دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اهواز از افزایش تعداد گردشگران نوروزی در روز نخست فروردین 97 در این شهرستان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر همه پارک‎های اهواز شلوغ هستند.
کد خبر: ۵۸۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 23 March 2018

غلامرضا جلیلی‎نیا با اشاره به حضور گرم و پرشور مهمانان و گردشگران نوروزی در شهرستان اهواز در نخستین روز از نوروز 97 اظهار داشت: کاملاَ واضح است که جمعیت گردشگران و مسافران ورودی به شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است به گونه‎ای که در نخستین روز از فروردین 97 جمعیت بسیار زیادی از مسافران نوروزی در پارک‎ها مستقر شدند و تمامی پارک‎های شهرستان از جمله پارک لاله، پارک شهر پادادشهر و پارک ساحلی نیز درحال حاضر شلوغ هستند.

او در ادامه به اسکان مسافران نوروزی نیز اشاره کرد و افزود: چهارصد عدد چادر در نمایشگاه بین‎المللی و سیصد عدد نیز در پارک لاله اهواز با امکانات کامل در اختیار مسافران قرار گرفته است؛ ضمن این‎که این دو مکان دارای خدمات کامل مانند حمام و دستشویی سیار، مواد اولیه شوینده و خودپرداز هستند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان اهواز اضافه کرد: پلیس نیز با همکاری سپاه و بسیج امنیت خوبی را در نقاط مختلف اهواز برای مهمانان و گردشگران نوروزی فرآهم آورده است. همچنین ناظران متخصصی نیز در حال نظارت روی امکانات بهداشتی و پمپ بنزین‎ها هستند.

وی با بیان این‎که نوروزگاه و جشن‎های شادی‎آور اهواز نیز به دلیل ایام شهادت از سوم فروردین 97 آغاز خواهند شد گفت: از سوم فروردین خانه تاریخی ماپار اهواز از ساعت 8 صبح تا 12 شب به عنوان یک ایستگاه گردشگری میزبان گردشگران است و در بعداز ظهرها برنامه‎های متنوعی از جمله موسیقی سنتی و محلی ارائه خواهد داد. همچنین تعدادی از عکس‎های قدیمی اهواز نیز در نگارخانه این مکان برای بازدید علاقمندان آماده شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی اهواز خبرداد: از سوم فروردین نیز پارک کوهساران اهواز برای نخستین بار هر شب با همکاری بخش خصوصی با ارائه موسیقی‎های محلی در خدمت مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: در روز نخست فروردین بروشورهایی حاوی نمونه‎های مختلفی از جاذبه‎های گردشگری اهواز به همراه نقشه شهرستان و استان را در چندین مکان از جمله خانه معلم و ستادهای اسکان توزیع کردیم و در روزهای آتی نیز در نقاط بیشتری ازشهرستان این کار را انجام خواهیم داد.

جلیلی‎نیا از خانه تاریخی ماپار، پارک لاله، پارک ساحلی 42 هکتاری، پل‎های اهواز، حاشیه‎های رود کارون و بازار لشگرآباد به عنوان جاذبه‎هایی نام برد که در روز نخست سال 97 با استقبال چشمگیر از سوی مهمانان و گردشگران نوروزی در اهواز روبه‌رو شدند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار