صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه در زمینه تهیه نقشه راهی برای اعمال اصلاحات در منطقه یورو با توجه به چالش‌های موجود توافق کردند.
کد خبر: ۵۸۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 17 March 2018

به گزارش تابناک : «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه قصد دارند تا نقشه راهی برای نشست سران اروپایی که قرار است ماه ژوئن برگزار شود، ارائه دهند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، مرکل و ماکرون اعلام کردند که برنامه اصلاحات باید با چالش‌هایی که در پی برگزیت ایجاد شده‌اند و افزایش پوپولیسم در اتحادیه اروپا مقابله کنند. دو طرف همچنین درباره استفاده از عامل شیمیایی علیه «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه هم رایزنی کردند.

مرکل روز گذشته از پیشنهاد اصلاحات در منطقه یورو که ماکرون مطرح کرده بود، استقبال کرد و گفت که به انسجام هر چه بیشتری در منطقه یورو نیاز است.

وی در جریان کنفرانس خبری مشترک در پاریس با حضور ماکرون در این مورد گفت: «به منظور رشد اتحادیه اقتصادی و پولی ما باید به این توجه داشته باشیم که به ثبات در ارتباط با یورو نیاز است. در سیاست مشترک مربوط به اروپا ما می‌خواهیم که نتایج را نشان دهیم و اینکه به عنوان کشور‌های اروپا در صورتی که متحد باشیم، آسیب نمی‌بینیم.»

مرکل و ماکرون پس از گفت‌وگو در کاخ الیزه اعلام کردند که این ۲ کشور چندین دور از دیدار‌ها را در راستای نشست سران اروپایی در ماه ژوئن خواهند داشت.

ماکرون گفت: «این رویکرد ما تا ماه ژوئن است. در زمینه منطقه یورو، سیاست‌های مربوط به پناهجویان، دفاع، امور بازرگانی، پژوهش، آموزش و بسیاری موارد دیگر ما توانستیم به هماهنگی برسیم. ما قصد داریم که نقشه راهی برای همه تجدید‌نظر در اروپا تا ماه ژوئن ارائه دهیم.»

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار