بنابراین با این اعلام موضع رسمی وشفاف از سوی عضو شورای شهر ایلام ،پرداختن هرگونه وجهی تحت عنوان "حق پارک"غیر قانونیست.مردم شهر ایلام ،مالکین خودرو ؛اگر کسی با عنوان پارکبان به شما مراجعه و هرگونه وجهی را مطالبه نمود به آنها پول ندهید .پولتان را هم دور نریزید.
کد خبر: ۵۷۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰ 12 March 2018

تابناک ایلام::حتما تاکنون گذرتان به برخی ازمحله های پر ازدحام شهر ایلام افتاده و با چالش نبود جا برای پارک خودروتان مواجهه شده اید. این را هم می دانید که در ساختار و طراحی نامناسب این شهر ،مقوله مهم و اساسی " پارکینگ " مغفول مانده است .در حال حاضر این غفلت بزرگ هم برای شهروندان دردسر ساز شده وهم عده ای با سوء استفاده از این موضوع ،از قِبل خدماتی که ارائه نمی دهند ، بدون هیچ هزینه و زحمتی حاشیه خیابانها را به محلی برای پول درآوردن تبدیل کرده اند.

بله ! مشکل نبود جا برای پارک خودرو  ،سوت های ممتد پلیس راهور و برگه های سفید جریمه زیر برف پاک کن خود رو به کنار ،اما این سالها مردم شهر ما با پدیده جدیدی به نام " پارکبان" روبرو هستند ،همانهایی که عرض شد ،فضا وفرصت را برای پول در آوردن از خدمات حاشیه خیابانهای عمومی شهر مغتنم می شمارند.

همان هایی که یک بار پارا از پارکبان فراتر گذاشته وبرگه های اولتیماتوم خرید هولوگرام  را در زیر تیغه برف پاک کن خودروهای پارک شده شهروندان الصاق نموده تا اینگونه مردم را وادار  به خرید هولگرام پارکبان 5هزارتومانی ومتعاقب آن شارژ حق پارک کردند .

همان هایی که رویه را عوض کرده وبا حذف هولوگرام هایی که  از قبل آن دهها ویا بلکه صدها میلیون تومان به جیب زدند ،اینبار حق پارک را الکترونیکی نموده واز این روش نوین بازهم داستان سرکیسه نمودن مردم را تکرار نمودند .بله همه این روشها ،همه این پول گرفتن ها و تصاحب نمودن بی هزینه حاشیه خیابانها تحت عنوان "حق پارک" غیر قانونی بوده وکسی هم در مقابل این اجحاف بزرگ در حق شهروندان ایلامی جیک نزده است!

برخی از رسانه های استان بارها وبارها در مقابل این پول در آوردن غیر قانونی سکوت نکردند ،تذکر دادند ونقد کردند اما پاسخ شفافی در این خصوص در یافت نکردند. بالاخره امروز در نشست هم اندیشی شهردار و اعضای شورای شهر با اصحاب رسانه فرصتی دست داد تا این موضوع باردیگر در دستور پیگیری و مطالبه رسانه ها قرار گیرد.

نشست امروز و سماجت یکی از رسانه ها در شفاف سازی وضعیت پارکبانها موضوع ساده ای نبود تا به همین راحتی اعضای شورای شهر بعنوان تصمیم گیران این حوزه بتوانند از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی کنند.اینجا بود که خانم جهان بخشی عضو شورای شهر ایلام به خوبی پی برد که "این تو بمیری دیگر ازآن تو بمیری ها نیست" وباید چهره در چهره خبرنگاران موضوع را شفاف نموده و در حضور آنان آب پاکی را بر روی دست همگان بریزد وبگوید:مردم ایلام به پارکبانها پول ندهید"

بنابراین با این اعلام موضع رسمی وشفاف از سوی عضو شورای شهر ایلام ،پرداختن هرگونه وجهی تحت عنوان "حق پارک"غیر قانونیست.مردم شهر ایلام ،مالکین خودرو ؛اگر کسی با عنوان پارکبان به شما مراجعه و هرگونه وجهی را مطالبه نمود به آنها پول ندهید .البته در صورت مواجهه با چنین موردی با پلیس تماس بگیرید وهرگز پولتان را دور نریزید.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
من با مامور ارشد راهور که برای نظارتدرخیابان بود حرف زدم گفت اینجا پارک نکن گفتم امنیت خودرو درکوچه های پشت بیمارستان تضمین میکنی گفت نه گفتم مطمئنی پارکینگ جا داره گفت بمن مربوط نیست گفتم من هم هی دورمیزنم هی وای میسم توهم هی سوت بزن اگه جا باشه ترافیکم کمتر میشه همه دنبال جاپارک هستن گفتم چرا طرح ایجادپارکینگ تصویب نمیکنین گفت بمن ربطی نداره گفتم توعضو شورای ترافیکی چطور بتوربط نداره تویکی ازتصمیم گیرنده هایی گفت حرکت کن اینم ازمسئول ما ایجاد پارکینگ ثانیه ای درآمد داره شهرداری ما هنوز اینو نفهمیده پارکینگ طبقاتی همدان جنب میدان بوعلی ببینید آدم کیف میکنه مرکز شهر طبقاتی جادار عالی خیابنها همه پشت سرهم رویه تابلو نوشته شدن حتی نیازبه سوال کردن نیست مثلا کشوری زده کشوری زیرش 22بهمن زیرش میدان امام حالا میای 22بهمن زیرش نوشته میدان امام یعنی میدونی بعد این میدان کجا میری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار