دبیر شورای تشکل‌های گردشگری با بیان اینکه ۲۰۰ راهنمای گردشگری در یزد فعالیت دارند، از اجرای بیش از ۱۰۰۰ ساعت دوره آموزشی راهنمای گردشگری در یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۸۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ 20 March 2018

محسن حاجی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 200 راهنمای گردشگری عضو انجمن راهنمایان گردشگری استان یزد هستند.

وی خاطرنشان کرد: معتقد هستیم که این افراد سفرای فرهنگی شهر و استانمان هستند و چه بسا برخی از این راهنمایان در عرصه ملی فعالیت می‌کنند و راهنماهای گردشگری ما در عرصه‌های ملی هستند.

دبیر شورای تشکل‌های گردشگری استان یزد بیان کرد: راهنمایان گردشگران تنها به عنوان راهنمای راه‌ها برای گردشگران فعالیت نمی‌کنند بلکه مفسران تاریخ و فرهنگ ما هستند و در هر کجایی از بناهای تاریخی، ارزش‌ها و زوایای مختلف آن را برای گردشگران را باز می‌کنند.

حاجی سعید تصریح کرد در کشور ما فارغ از بحث اینکه راهنمایان باید مباحث تاریخی و معماری را برای گردشگران توضیح دهند، لازم است که با توجه به ارزش‌های دینی که ما از آن بهره مند هستیم، بیان کنند و انتقال دهنده این ارزش‌ها برای توریست‌ها هم باشند.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن در سال‌های گذشته بیش از یک هزار ساعت دوره آموزشی برای راهنمایان گردشگری استان یزد ایجاد کرده و تلاش داشته که سوال‌های مختلفی که در ارتباط با مباحث گوناگون ذهنی گردشگران وجود دارد را به راهنمایان آموزش دهد.

دبیر شورای تشکل‌های گردشگری استان یزد افزود: با توجه به اینکه یزد در زمینه گردشگری مذهبی بسیار قوی عمل کرده و عنوان حسینیه ایران را به عنوان برند خود دارد، خوشبختانه کمیته خاصی در استان یزد با عنوان کمیته گردشگری مذهبی وجود دارد و کار این کمیته سامان دادن گردشگری در ایام خاصی است که یزد برنامه‌های مشخصا مذهبی دارد.

به گفته حاجی سعید یکی از این فعالیت‌ها، مرتبط با عاشورا و تاسوعا است که این کمیته موفق شده بود با حضور 60 راهنمای تور، فرهنگ مذهبی ایران و ارزشهای عاشورا را به گردشگران معرفی کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار