نماینده روسیه در وین بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام تأکید کرد که این توافق هسته‌ای نیازمند هیچ توافق تکمیلی نیست.
کد خبر: ۵۸۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ 17 March 2018

به گزارش تابناک : «میخائیل اولیانوف» سفیر روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین پس از نشست روز گذشته کمیسیون مشترک درباره توافق هسته‌ای ایران برجام تأکید کرد، توافقات درباره برنامه هسته‌ای ایران نیازمند هیچ توافق تکمیلی نیست.

یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام دیروز جمعه 16 مارس (25 اسفندماه) با حضور هیأت‌های ایران و گروه 1+5 در وین به کار خود پایان داد.

این نشست روز گذشته به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل پله کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برگزار شد.

اولیانوف روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» روسیه تأکید کرد، برجام باید بدون تغییر و به همین شیوه‌ای که هم‌اکنون هست دست‌نخورده باقی بماند چرا که در غیراین صورت توازن شکننده منافع بر هم خواهد خورد.

وی افزود: «اگر تمامی طرف‌های ذیربط ناگهان بخواهند برخی توافقات بیشتر به آن اضافه کنند که البته هیچ ارتباطی نیز به این برنامه اقدام مشترک ندارد و برای آن مضر نیز هست، موضوع اجرای اراده سیاسی آنها پیش می‌آید و ما بر این باوریم که هیچ ضرورتی وجود ندارد که توافقات تکمیلی به برجام اضافه شود».

این دیپلمات ارشد روس ادامه داد: «کشورهای غربی نگران برنامه موشکی ایران هستند و سعی دارند تا این برنامه را در چهارچوبی بیاورند که از نگاه آنها مناسب است. من صرفا می‌تواند تأکید کنم که این مسئله هیچ ارتباطی به توافق هسته‌ای ایران ندارد».

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار