کد خبر: ۵۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 04 July 2015

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز گفت: دولت باید تدابیری اتخاذ کند که کالای قاچاق به راحتی و با قیمت ارزان در اختیار مصرف کنندگان قرار نگیرد.

گودرز رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: البرز با دارا بودن ظرفیت‌های بسیار، جای حرکت و پیشرفت فراوانی در زمینه‌های صنعتی دارد.

وی افزود: باید به تولید داخلی اهمیت داد، به گونه‌ای که اراده حمایت از صنعت در میان تمامی مسئولان به وجود آید تا این‌گونه شاهد افزایش اشتغال نیز باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید توجه داشت که رونق تولید داخلی در سه بعد ثبات اقتصادی، افزایش کیفیت و فرهنگ‌سازی پیگیری شود تا تولیدات داخلی بتوانند بازارهای داخلی را به تسخیر خود درآورده و با محصولات مشابه خارجی رقابت داشته باشند.

رضایی با اعلام این‌که فرهنگ‌سازی در میان مردم به افزایش مصرف کالاهای تولید داخل کمک زیادی می‌کند اضافه کرد: در صورتی که فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل در درون خانواده‌ها و مراحل آموزشی در دوران کودکی ایجاد شود و غرور ملی افراد با استفاده از تولید داخل پیوند بخورد بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز یادآورشد: ورود کالای قاچاق آسیب بسیار زیادی به تولید کنندگان داخلی وارد می‌کند، دولت باید تمهیداتی بیندیشد که کالای قاچاق به راحتی و با قیمت ارزان در اختیار مصرف کنندگان قرار نگیرد.

وی اضافه کرد: برای حمایت از تولید نیاز به عزم ملی است، اگر اراده حمایت از تولید داخلی در کشور ایجاد شود و فرهنگ‌سازی‌های لازم شکل گیرد بسیاری از مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی برطرف می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: امیدواریم بانک‌ها نیز حمایت بیشتری از صنایع داشته باشند، قوانین دست‌وپاگیر و مخل تولید برداشته شوند و راه برای تولیدکنندگان داخلی باز شود تا بتوانند بدون دغدغه و با آسایش به تولید پرداخته، زمینه اشتغال جوانان را فراهم نموده و به اقتصاد کشور کمک کنند.

رضایی در پایان با بیان این‌که ثبات اقتصادی از مهم‌ترین مولفه‌های لازم برای افزایش تولید داخل است تصریح کرد: نیاز است شرایطی در کشور به وجود آید که تولید کنندگان بتوانند تصمیمات بلند مدت بگیرند و برنامه‌ریزی‌های خود را برای مدتی طولانی انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار