مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: استان قم همانند شهر مقدس مشهد به دلیل حجم انبوه مسافر و زائر، نیازمند اختصاص بودجه‌های فرهنگی ویژه‌تری است تا برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته‌شده را با قوام انجام داد.
کد خبر: ۵۸۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 20 March 2018

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای انجام امور فرهنگی در ایام نوروز داشت.

وی با اشاره به ایجاد نوعی تعامل سازنده در استان در اجرای امور فرهنگی افزود: دستگاه‌های فرهنگی استان تعامل مناسب و درخور توجهی در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام نوروز ایجاد کرده‌اند که قابل‌تقدیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تأکید بر ظرفیت‌های حرم مطهر در اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام عید نوروز، گفت: حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران دو ظرفیت عمده و مسافر پذیر استان در اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی بوده که باید از این دو ظرفیت استفاده‌های اصولی صورت گیرد.

حسینی کاشانی با بیان ظرفیت‌های دیگر استان قم در اجرا و پیاده‌سازی برنامه‌های فرهنگی در ایام عید نوروز عنوان کرد: علاوه بر حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه و مساجد استان نیز دارای ظرفیت‌های عمیقی در اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند، برنامه‌های فرهنگی دیگری نیز در سطح محلات استان در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در حرم مطهر، ویژه‌برنامه‌های هنری خاصی نیز در این ایام در نظر گرفته‌شده که به‌صورت متناوب در شبستان‌ها و صحن‌های مختلف حرم مطهر اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: در ایام نوروز 80 برنامه فرهنگی در مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته‌شده است که دارای تنوع در قالب و محتواست، طرح آرامش بهاری با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه استان در 40 بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.

حسینی کاشانی تصریح کرد: اهدای پیک فرهنگ در ایام نوروز در بین مسافران و شهروندان استان انجام می‌گیرد، تعامل ویژه‌ای در پشتیبانی از برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان قم ایجادشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با انتقاد از کمبود اعتبارات فرهنگی در استان قم افزود: استان قم همانند شهر مقدس مشهد به دلیل حجم انبوه مسافر و زائر، نیازمند اختصاص بودجه‌های فرهنگی ویژه‌تری است تا برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته‌شده را با قوام بهتری برگزار کند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم نیز در این جلسه، گفت: به دستور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور 2 میلیارد تومان مازاد بر بودجه برای تمام استان‌های کشور در نظر گرفته‌شده که می‌توان بخشی از این اعتبار برای امور فرهنگی در ایام نوروز استفاده کرد.

سید حسن رضوی ادامه داد: متأسفانه اعتبارات ناشی از اعتبارات رهبری که قرار بود به‌صورت نقدی در اختیار استان‌ها قرار گیرد با صلاحدید دولت در قالب اوراق خزانه پرداخت خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار