تابناک / لایحه انتشار اوراق خدمات شهری برای اولین بار در رشت امروز (چهارشنبه) در سی امین جلسه فوق العاده شورای اسلامی این کلانشهر تصویب شد.
کد خبر: ۵۶۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶ 22 February 2018

تابناک / لایحه انتشار اوراق خدمات شهری برای اولین بار در رشت امروز (چهارشنبه) در سی امین جلسه فوق العاده شورای اسلامی این کلانشهر تصویب شد.

این طرح از سوی مسعود نصرتی شهردار کلانشهر رشت تقدیم شورای اسلامی شده که امروز با حضور شهردار و ارائه توضیحاتی از سوی او، مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.


در لایحه این طرح آمده؛ به منظور تامین منابع مالی نقدی و دیون ناشی از پروژه های عمرانی و غرامت املاک ناشی از تملک، شهرداری رشت در نظر دارد نسبت به انتشار اوراق خدمات شهری به عنوان منابع از طریق اعطای امتیازات مربوط به صدور پروانه ساختمانی و ردیف های درآمدی مربوط به ساخت و ساز از قبیل تراکم، احداث بنا، جرایم کمیسیون ماده صد ، بهای خدمات شهری و ... اقدام کند.


بر اساس این لایحه، فروش اوراق برای هر سال مبلغ سه هزار میلیارد ریال مجاز است و فروش اوراق تا سقف 50 درصد از مبلغ فوق برای عرضه عمومی در نظر گرفته شده است.
همچنین در صورت عدم استفاده از مبالغ اوراق منتشر شده توسط دارندگان تا سقف تعیین شده در هر سال، فروش اوراق در سال های بعد نسبت به ما به التفاوت مبلغ باقیمانده صورت خواهد گرفت.
در سی امین جلسه شورای اسلامی کلانشهر لایحه دو فوریتی نوسازی حمل و نقل تاکسیرانی نیز مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد که شهرداری با بانک های عامل وارد مذاکره و جزئیات طرح مجددا در شورا و یا کمیسیون های تخصصی بررسی شود.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد. رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200هزار نفر می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار