مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از اعطای معافیت سربازی به 296 فرزند مددجوی تحت حمایت این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 02 March 2018
جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان، با اشاره به معافیت 296 نفر از فرزندان تحت‌حمایت از طریق حوزه نظام وظیفه، اظهار کرد: تسهیلات معافیت سربازی فرزندان ذکور در راستای بسته‌های حمایتی ویژه زنان سرپرست خانوار انجام می‌گیرد.

وی از تسهیلات خدمات سربازی به فرزندان مددجوی تحت‌حمایت به عنوان یک گام توانمندسازی اشاره کرد و افزود: زنان سرپرست خانوار به تنهایی قادر به تامین معاش و ایفای نقش اجتماعی نیستند و به همین منظور طبق قانون شرایطی فراهم شده تا فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از معافیت سربازی برخوردار شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در خصوص افراد واجد شرایط معافیت، بیان داشت: زنان سرپرست خانوار با فوت سرپست می‌بایست 6 ماه تحت‌حمایت این نهاد بوده و تنها یک نفر از اعضا خانواده معاف می‌شود، فرزندان زنان مطلقه که سه سال از مدت طلاق گذشته و از نظر معیشتی حداقل دو سال مستمری‌بگیر امداد است و خانوارهای  تک فرزند وخانوارهایی که دارای سه دختر و یک پسر تحت‌حمایت هستند مشمول این معافیت می‌باشند.  

محمدی فارسانی گفت: این طرح براساس ماده 44 قانون وظیفه عمومی بوده و کمیته امداد صرفا معرف و مجری احراز شرایط مددجویان تحت‌حمایت است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 296 نفر از مددجویان تحت حمایت از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد، 245 نفر به علت فوت سرپرست، 33 نفر به علت طلاق و 18 نفر نیز تک پسر خانواده بوده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان یادآور شد: علاوه بر تسهیلات معافیت سربازی خانوارهای مشمول، سایر خانواده‌های تحت‌حمایت که فرزند ذکور در حال خدمت دارند با ارائه معرفی‌نامه از کمیته امداد به نزدیکترین محل زندگی خود منتقل می‌شوند که از ابتدای سال‌جاری تا کنون 628 نفر از خدمات انتقالی استفاده نموده‌اند.

محمدی فارسانی هدف اصلی این طرح را کمک به اقتصاد خانواده و ایجاد شغل و درآمد برای سایر اعضای خانواده دانست و افزود: افرادی که از این معافیت استفاده می‌کنند در صورت نیاز به آموزش مهارت‌های شغلی و فنی، از طرف این نهاد علاوه بر آموزش‌های استاندارد، تسهیلات ارزان قیمت اشتغال نیز پرداخت می‌شود.
 
 
 
 
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار