جراح و متخصص دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته، این بیماری قابل پیشگیری نیست اما می توان زمان بروز آن را به تعویق انداخت.
کد خبر: ۵۷۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 11 March 2018
جراح و متخصص چشم دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بیماری پیر چشمی شایع ترین بیماری جهان و نیز بخشی از روند افزایش سن محسوب می شود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ دکتر اصغر حیدریان با بیان اینکه بیماری پیر چشمی در زمانی که عدسی چشم سفت و خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد اتفاق می افتد، ابراز داشت: قدرت انعطاف پذیری چشم یک فرد جوان در حدود 14 دیوپر(دیوپتر ،معیار سنجش عیب انکساری است و دیوپتر منفی به منزله نزدیک بینی و دیوپتر مثبت به منزله دور بینی) و قدرت انعطاف پذیری چشم یک فرد بالای 40 سال 8 تا 9 دیوپر است.

وی شروع پیرچشمی را در افراد بالای 40سال عنوان کرد و ادامه داد: علائم پیر چشمی به مرور زمان در افراد بروز می کند که اشکال در خواندن نوشته های ریز و نزدیک به ویژه در مکان و اوقاتی از روز با روشنایی اندک از اولین و مهمترین علائم این بیماری است.

دکتر حیدریان، اظهار داشت: طبق تحقیقات صورت گرفته، این بیماری قابل پیشگیری نیست اما می توان زمان بروز آن را به تعویق انداخت.

وی اضافه کرد: احتمال بروز ابتلا بیماری پیر چشمی در زنان، افراد ساکن مناطق گرمسیری و نزدیک به خط استوا و نیز در افراد دوربین و افرادی که دچار آسیب به لنز، اجسام مژگانی چشم و تروما هستند، بیشتر است.

جراح و متخصص چشم دانشگاه علوم پزشکی استان، اذعان نمود: بهترین روش درمان پیر چشمی استفاده از عینک و لنزهای تماسی مثبت است که در برخی افراد به علت وجود مشکلاتی از قبیل حساسیت به لنز های چشمی، اعمال جراحی مربوط به عدسی توصیه می شود.

دکتر حیدریان در پایان با تاکید بر اینکه استفاده از عینک های آفتابی و مراجعه منظم به پزشک متخصص سبب کاهش اثرات پرچشمی خواهد شد، خاطر نشان کرد: استفاده از عینک های آفتابی استاندارد در به تعوبق انداختن ابتلا به بسیاری از بیماری ها همچون پیرچشمی، آب مروارید و بیماری های مربوط به شبکیه و ناخنک چشم موثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار