همزمان با آغاز سال نو، چند طرح تاریخی وفرهنگی در شهرستان میبد با حضور فرماندار وجمعی از مسئولین وفرهیختگان شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۵۸۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 25 March 2018

در این مراسم که همراه با میبد گردی و بازدید از اماکن و ابنیه های تاریخی  میبد بود، آسیاب آبی یخدان وشربتخانه سنتی آن افتتاح شد. 
«حسین فلاح» فرماندار میبد ضمن قدردانی از زحمات «ساشا ریاحی مقدم » مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی میبد، گفت: شهر میبد را باید شهر آسیابها دانست چون با دارا بودن 22 آسیاب با این وسعت و این جمعیت در کشور بی نظیر و نادر است.
وی افزود: تعداد زیادی آسیاب های این شهر در دل خاک مدفون شده اند که با تلاش و کمک شهرداری، میراث فرهنگی، دهیاری ها و مردم محلات تعدادی از این آسیاب ها را از دل خاک بیرون بیاورند.
وی از این نمونه ها به آسیاب محله های بیده، یخدان، بفروئیه و بشنیغان از این نوع آسیاب ها هستند.
فلاح اظهار امیدواری کرد که هر ساله با کمک مسئولان و مردم بتوان سالی 4 تا 5 آسیاب را به بهره برداری برسانیم.
فرماندار گفت: با کمک مسئولان درجهت توسعه و آبادانی شهرستان که آبروی استان است باید بکوشیم و آن را در سیطره جهانی معرفی کنیم. 
به گفته وی،  میبد با دارا بودن 800 اثر تاریخی ارزشمند، قابلیت معرفی به جهان و ثبت جهانی برسد لذا در تلاشیم تا با کمک یکدیگر و تکمیل پرونده آن، مقدمات جهانی شدن میبد فراهم کنیم .
افتتاح نمایشگاه برج کبوترخانه،آسیاب آبی یخدان،شربتخانه تاریخی یخدان،بوم گردی بیده،آسیاب آبی بیده وهمچنین افتتاح نمایشگاه آسیاب آبی بیده  وبازدید از اماکن وبافت های تاریخی از حاشیه های  میبد گردی درروز میبدبود.
افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در برج کبوترخانه،  بازدیداز مسجد زیرک و افتتاح بومگردی لب خندق و همچنین مراسم جشن روز میبد در آسیاب آبی بیده و افتتاح نمایشگاه صنایع دستی بانوان وطبخ شولی از دیگر این برنامه ها بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار