فرمانده انتظامی قم تصریح کرد: بر اساس ارزیابی های نیروی انتظامی، درصد موفقیت پلیس قم در سال 96، 87.7 درصد بوده که عدد قابل قبولی است و در سنجش با سایر استان ها در تراز استان های برتر محسوب می شود.
کد خبر: ۵۸۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 17 March 2018

به گزارش تابناک قم، سردار کاظم مجتبایی امروز در نشست خبری، با بیان اینکه سال 96 سالی پر فراز و نشیب برای پلیس بود، گفت: در تجمعات و اتفاقات دی ماه، پلیس قم با دیدگاه عقلایی و کارآمد به وظیفه خود عمل و اتفاقات را با کمترین هزینه مدیریت کرد؛ استان قم در میان تمام استان های کشور و شهر قم در بین تمام کلان شهرها، دست خوش تعدی به حریم و اموال دولتی و خصوصی شهروندان نشد.

وی عنوان کرد: این موفقیت یعنی پلیس قم توانسته روابط اجتماعی خود را به درستی تنظیم کند و در رابطه با شهروندان موفق عمل کرده است.

فرمانده انتظامی قم با بیان اینکه در سال 96 میزان موفقیت‌های پلیس نسبت به ناکامی و عدم موفقیت ها بیشتر بوده است، گفت: در سرقت علی رغم اینکه در سرقت های خرد شاهد افزایش آمار هستیم لکن در سرقت های خشن تا 44 درصد کاهش داشته ایم؛ 54درصد سرقت ها کشف شده و دستگیری سارقان نسبت به سال گذشته 17درصد افزایش داشته است.

کشف 6 تن مواد مخدر در سال 96

مجتبایی به کشف 6تن انواع مواد مخدر طی سال 96 اشاره کرد و افزود: کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته 3درصد افزایش داشته است، همچنین 28 باند حرفه ای قاچاق مواد مخدر نیز منهدم و متلاشی شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه قاچاق کالا 26درصد افزایش دستگیری قاچاقچیان و در کالاهای کشف شده نیز از نظر حجمی 100درصد افزایش داشته ایم؛ در این حوزه از نظر ارزش ریالی کشفیات 22درصد افزایش را شاهد هستیم.

19درصد کاهش تلفات جاده‌ای/تردد 300هزار موتورسیکلت در قم

فرمانده انتظامی قم با بیان اینکه در در حوزه ترافیکی در مجموع تصادفات 3درصد افزایش را شاهد بودیم، گفت: از نظر تلفات و جان‌باختگان 19درصد کاهش داشته ایم یعنی جانباختگان تصادفات 57 نفر نسبت به سال 95 کمتر بوده است که استان قم در این حوزه در بین استان ها جزء 3 استان اول در کشور بوده است.

فرمانده انتظامی قم با اشاره به تردد 300هزار موتورسیکلت در استان، افزود: در سال 96 ، 24هزار موتور توقیف و روانه پارکینگ شد.

وی با بیان اینکه سامانه فوریت های 110 در سال 96، 620هزار تماس دریافت کرده است، گفت: در پاسخ به این تماس ها، 34هزار عملیات توسط پلیس قم انجام شد.

مجتبایی به فعالیت مراکز مشاوره در معاونت اجتماعی و تمامی کلانتری ها اشاره کرد و ادامه داد: 13هزار مشاوره در سال 96 انجام شده و با این فعالیت از تشکیل 13هزار پرونده جلوگیری شده است.

فعالیت 16 قرارگاه فرماندهی انتظامی در نوروز

وی در ادامه به طرح نوروز پلیس اشاره کرد و گفت: طرح انتظامی ترافیکی و عملیاتی پلیس از 24 اسفند شروع شده و تا 24 فروردین به مدت 21 روز ادامه دارد؛ در راستای این طرح در استان قم 16 قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی، عملیاتی، ترافیکی فعال شده است.

وی با بیان اینکه شعار نوروزی امسال پلیس " آرامش بهاری با نظم و امنیت" است، گفت: پلیس با شناسایی نشان‌گاه‌های مهم در پارک ها و میادین حضور غعال خواهد داشت؛ در جهت نتیجه هرچه بهتر و بیشتر همراهی و همکاری مردم خصوصا در حوزه ترافیکی دارای اهمیت بسیار است.

موفقیت 87.7درصدی پلیس قم

مجتبایی به فعالیت های پلیس فتا اشاره کرد و گفت: در این حوزه بیشترین افزایش تخلفات مربوط به جرائم اقتصادی بود؛ میزان موفقیت در این حوزه در پلیس قم بیش از 93درصد بوده که با توجه به میانگین کشوری 84درصد، دلالت بر توان علمی و تخصصی پلیس قم در این حوزه دارد.

فرمانده انتظامی قم تصریح کرد: بر اساس ارزیابی های نیروی انتظامی، درصد موفقیت پلیس قم در سال 96، 87.7 درصد بوده که عدد قابل قبولی است و در سنجش با سایر استان ها در تراز استان های برتر محسوب می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار