نیاز قم به تخت‌های گردشگری ۱۵ برابر بیشتر از ظرفیت موجود
استان در روزهای مسافر خیز به ظرفیتی بیش از ۱۵ برابر ظرفیت و تخت‌های موجود نیازمند است. بخش خصوصی امسال نیز مانند سال های گذشته طرح مشخصی را برای اسکان زائران نوروزی ارائه نکرده است. باید خدمات مناسب به زائرین در ایام نوروز داده شود تا آن‌ها خاطرات خوبی را از سفر به این استان داشته باشند.
کد خبر: ۵۶۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۸ 22 February 2018

 

به گزارش تابناک قم، فرماندار قم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به فواید دوخت لباس فرم دانش آموزان در استان قم اظهار کرد: این کار موجب شد که حدود 17 میلیارد تومان گردش مالی برای دوزندگان استان به وجود بیاید.

رضا سیار ادامه داد: امسال شکایت‌هایی از سوی دوزندگان لباس استان قم در زمینه لباس فرم دانش آموزان مطرح بود که این کار تنها به برخی از دوزندگان خاص واگذار شد.

وی افزود: باید جلسه خاصی برای آسیب شناسی دوخت و توزیع لباس فرم دانش آموزان استان در سال جاری برگزار شود، باید اعضای هیأت مدیره اتحادیه دوزندگان لباس در این جلسه شرکت کنند.

سیار با انتقاد از برخی مشکلات و معضلات پیش‌آمده درزمینهٔ توزیع و تولید لباس مدارس در سطح استان قم عنوان کرد: اصل طرح تولید و توزیع بومی لباس مدارس در سطح استان طرحی کاملاً قابل‌قبول و پسندیده‌ای بوده است، اما متأسفانه برخی مشکلات و معضلاتی در این زمینه نیز به وجود آمده بود که باید در ادامه این روند مشکلات به وجود آمده از میان برداشته شود.

وی با تأکید بر نقش مدیران مدارس استان قم در معرفی مراکز تولید و عرضه لباس مدارس تصریح کرد: مدیران مدارس استان در معرفی و هدایت والدین و دانش آموزان به مراکز تولید و عرضه لباس مدارس نقش کلیدی و محوری دارند که متأسفانه برخی مواقع با مشکلاتی نیز همراه بوده است که شایسته بوده برای سال تحصیلی آینده آسیب‌شناسی‌های دقیقی از این معضل توسط آموزش‌وپرورش استان قم انجام شود.

کمبود تخت‌های گردشگری در استان

فرماندار قم با بیان اهمیت و ضرورت تأمین زیرساخت‌های لازم درزمینهٔ اسکان مسافران و زائران ورودی به شهر قم ادامه داد: استراحت و اسکان زائران و مسافران استان قم در اماکن مذهبی مانند شبستان‌های حرم مطهر و یا فضای مسجد مقدس جمکران نمی‌تواند جز آمار اسکان داده شده‌ها قرار گیرد، چراکه اصولاً در این زمینه اسکانی رخ نمی‌دهد.

سیار با انتقاد از کم بودن ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های استان قم درزمینهٔ اسکان زائران و مسافران، تأکید کرد: استان قم در روزهای مسافر خیز مانند عید نوروز و ایامی از این قبیل به ظرفیتی بیش از 15 برابر ظرفیت و تخت‌های موجود نیازمند است.

وی اسکان زائران در سطح مدارس استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اسکان زائران در بین مدارس استان با توجه به کم بودن ظرفیت‌های گردشگری و هتل‌سازی ضروری بوده که لازم است در این زمینه نیز مدارس استان را به حداقل امکانات موردنیاز تجهیز کرد.

انتقاد از بخش خصوصی در اسکان زائران نوروزی

فرماندار قم عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به 13 هزار تخت در استان قم وجود دارد که نسبت به حجم بالای مسافر در روزهای مسافر خیز به‌شدت کم و ناکافی است، باید تمهیداتی در شهر قم اندیشیده شود که مسافران مدارس را آخرین مکان و محل را برای اسکان در نظر داشته باشند تا در این عرصه سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی با شکست و خسارت روبه‌رو نشود.

سیار با انتقاد از عدم همکاری و تعامل درست بخش خصوصی درزمینهٔ اسکان زائر در شهر قم خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته بخش خصوصی برای اسکان مسافران با دستگاه‌های استانی همکاری‌های لازم را نداشته و دستگاه‌های دولتی خارج از حیطه وظایف خود به رزرو تخت‌های هتل‌های بخش خصوصی پرداخته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار