌های «پپرونی برای دیکتاتور» در بهار و «آن‌سوی آینه» در زمستان و ایفای نقش در سریال «دیواربه‌دیوار» که پخش آن مقارن با انتخابات ریاست جمهوری بود، دست پر این بازیگر را در سه مدیوم سینما و تصویر تأیید می‌کند. پژمان جمشیدی نوروز ۹۷ با کاراکتر بهرام در سریال «دیواربه‌دیوار2» ساخته سامان مقدم و در ادامه سری نخست این سریال مهمان خانه‌های مردم است که درباره این سریال و بازی در آن با او به گفتگو نشسته‌ایم.
به نظرت مهم‌ترین ویژگی سریال «دیواربه‌دیوار2» چیست که بتواند مخاطبان نوروزی شبکه سه سیما را پای تلویزیون بنشاند؟
به نظر من عوامل این سریال و شیوه و کیفیت کارگردانی سامان مقدم در کنار قصه جذاب و پرکشش باعث می‌شوند «دیواربه‌دیوار2» قابلیت‌های زیادی برای دیده شدن از سوی بینندگان داشته باشد.
یکسری تغییرات در سری دوم سریال اعمال شده است. دلیل این تغییرات چه بود؟
میترا حجار و علی قربان‌زاده عزیز در سری دوم با دو نقش جدید به ما اضافه شده‌اند و البته متأسفم که امیرمهدی ژوله در «دیواربه‌دیوار2» کنارمان نیست. همچنین در بخش طراحی صحنه در سری دوم ابراهیم مقدم همراهی‌مان می‌کند که تلاش زیادی در این بخش داشته است و حاصل زحمت او را در سریال می‌بینید. همچنین خانه‌ای که در سری اول سریال به‌عنوان لوکیشن اصلی کار بود، در «دیواربه‌دیوار2» تغییر کرده است که این موضوع نیز از تفاوت‌های سری اول و دوم است. روی هم رفته این تغییرات به اقتضای شرایط بوده که به‌غیراز جای خالی ژوله بقیه تغییرات در مسیر بهتر شدن اثر بوده است.
با وجود تغییراتی که به آن اشاره کردی، آیا می‌توانیم «دیواربه‌دیوار2» را ادامه‌ای بر سری اول این سریال بدانیم؟
بله، سریال در سری دوم همان حال و هوای سری اول را دارد و قصه به‌گونه‌ای است که برای مخاطب جذاب است و آن را دوست خواهد داشت. همچنین یک ماجرای تروریستی و حضور دو شخصیت جدید جذابیت‌های زیادی به «دیواربه‌دیوار2» داده است.
کاراکتر بهرام، نقشی که ایفا می‌کنی، چطور؟ آیا این نقش هم دچار تغییراتی شده است؟
بهرام نسبت به سری اول تغییری نداشته است و بازهم بهرامی را می‌بینیم که راننده تاکسی در خط فرودگاه و همسر مهناز است. سری اول سریال کمتر از یک سال پیش‌ پخش شده و نمی‌شد در جریان زندگی کاراکترها تغییر چندانی ایجاد کرد، درنتیجه فضای سریال مشابه قبل و نقش من هم، همان نقش است.
فکر می‌کنی سریال «دیواربه‌دیوار2» می‌تواند در رقابت با دیگر سریال‌های نوروزی مردم را پای تلویزیون بنشاند؟
اگرچه در ایام نوروز سریال‌های خوبی از تلویزیون پخش می‌شود و امسال «پایتخت» با تیم خوب سیروس مقدم هم مهمان خانه‌های مردم است، اما به نظرم سریال «دیوار به دیوار2» آن‌قدر ویژگی‌های جالب دارد که مردم با دیدن آن سرگرم شوند و کار را دنبال کنند.
باوجود سال‌های اندک فعالیت در حوزه بازیگری، همکاری با کارگردانان خوبی را تجربه کرده‌ای. تجربه همکاری با سامان مقدم چطور بود؟
سامان مقدم کارگردانی است که بیشتر به سینما گرایش دارد و کمتر با تلویزیون همکاری می‌کند، ولی بااین‌حال کارهای او در تلویزیون از سطح استاندارد بالاتر است و همین ماجرا باعث جذابیت سریال‌هایش می‌شود. به‌طور کلی کار کردن با سامان مقدم و عوامل پشت ‌صحنه آن فوق‌العاده و ازنظر شخصیتی، آدم ویژه‌ای است و به این دلیل کسانی را هم برای همکاری انتخاب می‌کند که مثل خودش، درجه‌یک و ویژه هستند. از طرفی در زمان همکاری با او، با خوراکی‌های خوشمزه‌ای آشنا شدم که قبلاً نمی‌شناختم (می‌خندد).
سریال‌های مناسبتی عمدتاً پیوندهای موضوعی یا حلقه وصلی با ایامی که در آن پخش می‌شوند، دارند. «دیواربه‌دیوار2» چگونه با نوروز ارتباط پیدا کرده است؟
قصه سریال از اولین روز فروردین شروع می‌شود و ماجرا به‌این‌ترتیب به نوروز پیوند می‌خورد و ازاین‌جهت می‌توانیم «دیواربه‌دیوار2» را یک سریال نوروزی بدانیم و شاید این تنها ویژگی مناسبتی بودن سریال و پخش آن در نوروز محسوب شود.
شاید کلیشه‌ای به نظر برسد، اما پاسخ دادن به این سؤال بعد از 4 سال فعالیت بازیگری و تجربه‌ در حوزه‌های مختلف خالی از لطف نیست. میان سینما، تلویزیون و تئاتر کدامیک را ترجیح می‌دهی و حضور در کدام‌یک لذت‌بخش‌تر است؟
تئاتر.
چرا؟
دلیلش ساده است، زیرا خود تئاتر را بیشتر دوست دارم.
در سال جدید چه آرزویی برای مردم ایــران داری؟
برای همه مردم کشورم آرزوی سلامتی دارم. امیدوارم سال خوبی را با شرایط اقتصادی بهتر و زندگی زیباتر پیش رو داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار