رودنیل به برخی از توانمندی‌های این استان در زمینه فوتبال اشاره کرد و گفت: دختران کهگیلویه و بویراحمدی در فوتبال و فوتسال گل کاشته‌اند و موفقیت‌های زیادی را از سوی آن‌ها شاهد بوده‌ایم.
کد خبر: ۵۸۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 26 March 2018

کارشناس برجسته داوری و ناظر فدراسیون فوتبال گفت: فوتبال کهگیلویه و بویراحمد از تجربه استان‌های موفق الگو بگیرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،نوذر رودنیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به موفقیت‌های فوتبال ایران در سال‌های اخیر اظهار کرد: حضور در جام جهانی و موفقیت‌های تیم‌های باشگاهی در مسابقات آسیایی از جمله موفقیت‌های خوب فوتبال کشور در سال گذشته بود.

کارشناس برجسته داوری و ناظر فدراسیون فوتبال ادامه داد: فوتبال ایران با حضور مقتدرانه خود در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و حضور در مرحله نهایی این مسابقات نشان داد که در فوتبال آسیا قطب اول فوتبال است و باید این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.

وی به موفقیت‌های فوتبال پایه هم اشاره کرد و از آن به عنوان موفقیت بزرگتر در فوتبال ایران یاد کرد و گفت: باید برای آینده فوتبال ایران بیشتر به پایه‌ها توجه داشته باشیم.

این کارشناس برجسته داوری فوتبال کشور به موفقیت‌های عرصه داوری هم اشاره کرد و گفت: وقتی فینال المپیک را ما سوت می‌زنیم یعنی این که دنیا به ما اعتماد دارد و باید برای ادامه این روند تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی حضور داوران ایرانی در جام جهانی را هم از رخدادهای مهم فوتبال کشور دانست و گفت: همه این موفقیت‌ها مرهون یک سری برنامه‌ریزی هاست که باید برای استمرار آن ها هیچ گاه از برنامه‌ریزی توام با نظم غافل نشویم.

رود نیل به بایدها و نبایدهای فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد برای موفقیت هر چه بیشتر اشاره کرد و گفت: هر چند که در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور ندارم اما قلبم با فوتبال این استان و جوانان پر شور آن است چرا که کهگیلویه و بویراحمد معدن و منبع استعدادهای ناب فوتبال است و باید قدر این همه ظرفیت و فرصت را بیشتر بدانیم.

وی به برخی از توانمندی‌های این استان در زمینه فوتبال اشاره کرد و گفت: دختران کهگیلویه و بویراحمدی در فوتبال و فوتسال گل کاشته‌اند و موفقیت‌های زیادی را از سوی آن‌ها شاهد بوده‌ایم.

ناظر فدراسیون فوتبال با بیان این که استان کهگیلویه و بویراحمد در رده دختران در فوتبال و فوتسال حرف اول را در کشور می‌زند افزود: نباید اجازه دهیم استعدادهای این چنینی رو به افول بروند.

رودنیل در بخش دیگری از این گفت‌وگو به داوری فوتبال در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان ظرفیت بزرگ دیگری از فوتبال استان اشاره کرد و گفت: داوران ما باید قدر خود را بیشتر بدانند و وارد حاشیه‌ها نشوند و برای خود سقفی در داوری فوتبال کشور قائل نشوند و فراتر از کوزه داخلی فکر کنند تا بتوانیم در آینده داورانی مانند فغانی از این استان به جامعه بین‌المللی فوتبال تحویل دهیم.

وی از داوران استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا روز به رو بر دانش فنی خود بیفزایند و گرفتار  روزمرگی و حاشیه نشوند چرا که حاشیه‌ها موجب افول داوران می‌شود و داورانی پیشرفت کرده‌اند که کمتر حرف زده‌اند و بیشتر به فکر تقویت بنیه خود اعم از دانش فنی و تقویت قوای جسمانی بوده‌اند.

رودنیل با بیان این که هیأت فوتبال استان هم باید کار و تلاش شبانه روزی را سرلوحه کار خود قرار دهد از مسوولان جدید هیأت فوتبال استان خود است تا برنامه‌های هیأت‌های موفق کشور مثل هیات فوتبال اصفهان را الگوی خود قرار دهند و با استفاده از ظرفیت‌های بومی و الگوگیری از هیات‌های موفقی مثل اصفهان جهش فوتبال کهگیلویه و بویراحمد را رقم زنند.

وی یکی از کارهای مهم رئیس جوان و خوش ذوق هیات فوتبال اصفهان مهندس هراتیان را برنامه‌ریزی برای ایجاد سازمان لیگ در فوتبال اصفهان دانست و گفت: آن‌ها با این کار به سرعت خود را از فوتبال استانی جدا کرده و به صورت ملی اقدام خواهند کرد و چند سال دیگر خواهیم دید که برنامه ریزی امروز آن‌ها چگونه به بار خواهد نشست.

رودنیل افزود: هیأت فوتبال استان با یک برنامه‌ریزی اصولی و ارتباط با تشکل‌های مردمی و البته ارتباط مستمر و بی‌وقفه با مسؤولان استانی می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند به شرط این که هیچ گاه از ناملایمتی‌ها دلسرد نشوند و هر شکستی را مقدمه‌ای برای پیروزی‌های آینده بدانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار