مدیرکل راه‌آهن خراسان‌رضوی عمده‌ترین مقاصد ریلی مشهدی‌ها در ایام نوروز را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۸۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 19 March 2018

به گزارش تابناک : هادی ضیایی‌مهر اظهار داشت: ناوگان ریلی راه آهن از ابتدای 25اسفند ماه به صورت آماده‌باش و پذیرای مسافران و زائران نوروزی مشهدمقدس و خراسان رضوی بودند.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی ادامه داد: از تاریخ 25 تا 27 اسفندماه، تعداد 60 هزار و 500 نفر ورودی به مشهد از 27 شهر و مرکز استان در سطح کشور با 147 رام قطار داشتیم.

وی با اشاره به این که بیشتر قطارهای سه روز ابتدای پیک نوروزی قطار تهران مشهد بوده عنوان کرد: عمده مسافران نورزوی از 25 تا 27 اسفند ماه از استان‌های تهران، قم، تبریز، اصفهان، بندرعباس و یزد بوده‌اند.

ضیایی مهر خروجی از مشهد را در سه روز ابتدای پیک نوروزی به همین میزان دانست و بیان کرد: مشهدی‌ها عمدتاً به بندرعباس، اصفهان و شیراز، یزد و تبریز و کرمان از طریق ناوگان ریلی در این ایام مسافرت می‌کنند.

وی در مورد پیش بینی جا به جایی تعداد مسافران نوروزی در سال 97 گفت: پیش بینی می‌کنیم که بیش از 800 هزار نفر مسافر نوروزی به صورت رفت و برگشت با هزار و 960 رام قطار جابهجا کنیم.

ضیائی مهر بیان کرد: تاکنون هیچ مشکلی در ناوگان ریلی و جا‌به‌جایی مسافران وجود نداشته و قطارها از مشهد بدون هیچ تاخیری اعزام شدند و از مبادی دیگر استان‌ها نیز بدون مشکل به سمت مشهد اعزام و نسبت به جابه‌جایی مسافران اقدام کردند.

وی با بیان این که استان خراسان رضوی به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، قطب گردشگری استان ظرفیت بالایی دارد تا به رتبه نخست کشوری در زمینه جابه‌جایی مسافر در کشور تبدیل شود تصریح کرد: باید تلاش کنیم ضمن این که رتبه اول کشور را حفظ می‌کنیم در ارتقاء ظرفیت‌ها نیز گام برداریم.

وی با اعلام این که ظرفیت سازی‌های بسیار بالایی در زیرساخت ناوگان ریلی استان ایجاد شده خاطرنشان کرد: بنابراین آمادگی پذیرش ظرفیت‌های بالاتری را داریم و در راستای ارتقا کمیت و کیفیت تلاش می‌‌کنیم.

ضیائی مهر یادآور شد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ظرف سال‌های اخیر ناوگان مسافری بالای 45 سال را از مدار ریلی کشور خارج کرد و ناوگان بالای 30 سال در سال 96 نیر در استان خراسان رضوی اجازه تردد نداشتند.

وی با اشاره به این که بیش از 248 واگان در خراسان رضوی عمر بالای 30 سال داشتند که توسط شرکت‌های مسافری اجاره سیر در راه آهن از آنها گرفته شد افزود: این موضوع منجر به کاهش عمر ناوگان مسافربری به 24 سال در نوروز سال 96 شد.

وی در ادامه افزود: امسال عمر ناوگان مسافری ریلی استان به رقم 18 سال رسید و این به معنای آن است که ناوگان مسافری ریلی نوروز 97 که در مسیر مشهد برنامه ریزی شده و تردد می کند به نسبت متوسط عمر ناوگان نوروز 96 شش سال جوان‌تر است.

ضیایی گفت: با این اقدام تلاش کردیم عمر ناوگان کمتر، رضایت‌مندی بیشتر و عملکرد بهتر داشته باشیم؛ همچنین برای پاسخگویی بهتر تمامی افراد فعال در حوزه ناوگان ریلی استان اعم از پرسنلی، عملیاتی و بخش خصوصی از تاریخ 25 اسفند ماه به صورت کاملاً آماده باش هستند و تا 18 فروردین ماه آماده خدمت‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی هستیم.

 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار