شهردار ایلام در آیین رونمایی از المان خبرنگار کلنگ زنی بلوار خبرنگار بابیان اینکه پروژه بلوار خبرنگار و نصب المان با اعتبار دو میلیارد ریال شامل طراحی و نصب المان, کف سازی و محوطه سازی و نورپردازی میدان در دست اقدام است گفت :خبرنگاری حرفه‌ای مقدس در جامعه محسوب می شودو ارج نهادن به خبرنگار باید در رأس برنامه‌های مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۷۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸ 12 March 2018

شهردار ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت : شهر ایلام دارای منابع نفت و گاز و ظرفیت‌های مناسب گردشگری است

به گزارش تابناک ایلام ،طالب صادقیان اظهار کرد: این استان به یکی از فقیرترین مراکز استان‌های کشور در حوزه درآمد منابع پایدار  تبدیل‌شده است که باید برای پیشرفت و آبادانی آن  چاره‌جویی شود.

وی به ظرفیت های گردشگری ایلام اشاره کرد و افزود : با وجود ظرفیت های کلان در ایلام اما تاکنون امکان استفاده از این فرصت که نقش به سزایی در راستای بهره وری و درآمد زایی برای شهرداری دارد ،فراهم نشده است .


شهردارایلام ادامه داد :شهرک های صنعتی متعددی در اطراف شهر ایلام وجود دارند اما قالبا یا تعطیل اند و یا نیمه کار و عملا دراین حوزه درآمدی نصیب شهرداری نمی شود.


وی با اشاره به سرانه خودرو در شهر ایلام افزود :سرانه خودرو در شهر به ازای هر نفر سه خودرو می باشد که این موضوع، ایلام را به یک شهر موتوری تبدیل کرده است .


صادقیان به بحث ترافیک در شهر ایلام اشاره کرد بیان داشت : ترافیک در شهر ایلام از مشکل خارج و به یک بحران تبدیل شده است . درسال گذشته حدود 16هزار خودرو شماره گذاری که 50درصد از این حجم وارد شهر ایلام شده است .
وی ادامه داد: ترافیک مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت که از جمله آنهامی توان به  اتلاف سوخت ،مدیریت زمان ،بروز مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی اشاره کرد که تمامی این موارد برای جامعه هزینه زا خواهد بود.


وی با اشاره به 1.6متری سرانه سبز در ایلام افزود:مااز حیث سرانه فضای سبز  با استانداراد های موجود فاصله چشم گیری داریم ،حتی با افزودن پارک بلوط و رسیدن این رقم به 3.8 متر ،بازهم این سرانه از نصف شاخص استاندارد عبورنکرد.


صادقیان لزوم استقبال از سرمایه گذاری در شهر ایلام را یاد آور شد و خاطر نشان کرد : خیلی از پروژه ها به دلیل عدم همراهی بخش خصوصی رها شده اند که این مقوله  می توانست به بهترین نحو ممکن در خدمت  پیشرفت و آبادانی شهر قرار گیرد.

وی بیان داشت : در حوزه فناوری و اطلاعات تبدیل ایلام به شهر الکترونیک یک ضرورت است .در این راستا و  با هدف مدیریت خدمات شهری ،بحران و ترافیک ،کار های خوبی صورت گرفته است .


شهردار ایلام دخبرنگاران را رزمندگان معنوی خطاب نمود وگفت: خبرنگاران در خط اول اطلاع رسانی با انجام رسالت خود به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند . نام‌گذاری بلوار خبرنگار و میدان رسانه در زمینه تقدیر از این قشر زحمت‌کش صورت گرفت.
وی افزود: درراستای رفاه حال شهروندان ،شهرایلام نیازمند طرح جامع است ترافیک در شهر ایلام تبدیل به یک بحران شده که یک برنامه جامع برای این امر تدوین شود . در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی درست، بسیاری از معضلات شهری ایلام را مرتفع کنیم.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: برای جلب اعتماد مردم بایستی خدمات رسان خوبی باشیم به این معنا که به خواسته‌های به‌حق مردم پاسخ داده، نارسایی‌های شهر را شناسایی و در کمترین زمان و بهترین شرایط اهداف توسعه‌ای و خدمات‌رسانی محقق شود.


رونمایی از المان خبرنگار و کلنگ زنی میدان رسانه شهر ایلام
پیش از نشست خبری ،میدان رسانه شهر ایلام و طراحی جدید بلوار خبرنگار به  مساحت١٢۵۶ متر مربع و با اعتبار یک میلیارد و 800میلیون ریال با حضور مسئولان و اصحاب مطبوعات و رسانه های استان کلنگ زنی شد.


شهردار ایلام در آیین رونمایی از المان خبرنگار کلنگ زنی بلوار خبرنگار بابیان اینکه پروژه بلوار خبرنگار و نصب المان با اعتبار دو میلیارد ریال شامل طراحی و نصب المان, کف سازی و محوطه سازی و نورپردازی میدان در دست اقدام است گفت :خبرنگاری حرفه‌ای مقدس در جامعه محسوب می شودو ارج نهادن به خبرنگار باید در رأس برنامه‌های مسئولان قرار گیرد.

صادقیان، یادآور شد: بودجه سال جاری شهرداری ایلام ۶۴ میلیارد تومان بود که این  میزان در سال آینده به ٨١ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت .از این میزان مبلغ ٣۵ میلیارد ،صرف اجرای پروژه‌های عمرانی شهر ایلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار