استاندار مركزی مطرح كرد:
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی گفت: عملیات احداث راه آهن برقی و سریع السیر قم - اراک با اعتبار 40 هزار میلیارد ريال در سال ۹۷ اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۵۷۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 11 March 2018

به گزارش تابناک مرکزی، استاندار مرکزی در نشست شورای اداری استان که با حضور ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، گفت: عملیات دوخطه کردن و احداث قطار برقی سریع‌السیر قم به اراک با اعتبار 40 هزار میلیاردريالی بصورت فاینانس در سال ۹۷ اجرایی می‌شود.

آقازاده اظهار کرد: در طول سه ماه گذشته با پیگیری های ویژه، طرح 40 هزار میلیارد ریالی احداث راه آهن برقی و سریع السیر قم - اراک کلید خورده که مراحل نهایی را سپری می کند.

آقازاده عنوان کرد: این خط ریلی جدا از مسیر فعلی است و با سرمایه گذاری خارجی در کنار خط تهران- قم - اصفهان انجام خواهد شد..

وی افزود: دستور اجرای پروژه از سوی رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور صادر شده‌ است و در جریان بررسی بودجه 97 در مجلس شورای اسلامی کمیسیون برنامه و بودجه نیز موافقت با پروژه را اعلام کردند و با ابلاغ بودجه 97 طی روزهای آینده این پروژه حیاتی استان مرکزی نیز روند عملیاتی به خود می‌گیرد و چهار تا پنج هزار میلیارد تومان برای استان آورده به همراه خواهد داشت.

استاندار مرکزی افزود: استقرار کارخانه رنو در این استان از دیگر توفیقات است که می تواند پنج هزار اشتغال ایجاد کند.

آقازاده تصریح کرد: گردش مالی سالانه این کارخانه بیش از 150 هزار میلیارد ریال خواهد بود و فعالیت این کارخانه نیز می تواند در توسعه اقتصادی استان مرکزی نقش موثری داشته باشد.

وی بیان کرد: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی به صورت ویژه فعال شده و در بخش تامین نیروی برق از انرژی خورشیدی با اعتبار 16 هزار میلیارد ریال، موافقت شده است و این امر نشان از حرکت و شتاب استان در بحث سرما‌یه‌گذاری دارد.

وی گفت: در چند سال اخیر میزان سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی تا 300 میلیون دلار رسیده و این بخش در دولت های یازدهم و دوازدهم با رشد 76 درصدی همراه بوده است و برای سال 97 نیز رقم یک میلیارد دلار هدفگذاری شده است.

استاندار مرکزی گفت: صادرات غیرنفتی این استان با پیگیری سیاست های هدفمند اقتصادی در سال جاری به مرز یک میلیارد دلار رسید.

آقازاده  افزود: میزان صادرات غیرنفتی این استان نسبت به سال گذشته از رشد حدود 30 درصدی برخوردار بوده است.

وی بیان کرد: چشم انداز صادرات غیرنفتی سال 97 در استان مرکزی تا مرز یک و نیم میلیارد دلار هدف گذاری شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: دستیابی به این هدف ارزشمند اقتصادی با اتحاد، همدلی و انسجام قابل تحقق است.

آقا زاده بیان کرد: با وجود همه پیش بینی هایی که در خصوص مراودات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با جهان شده این مهم قابل دسترسی است و حتی می توان جهش 2 برابری را نیز در این بخش، شاهد بود.

استاندار مرکزی ادامه داد: نرخ بیکاری استان مرکزی در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید 10 و چهار صدم درصد بوده که این نرخ در ابتدای سال 96 به حدود هفت و نیم درصد رسید.

وی گفت: با تلاش های مختلف در دولت تدبیر و امید، تعداد روزهای سالم در اراک در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل، 50 روز بیشتر شده است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: تعداد روزهای آلوده اراک به دلیل مصرف بنزین یورو چهار، گاز سوز کردن و مصرف سوخت پاک برخی از صنایع، کاهش یافته است.

وی گفت: در مدت پنج ماه گذشته پنج نفر از اعضای هیات دولت به استان مرکزی سفر کردند که هر کدام از سفرها توفیقات خوبی برای این استان به همراه داشته است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در این مدت سه مدیرکل زن در مجموعه اجرایی استان مرکزی منصوب شده که فعالیت این افراد، بدنه مدیریت بانوان را در استان محکم تر می کند.

آقازاده بیان کرد: تلاش مجموعه مدیریتی استان مرکزی همسو با سیاست دولت و شخص رئیس جمهوری در به کارگیری زنان توانمند در بخش های مختلف استان مرکزی است.

وی گفت: سال 96 با تمام فراز و نشیب های مختلف، روزهای پایانی خود را سپری می کند و در این سال با وجود موانع، کمبودها و مشکلات، تلاش های زیادی برای خدمت رسانی مطلوب و رفع مشکلات مردم به کار گرفته شد اما برخی از امور و نیازها برطرف نشد که امید است مردم استان مرکزی نقصان های موجود را بر خدمتگذاران ببخشند.

استاندار مرکزی افزود: انتظار است در سال 97 با چشم انداز بهتر، امید بیشتر و انگیزه بالاتر نواقص سال جاری و سال های گذشته رفع شود.

آقازاده تصریح کرد: برنامه ریزی برای تنظیم بازار شب عید در استان مرکزی انجام شده و 25 و 26 اسفندماه جاری میوه و مایحتاج مورد نیاز مردم با قیمت مصوب به بازار عرضه می شود.

وی گفت: یک هزار تن پرتقال و 500 تن سیب خریداری شده و مشکلی در تامین میوه شب عید شهروندان وجود ندارد.

استاندار مرکزی افزود: استان مرکزی به دلیل استقرار در مسیر و مرکز کشور یکی از استان های پرحادثه است که امید است این حوادث با نظارت و کنترل دستگاه های مربوطه و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم، کاهش چشمگیری داشته باشد.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در 10 روز آینده بیمارستان یکصد تخت خوابی آیت الله خوانساری (ره) اراک که با تلاش خیران و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی احداث شده، به بهره برداری می رسد.

گفتنی است در پایان این نشست 2 سند ارتقای تاب آوری اجتماعی و توسعه زنان و خانواده استان مرکزی توسط معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در حوزه زنان و خانواده امضاء شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار