فعالیت ۱۶۱ سازمان مردم نهاد در استان
استان البرز با دارا بودن 161 سازمان مردم نهاد، بیشترین تعداد سمن در سطح کشور را داراست که 50 درصد سمن های البرز در حوزه اجتماعی فعالیت می کنند.
کد خبر: ۵۷۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 11 March 2018

به گزارش تابناک البرزُ‌ معاون اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با اشاره به این که "50 درصد سمن های البرز در حوزه اجتماعی فعالیت می کنند"، مسئولیت در قبال جوانان را وظیفه ذاتی تمام دستگاهها دانست.


قدرت الله شمیرانی معاون اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: موضوعات مربوط به حوزه جوانان فراتر از وظایف یک اداره بوده و همه ی باید در این زمینه فعالیت کنند.


وی افزود: مسئولیت در قبال جوانان، وظیفه ذاتی تمام دستگاهها است و همه می بایست در این خصوص احساس وظیفه کرده و برای رفع مشکلات جوانان تلاش کنند.


شمیرانی با بیان این که استان البرز با دارا بودن 161 سازمان مردم نهاد، بیشترین تعداد سمن در سطح کشور را دارا می باشد، گفت: فعالیت اعضای سازمانهای مردم نهاد معمولا بصورت داوطلبانه بوده که ظرفیت بسیاری بالایی برای کمک به دستگاههای اجرایی و پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی و ... کشور و استان دارند.


وی با اشاره به اجرای طرح تدبیر زندگی در استان البرز خاطرنشان کرد: سالانه 18 هزار زوج جوان در استان البرز تحت پوشش آموزش های قبل و بعد از ازدواج و طلاق قرار می گیرند که این مهم حاصل تلاش و پژوهش 2 ساله ی اداره کل ورزش و جوانان، دادگستری، بهزیستی و شهرداری است.


معاون اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با بیان این که "50 درصد سمن های البرز در حوزه اجتماعی فعالیت می کنند" تاکید کرد: حوزه جوانان فقط مربوط به اداره کل ورزش و جوانان نیست و همه ی دستگاهها مانند دانه های یک تسبیح می بایست برای تقویت این حوزه به یکدیگر متصل باشند.


وی نیاز به راه اندازی مجمع خیرین ازدواج در شهرستانها را امری ضروری دانست و عنوان کرد: 50 درصد از طلاق ها در سال اول زندگی صورت می گیرد که این نشان می دهد یا انتخاب مناسبی صورت نگرفته یا زوجین روش زندگی مشترک را به خوبی بلد نیستند و از این رو اهمیت مجمع خیرین ازدواج و همچنین اجرای طرح تدبیر زندگی بیش از پیش احساس می شود.


شمیرانی با اشاره به لزوم معرفی کارشناس توسط همه ی دستگاهها در بحث اوقات فراغت، تصریح کرد: راه اندازی سامانه اوقات فراغت باعث می شود تا علاوه بر اطلاع کامل و اطمینان والدین از نحوه غنی سازی اوقات فراغت فرزندان، ساماندهی بهتری نسبت به این مهم صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار