امیدی به سال جدید نیست، مگر اینکه…
کد خبر: ۵۸۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 26 March 2018

«عبدالله ناصری»، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره‌ی چشم انداز سال ۹۷ گفت: به طور طبیعی و با توجه به اتفاقاتی که در سال ۹۶ رخ داد، نظام سیاسی و ساختار اقتصادی کشور به گونه‌ای نیست که بتوان به این سرعت امیدوار بود؛ مگر اینکه یک اراده‌ی جدی و کلانی برای اصلاح امور و روند آن شکل بگیرد.

ناصری در پاسخ به سوال خبرنگار انصاف نیوز مبنی بر پیش‌بینی‌اش از سال جدید، گفت: با توجه به شرایط و ارزیابی که از وضعیت کلی کشور، ارزیابی که از مناسبات ایران در عرصه‌ی بین‌الملل و نگاه جامعه‌ی جهانی به حاکمیت ایران دارم و همچنین از تلاشی که جبهه‌های مخالف نظام سیاسی کشور در خارج از مرزهای جغرافیایی ما علیه ایران شکل داده‌اند دریافت می‌کنم، خیلی نگاه امیدبخشی به سال جدید ندارم. مگر اینکه در عرصه‌ی حاکمیت یک تصمیم جدی و کلانی گرفته شود برای تقویت مناسبات بین‌المللی که طبیعتا بر مناسبات داخلی و مخصوصا حوزه‌ی اقتصادی کشور تاثیرگذار است. حوزه‌ی اقتصادی امروزه یکی از دغدغه‌های جامعه‌ی ما، حتی در طبقه‌ی متوسط است.

وی افزود: بنابراین به طور طبیعی و با توجه به اتفاقاتی که در سال ۹۶ رخ داد، نظام سیاسی و ساختار اقتصادی کشور به گونه‌ای نیست که بتوان به این سرعت امیدوار بود؛ مگر اینکه یک اراده‌ی جدی و کلانی برای اصلاح امور و روند آن شکل بگیرد.

ناصری در ادامه گفت: توصیه‌ی من به سیاسیون این است که تنها کاری که از آنها برمی‌آید ترویج ضرورت گفت‌وگوی ملی و همچنین آشتی ملی و اهتمام برای اعمال آن است، که حتما در این وضعیت خطیر به یک جبهه‌ی نجات ملی برای نجات کشور تبدیل خواهد شد. این به نظر من تنها راه اصلاح‌پذیری کشور است.

وی با اشاره به اینکه کشور راهکار دیگری جز توسعه‌ی اندیشه‌ی اصلاح طلبی ندارد، گفت: امروز واقعیت این است که دیگر نه در عرصه‌‌ی داخلی می‌توان با گفتمان‌های شبه انقلابی و شبه مقاومتی جامعه را اداره کرد و نسل جوان را اقناع کرد و نه در عرصه‌های بین المللی می‌شود جای پای محکمی برای خود اختیار کنیم. کشور هیچ راهکاری جز اصلاح‌پذیری و توسعه‌ی اندیشه‌ی اصلاح‌طلبی ندارد. این به این معنا نیست که ما فقط یک جریان سیاسی را مبنا قرار دهیم. امروز ما شاهد تغییر دیدگاه بسیاری از اصولگرایان قدیمی هستیم که معتقدند که اصلاحات تنها راه نجات کشور است. نه به معنای جبهه‌ی سیاسی‌اش بلکه به عنوان یک گفتمان و یک روش اصلاح طلبانه و اصلاح‌گرانه در همه‌ی حوزه‌‎های کشورداری و حکمرانی ما.

ناصری در آخر تاکید کرد: بنابرای سیاسیون بهترین راه و دلسوزانه‌ترین کاری که می‌توانند بکنند ایجاد زمینه و ترویج ضرورت بسط اندیشه‌ی آشتی ملی و گفت‌وگوی ملی برای کشور است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار