مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تأکید بر ضرورت تبدیل واحد و بخش بازرسی به اداره گفت: با توجه به گستردگی عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بحث ورزش و جوانان، تبدیل واحد و بخش بازرسی به اداره می تواند بسیار کمک کننده باشد.
کد خبر: ۵۶۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵ 22 February 2018

محمدتقی امیری خراسانی در سمینار سالانه مسئولان بازرسی ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور که به میزبانی بوشهر برگزار شد، به کنکاش در مورد واژه ی بازرسی پرداخت و اظهار داشت: واژه ی بازرسی یکسری مشکلات را با خودش به وجود می آورد، همانند بخش حراست، به نظر می رسد اگر واژه ی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات به جای این واژه بکار رود، بتواند تغییر تفکر و نگرش بوجود بیاورد.

وی افزود: از آنجایی که این واحد به دنبال پیشگیری است نه مچ گیری، پس اگر این نوع تفکر به درستی به مخاطبان منتقل شود، مطمئناً تعاملات بهتری با مخاطبان برقرار می شود.

امیری خراسانی نظارت بر هیئت ها، امور جوانان و باشگاه های ورزشی را از مهمترین وظایف بازرسان عنوان و تصریح کرد: اولین و اصلی ترین مشکل بازرسان در بحث نظارت بر هیئت های ورزشی مربوط به آیین نامه است، چرا که گاهی برخی از هیئت های ورزشی از آنجایی که بر اساس آیین نامه خودشان را زیرمجموعه فدراسیون مربوطه می دانند ،پس ممکن است با مسئول بازرسی که از اداره کل برای نظارت مراجعه می کند، به خوبی همکاری نکنند.

وی تعداد هیئت های فعال استان را حدود 50 هیئت عنوان کرد و یادآور شد: ما با 40 هیئت هماهنگیم اما با حدود 10 تا هماهنگ نیستم چرا که آن هیئت ها معتقدند، بر اساس آیین نامه زیر نظر فدراسیون مربوطه هستند و ما امیداورم بر اساس اساس نامه جدید اتفاقاتی بیفتد تا این مشکلات حل شود.

 

امیری خراسانی با ابراز خرسندی از تصمیم برای راه اندازی سامانه ارزیابی بیان داشت: اگر این سیستم طوری طراحی شود که به صورت روزانه امکان وارد کردن اطلاعات به صورت آنلاین یا آفلاین وجود داشته باشد، می تواند خیلی کمک کننده باشد.

وی گفت: البته ما هم در استان به دنبال این امر هستیم اما اگر این اتفاق از وزارت بیفتد خیلی بهتر است، چرا که با این کار هیئت ها اطلاعات خود را به صورت روزانه وارد سامانه می کنند و بدین ترتیب بازرسان ما راحت تر می توانند بر این اطلاعات نظارت و آنها را تأیید و به بالا مخابره کنند.

امیری خراسانی افزود: به طور کلی یکپارچگی سامانه ها می تواند بسیار کمک کننده باشد و به نظارت روزانه و مستند سازی بهتر عملکرد ها منجر شود.

وی به بحث نظارت بر امور جوانان از سوی بازرسان اشاره و تأکید کرد: تاکنون ما سعی کرده ایم امور جوانان، مسائل را دوستانه و با تعامل حل کنیم و تمام تلاش خود را بکار برده ایم تا کاری نکنیم که حضور فعالانه جوانان کم شود.

امیری خراسانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نظارت بر باشگاه های ورزشی تصریح کرد: کرمان پهناورترین استان کشور است و از شمالی ترین قسمت آن تا جنوبی ترین بخش آن حدود 900 کیلومتر فاصله هست و این 900 کیلومتر مثل این است که با ماشین بخواهیم به تهران برویم، بر این اساس، ما برای نظارت بر چنین استانی نیازمند نیرو هستیم.

وی از انجام حدود 90 بازدید استانی طی سال 96 خبر داد و یادآور شد: استان کرمان 23 شهرستان دارد که این شهرستان ها با دارا بودن روستاها، بخش ها و شهرها وسیع هستند و باید به صورت مستمر این نظارت ها بر آنها وجود داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تأکید بر ضرورت تبدیل واحد و بخش بازرسی به اداره گفت: با توجه به گستردگی عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بحث ورزش و جوانان، تبدیل واحد و بخش بازرسی به اداره می تواند بسیار کمک کننده باشد.

امیری خراسانی افزود: اگر این بخش تبدیل به اداره شود و نیروهای مثبت و فعالی در آن بکار گرفته شوند، این می تواند کمک کننده باشد..

وی به بیان سختی ها و مشکلات شغل بازرسی پرداخت و ضمن خداقوت و تشکر ویژه از بازرسان، قانونمندی و صادقانه بودن را از ویژگی های اصلی این قشر عنوان و تصریح کرد: دایره بازرسی نیز همانند دایره ی حقوقی کمک دست مدیران کل است، پس باید باید از سوی وزارت با دید ویژه تری به آن نگاه شود تا از نظر اعتباری و هزینه ای هم دیده شود.

امیری خراسانی با بیان اینکه موفقیت نیازمند تلاش است، یادآور شد: گاهی بروکراسی اداری دست و بال افراد را می بندد، ولی ما باید جرأت داشته باشیم و حرکت کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: بحث پیشگیری و نظارت ها جلوی ریسک پذیری مدیران را نگیرد و همه بتوانیم ضمن حفظ گردنه ها، ریسک های خوبی داشته باشیم که به نفع ورزش و جوانان استان و کشورمان شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار