معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم مطرح کرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: سند اشتغال استان با استفاده از اطلاعات دستگاه‌های اجرایی تا پایان اردیبهشت سال 97 رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 17 March 2018

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به ضرورت مطالبه حقوق بانوان در محیط کارگری استان قم اظهار کرد: باید مدیران، رعایت حقوق این بانوان در کارخانه‌ها و کارگاه‌های استان را مطالبه کنند.

وی ادامه داد: در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم شاهد یک جهش بزرگ بودیم، سود این تسهیلات 18 درصد است، البته تسهیلات بند الف و ب تبصره 18 دارای یارانه است و تولیدکنندگان از آن بیشتر استقبال می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: پرداخت تسهیلات به مجتمع‌های بین راهی در محدوده روستاهای استان هیچ اشکال قانونی ندارد، چون این تسهیلات موجب ایجاد اشتغال در روستاها می‌شود.

غضنفری با اشاره به تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در استان قم اظهار کرد: روند پرداخت این تسهیلات کند است و نباید تسهیلات سرمایه در گردش از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در استان حذف شود.

وی ادامه داد: در زمینه آب در استان قم محدودیت داریم و طرح‌هایی که موجب کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی می‌شوند، باید در اولویت قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: باید سند اشتغال استان تدوین شود، این سند جامع ترین سند پیش رو در سال 97 خواهد بود و تکالیف دستگاه‌های اجرایی در زمینه تولید، سرمایه گذاری و اشتغال در آن مشخص می‌شود، منابع دولتی، تسهیلات بانکی و بخش خصوصی جزو منابع تامین مالی برای ایجاد اشتغال است.

غضنفری با اشاره به زمان رونمایی سند اشتغال استان قم اظهار کرد: این سند با استفاده از اطلاعات دستگاه‌های اجرایی تا پایان اردیبهشت سال 97 رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: تسهیلات اشتغال پایدار یک فرصت خاص است و سود بانکی این تسهیلات کم است، باید دستگاه‌های اجرایی در فرصت باقی مانده در معرفی طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: بودجه دستگاه‌های اجرایی در سال 97 براساس عملکرد خواهد بود، عملکرد این دستگاه‌ها در استان قم در سال جاری شدت و ضعف داشت و در سال آینده با زمان بندی خاص عملکرد این دستگاه‌ها با پیگیری مدیران ارتقا پیدا خواهد کرد.

غضنفری در پایان خاطرنشان کرد: مدیران باید حتما در جلسات استانی حضور پیدا کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار