فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه رویش‌ها بیشتر از ریزش‌های انقلاب بود گفت: علت اصلی رویش‌های انقلاب "ولایت مداری" است.
کد خبر: ۵۷۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 28 February 2018

سردار فتح الله جمیری در چهارمین کنگره شهدای دانشجوی استان و اختتامیه سومین جشنواره ادبی رویش در یزد که در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه یزد برگزار شد با اشاره به اینکه هنر و شهید و شهادت ارتباط نزدیکی با هم دارند اظهار داشت: اگر این دو مقوله با هم ارتباط نداشتند افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره با هم برگزار نمی‌شد و باید گفت که بالاترین هنر، هنر شهادت است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه بالاترین هنر شهدا، استقامت و پایداری در راهشان بود گفت: این هنر بزرگی بود که شهدا با استقامت و شجاعت در راه خود پایدار و با جان و دل ایستادند و همه باید قدر این شجاعت و هنر شهدا را بدانند.

وی به ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اشاره کرد و افزود: مسیر شهدا مسیر استقامت و پایداری بود و با این کار به هدف خود رسیدند و طبیعتاً در این راه با ریزش‌هایی روبه رو شدیم به‌گونه‌ای که از ابتدای انقلاب برخی کم کم بهانه آوردند و برخی نیز بصیرت نداشتند و نتوانستند انقلاب را همراهی کنند.

جمیری اضافه کرد: در ابتدای انقلاب وقتی انقلاب پیروز شد برخی نیروهای انقلابی اعتراض داشتند که ای کاش دیرتر این انقلاب پیروز می‌شد و زمانی بیشتری می‌گذشت و سختی‌های این راه را بیشتر درک می‌کردیم تا ماندگاری آن نیز افزایش می‌یافت.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: متحجرین هم عده‌ای از آن‌ها هستند که درک درستی از انقلاب در کشور ندارند و از ولایت جدا شدند و طبیعتاً این یکی از خاصیت انقلاب است که غده‌های سرطانی باید جراحی و جدا شود و این نیست که هر کس که با انقلاب بود تا انتها نیز این توفیق را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه رویش‌ها بیشتر از ریزش‌های انقلاب بود و امروز دلدادگان انقلاب در سراسر دنیا هستند تصریح کرد: در همه جا رویش‌ها را می‌بینیم و در سراسر جهان فراگیر شده و که علت اصلی آن بصیرت است.

جمیری عنوان کرد: علت رویش‌ها ولایت مداری است و باید این رویش‌ها را قدر بدانیم و این یک حرکت بزرگ در انقلاب است و شاخ و برگ آن در سراسر جهان روییده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: انتظاری که از مجموع اساتید و دانشجویان داریم که در این مسیر مثل گذشته با انقلاب و ولایت باشند و حرکت کنند که مهمترین آن هم در عرصه علم و آموزش است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی عرصه‌ها پیشرفت مای بسیار خوبی داشتیم و کسی منکر آن نیست اما جوانان کشور با ما می‌توانیم در بحث مای موشک و دفاعی کشور انجام گرفت.

جمیری با تأکید بر اینکه در بحث مای علمی توقع بسیاری از اساتید و دانشجویان کشور داریم اظهار داشت: در برنامه مای 1404 مسائل بسیار خوبی تدوین شده است و کشورهای دیگر چشم اندازهای 20 ساله کشور ما را به تمسخر می‌گرفتند که مگر می‌شود ایران هم برنامه 20 ساله داشته باشد و نکته جالب این است که ما هنوز به آن چشم انداز نرسیدیم ولی به آنچه که خواستیم در برخی از عرصه‌ها رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی از زمینه‌ها در کشور عقب ماندگی داریم افزود: در برخی از مسیرها به اندازه نیاز کشور کار نشده که مهمترین آن را می‌توان علم و آموزش نام برد، ان‌شاءالله که توجه بیشتری به این مسیرها شود تا پیشرفت کشور را شاهد باشیم.

جمیری در پایان ادامه داد: با توجه به گزارشاتی که از این دوره جشنواره رویش ارائه شد نشان از رویش‌های بسیار خوب انقلاب اسلامی است و باید برای گسترده‌تر کردن این مسیر تلاش کنیم تا بتوانیم این ارزش‌ها را در کشور نهادینه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار