استاندار ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه:
دومین نشست خبری استاندار ایلام با اصحاب رسانه ومطبوعات استان ایلام ،صبح امروز در سالن جلسات استانداری ایلام برگزار شد .این نشست با تغییر در عنوان وهدف ، متفاوت تر از سایر نشستهای خبری متداول رسانه ای ظاهر شد. دلیل تفاوت نیز این بود که از حالت پرسش وپاسخ صرف رسانه ای خارج وعنوان مشورتی نیز به آن افزوده شد.
کد خبر: ۵۷۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ 11 March 2018

دومین  نشست خبری استاندار ایلام با اصحاب رسانه ومطبوعات استان ایلام ،صبح امروز در سالن جلسات استانداری ایلام برگزار شد .این نشست با تغییر در عنوان وهدف ، متفاوت تر از سایر نشستهای خبری متداول رسانه ای ظاهر شد. دلیل تفاوت نیز این بود که از حالت پرسش وپاسخ صرف رسانه ای خارج وعنوان مشورتی نیز به آن افزوده شد.

به گزارش تابناک ایلام ،در ابتدای این نشست خبری مشورتی ،نمایندگان روزنامه ها،مدیران مسئول رسانه ها و خبرنگاران به ترتیب سوالات ونظرات پیشنهادی خود را مطرح و سپس قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام با صبر وحوصله به تمامی سوالات مطروحه پاسخ دادند.

استاندار ایلام در پاسخ به انتقادات  خبرنگار روزنامه قدس که از شیوه تعامل وی با اصحاب رسانه ،تشریفات زائد استاندار وبرخی حواشی موجود در اطراف  ایشان لب به انتقاد گشود اظهار کرد:از ابتدای ماموریتم در استان ایلام امروز دومین  نشست رسمی خود را با اصحاب رسانه برگزار نمودم . به جایگاه رسانه ها واقف و برای شان وجایگاه آنان ارزش قایلم.

سلیمانی دشتکی گفت: روابط عمومی استانداری  بعنوان مشاور رسانه ای استاندار می تواند با ارتباط گیری با رسانه های استان ،نکته نظرات اصلاحی ،پیشنهادات وانتقادات آنان را به اینجانب منعکس نماید .

استاندار ایلام با اشاره تغییرات مدیریتی در استان خاطرنشان کرد: در انتصابات به نظر همه صاحبنظران احترام گذاشته ،دیدگاه قالب را پذیرفته اما به هرنتیجه درست ومعقولی که برسم ،همان را اجرایی می کنیم .نمونه آن نیز مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بود که علیرغم ممانعت های صورت گرفته تصمیم خود را اجرایی نمودم.

وی ادامه داد:تلاش می کنم مدیر دستگاه را از نیروهای همان مجموعه انتخاب نمایم ،دیدگاه قالب را حتی المقدور پذیرفته  اما انتصاب بدون هماهنگی مورد پذیرش نیست .  دو یا سه مدیری که بدون هماهنگی اینجانب نصب شده اند به جلسات راه نداده وتا زمان معذرت خواهی مدیر ارشد دستگاه مربوطه به آنها بودجه هم نمی دهم.

استاندار ایلام در پاسخ به سوال خبرنگا تابناک ایلام در خصوص اجرایی شدن ابلاغیه پایان ماموریت فرمانداران وبخشداران مامور تصریح کرد: ظرف دو یا سه ماه آینده ماموریت معاونین فرماندار وبخشداران مامور از سایر ادارات خاتمه داده خواهد شد.

سلیمانی دشتکی در تشریح مشکلات پتروشیمی ایلام خاطر نشان کرد: در حال حاضر تنها نیمی از خوراک پتروشیمی ایلام ازطریق  خط اتیلن غرب تامین می شود که در جلسات ونشست های متعدد با وزیر ومعاونین این موضوع مطرح و در صدد رفع این نقیصه هستیم.به مسئولین مربوطه در خصوص عملیاتی شدن فاز دوم پتروشیمی ایلام تذکرات جدی نیز داده شده است.

استاندار ایلام بیان داشت : برای  مدیران دستگاههای اجرایی استان در خصوص برگزاری نشستهای منظم خبری  بدون سانسور با اصحاب رسانه ابلاغیه صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: تداوم بکارگیری جوانان و بانوان در مسئولیت های اجرایی را با جدیت دنبال خواهد کرد و اگر در مجموعه ای جوان توانمندی حضور داشته باشد، در انتصاب ها در اولویت خواهد بود.
استاندار ایلام با رد پروازی بودن معاونان استاندار گفت: معاونان سیاسی و اقتصادی در استان حضور دارند و معاون اقتصادی پس از تعطیلات و معاون سیاسی نیز پس از پایان سال تحصیلی با خانواده خود در ایلام مستقر می شوند.

سلیمانی دشتکی افزود: نگاه ایده آلی با توجه به محدودیت ها و کمبود منابع چندان اثر بخش نیست و باید به سمت عملیاتی و اجرایی کردن فعالیت ها پیش برویم تا بتوانیم در بخش های مختلف پیشرفت امور را شاهد باشیم.
استاندار ایلام با رد نگاه تحکمی به دستگاه ها و بویژه بانک ها در جلسات گفت: مدیریت ارشد استان بجز اجرای مصوبات دولت ، ستاد اقتصاد مقاومتی و بانک مرکزی هیچ چیزی را به دستگاه ها و بانک ها تحمیل نمی کند، در حالیکه مصوبات از سوی شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی به بانک های ابلاغ می شود، ولی بانک های عامل آیین نامه های داخلی را دلیل اجرایی نشدن مصوبات اعلام می کنند که پذیرفتنی نیست.


سلیمانی دشتکی یکی از تاکیدات دولت در سال های اخیر را برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی بطور هفتگی ذکر کرد ولی در چهار سال گذشته تنها 20 جلسه در این حوزه برگزار شده است و مدیران مربوطه نیز نداشتن موضوع و صورت جلسه را دلیل این امر عنوان می کنند که نشان از ضعف آن مجموعه دارد، ولی طی ماه های اخیر تلاش شده این جلسات به منظور گره گشایی از مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بطور مستمر در استان برگزار شود.

سلیمانی دشتکی با بیان علاقه خود به موسیقی های محلی و سنتی از مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست در کنار رعایت موازین شرعی نسبت به اجرای برنامه های هنری و فرهنگی شاد و مفرح در سطح استان به منظور تقویت روحیه نشاط اهتمام داشته باشند.
وی با رد نگاه امنیتی و ایجاد محدودیت برای رسانه های استان تاکید کرد: رسانه ها تا زمانیکه نسبت به اشخاص و مجموعه ای مختلف تهمت و یا توهینی نداشته باشند در بیان نظرات و دیدگاه های خود آزاد هستند و مدیران دستگاه ها نیز حق ندارند از رسانه و خبرنگاری تنها به دلیل انتقاد از مجموعه آنها شکایت کنند.


استاندار ایلام یکی از برنامه های در دست اجرای استان طی ماه های اخیر را ساماندهی وضعیت کشتار دام در مراکز غیرمجاز اعلام کرد و گفت: کشتارگاه شهر ایلام به شخصی واگذار شده بود که از اهلیت و توان لازم برای اجرای آن برخوردار نبود و هم اکنون هر شخص یا گروهی که توان لازم برای اداره این مجموعه را داشته باشد، آمادگی داریم این مرکز را در اختیار آنان قرار دهیم، ضمن اینکه مردم منطقه مهدی آباد نیز می توانند با ایجاد یک کشتارگاه محلی تولیدات خود را در این نقطه عرضه کنند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به برنامه های استان برای تکمیل زیرساخت های اربعین گفت: 980 میلیارد ریال برای تکمیل راه های مواصلاتی به مرز مهران تخصیص یافته ضمن اینکه بهسازی مسیر ملکشاهی به مهران و همچنین بهبود جاده های مهران به دهلران و دهلران به اندیمشک نیز در دستور کار است.
وی در خصوص افزایش تعداد فرودگاه های استان اظهار کرد: زیرساخت هایی در شهرهای آبدانان ، دهلران و مهران برای ایجاد این مرکز مهیاست، راه اندازی فرودگاه شرایط و امکانات و اعتبار مالی بسیاری نیاز دارد ولی اگر بتوانیم فرودگاه ایلام را بین المللی کنیم ، بخشی زیادی از نیاز استان مرتفع می شود.

استاندار ایلام از موافقت قرارگاه خاتم الانبیاء با مشارکت در احداث راه آهن ایلام از طریق اسلام آباد غرب خبر داد و ابراز امیدواری کرد زمینه موافقت وزارت راه و شهرسازی نیز با این طرح فراهم و بزودی شاهد آغاز عملیاتی اجرایی این پروژه باشیم.
سلیمانی دشتکی با اشاره به سهمیه حدود 10 هزار نفری اشتغال ایلام در سال 96 گفت: بر اساس اعلام دستگاه های مسئول حدود هفت هزار و 800 شغل در استان ایجاد شده ولی ملاک ما برای پذیرش این مسئله واریز شدن سهم بیمه این افراد از سوی تامین اجتماعی است تا شرایط برای اشتغال پایدار آنان فراهم شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برخورد با مدیران دارای حقوق های نجومی و انتشار برخی فیش ها در شبکه های مجازی تاکید کرد: این موضوع را از طریق نهادهای نظارتی و سازمان بازرسی پیگیری خواهم کرد ولی نباید بدون اطمینان و اطلاع دقیق تهمت هایی را نسبت به برخی افراد وارد کرد که نتوانیم آنرا اثبات کنیم ولی بدون شک کمترین مجازات برای مدیری که خارج از عرف دریافتی داشته باشد، عزل از حوزه مسئولیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار