مدیرکل بنیاد شهید استان یزد با بیان اینکه استان یزد 3668 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است گفت:
کد خبر: ۵۸۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱ 17 March 2018

احمدابراهیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در جمع خبرنگاران رویکرد اصلی دستگاه متبوعش را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: جامعه هم مانند هر انسانی  که برای ادامه حیات خود نیاز به غذا دارد  برای حیات و دوام خود نیازمندی هایی دارد که یکی از این نیازها فرهنگ ایثارگری است و باید برای نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه از کوچک ترین واحد آن یعنی نهاد مقدس خانواده شروع کنیم.

ابراهیمی افزود: در همین راستا بنیاد شهید طرحی انحصاری  را با نام طرح ضیافت اجرایی کرده که در آن  مراسم سالگرد تمامی شهدای استان در تاریخ‌ شهادت آنها برگزار می شود.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در ادامه به بازدید و سرکشی از ۱۲ هزار خانواده شهید در طول سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: تکریم خانواده شهدا به ویژه والدین شهدا یکی از برنامه هایی است که به شکل ویژه به آن توجه شده و با مساعدت مدیران استان یزد از جایگاهی خوبی در سطح کشور برخوردار است.

ابراهیمی با بیان اینکه استان یزد 3668 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است گفت: از این تعداد ۱۳۱ خانواده دارای دو شهید، ۷ خانواده دارای سه شهید،۱۲۰ خانواده دارای شهید  تک فرزند و ۲۰ نفر از آنها  را هم شهدای زن تشکیل می دهند.

وی همچنین از وجود ۹ هزار و ۶۳۶ جانباز و 754 آزاده در استان یزد خبر داد و بیان کرد: ۶ هزار و ۵۶ جانباز زیر ۲۵ درصد، ۱۷۱ نفر ۷۰ درصد و ۳۳۹ نفر نیز جانباز ۵۰ درصد هستند.

مدیرکل بنیاد شهید استان یزد با اشاره به ایثارگری های شهدای مدافع حرم در دفاع از اعتقادات و ارزش های تشییع خاطر نشان کرد: استان یزد مفتخر است که وجود نازنین چهار شهید مدافع حرم را در خود جای داده و دو نفر دیگر نیز در شهرهای دیگر کشور به خاک سپرده شده اند.

ابراهیمی درادامه به  برگزاری بیش از ۲۲۰۰ یادواره و یادمان  شهداء در سال جاری  در استان خبر داد و اظهار داشت: این مراسمات اکثرا توسط خانواده های شهدا برگزار شده است.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان  با بیان اینکه استان یزد ۱۳۲ مفقودالاثر دارد که در سال ۷۲ همه آنها به دستور رهبر معظم انقلاب، شهید اعلام شدند و خانواده های آنها زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفتند در مورد ساماندهی گلزار شهدا نیز بیان کرد: تاکنون از تعداد ۳۲۷ گلزارشهید ،۲۰۴ مورد  آن ساماندهی شده و در سال آینده هم گلزار شهدای خلدبرین با اعتبار ۴ میلیارد تومانی ساماندهی خواهد شد که تاکنون ۱.۵ میلیارد تومان آن مصوب شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ساخت و تهیه برنامه چشم چراغ با همکاری صدا و سیما را از دیگر برنامه‌های این بنیاد در سال آینده برشمرد و تصریح کرد: این برنامه در قالب ۵۵۰ قسمت ۱۵ دقیقه ای تهیه شده که در آن به روایت  خاطرات شهداء و ایثارگران از زبان خانواده های آنان می پردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار