حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی به کارگر شهرداری باید آقا گفت چون خدمتگزار مردم است گفت: مسئولان در نظام اسلامی خدمتگزار و نوکر مردم هستند و هر که بیشتر خدمتگزار باشد، آقاتر است.
کد خبر: ۵۶۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷ 22 February 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی امشب در جمع عزاداران فاطمی در بیت‌الزهرای کرمان که با حضور سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی همراه بود با تبیین شخصیت و برازندگی مقام زن اظهار‌داشت: با همه ناهنجاری‌هایی که تاریخ بر قشر زن شاهد است از آن زمان که اسلام آمد وضع و جهل زن در مقام به جایگاه خود احقاق شد.

وی با اشاره به اینکه از یک تقسیم‌بندی زن دارای سه مرحله است گفت: زن یا دختر کسی است یا همسر مردی است و یا مادر فرزند یا فرزندانی است و مرد هم همینگونه تقسیم‌بندی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با تبیین نقش همسری زن افزود: دختر و پسر باید شرایط ترکیب داشته باشند و یکی از شرایط ترکیب، خانواده متناسب هم است و نمی‌شود ازدواج کنیم و به خانواده همسر رفت و آمد نکنیم.

وی با بیان دلایل ازدواج‌های ناموفق تصریح کرد: بعضی از غرائض انسان را کور می‌کند و بعضی از ازدواج‌ها بر اثر غرائضی است که سرانجامی ندارد و بعضی‌ها برای پول، قدرت و یا سایر غرائض ازدواج می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دختر و پسر برای ازدواج باید در بعد دینی دقیقا متناسب هم باشند گفت: اینکه طلاق رایج شده نتیجه مخلوط شدن زن و مرد است اما اگر زن و مرد با هم ترکیب شوند، جدا‌شدن آنها محال است.

وی با بیان اینکه همه چیز در عالم به جز ذات اقدس الهی خداوند زوج است افزود: در قرآن آمده است که از هر ذره‌ای که در عالم است ما جفت خلق کردیم و از نظر علمی نیز توسط انیشتن ثابت شد و انسانها هم در قالب یک زن و مرد آفریده شدند.

‌‌راشد یزدی با اشاره به اینکه هیچ زن و مردی کامل نیست مگر به اضافه همسرش، خاطر‌نشان کرد: زن و مرد با ازدواج، جسم و روحشان یکی می‌شود و زندگی خود را آغاز می‌کنند و لذا کسی که ازدواج نکرده نا‌موزون است تا ازدواج کرده و کامل شود.

وی با بیان اینکه زن و شوهر برای ترکیب نیازمند شرایطی هستند و اسلام آن را "کفو" می‌نامد و برای همین است که می‌گویند زن و شوهر باید "هم کفو" هم باشند گفت: اسلام همه چیز زندگی یک انسان را در نظر گرفته و برای یک زندگی سالم در اختیار ما قرار داده است اما استفاده نمی‌کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بعضی‌ها دنبال یک فرمول غربی برای زندگی خود هستند در حالی که اسلام 1400 سال قبل چیزهایی را برای زندگی سالم ارائه داده که الان به آن می‌رسند افزود: سن هم باید متناسب باشد و مرد باید بزرگتر از زن باشد و دارای یک جثه باشند.

وی با بیان اینکه فرهنگ دختر و پسر هم باید با هم متناسب باشد و درک خوبی از هم داشته باشند اظهار‌داشت: اینکه می‌گویند ما که نمی‌خواهیم با پدرش زندگی کنیم یک حرف کاملا اشتباه است و همین حرف‌ها می‌شود که در طول زندگی تنها می‌مانند.

‌راشد‌یزدی با اشاره به بررسی زندگی در کشورهای غربی در سفر به چند کشور اروپایی گفت: در زندگی غربی سگ جای زن، مرد، پدر، مادر و فرزند را گرفته است و خانه‌ها پر شده از سگ‌ها و این است فرمول زندگی غربی که بعضی‌ها در کشور تبلیغ آن را می‌کنند.

وی با بیان اینکه از نظر اندیشیدن دو مغز زن و مرد باید مثل هم باشند و به‌ویژه از نظر دینی باید دارای یک اندیشه باشند افزود: دختر و پسر باید همدیگر را دوست داشته باشند تا ترکیب شوند و اینکه بعضی خانواده‌ها می‌گویند ازدواج کنند علاقه ایجاد می‌شود، اشتباه است.

راشد‌یزدی در بخش دیگری از سخناننش با یادآوری خاطراتی از دوران انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب خاطر‌نشان کرد: چند روز از انقلاب گذشته بود که امام به رهبر کنونی انقلاب امر کردند در استان سیستان و بلوچستان درباره امور اقتصادی دینی و اجتماعی مردم آن منطقه بررسی کنید و نتیجه را گزارش بدهید.

وی یادآور شد: بنده هم با رهبر معظم انقلاب در این سفر همراه شدم و در مسیر سفر به استان سیستان و بلوچستان به کرمان هم آمدیم و هنگام اتمام ماموریت در فرودگاه کرمان در روز 12 فروردین به جمهوری اسلامی ایران رای دادیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زمان ارائه گزارش ما به امام خمینی‌(ره) همزمان شد با حضور یک خبرنگار از رسانه‌های خارجی افزود: امام به خبرنگار یک رسانه خارجی که سوال کرد چرا مردم شما را دوست دارند، پاسخ داد چون ما نوکر مردم هستیم مردم نوکر خود را دوست دارند.

وی با بیان اینکه پیامبر‌(ص) نیز فرمود آقای هر کسی آن است که نوکری مردم را بکند گفت: در جمهوری اسلامی به کارگر شهرداری باید آقا گفت چون خدمتگزار مردم است و در جمهوری اسلامی آقا به کسی که کارگر است تا رهبر گفته می‌شود و هر که بیشتر خدمتگزار باشد آقا‌تر است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار