رییس مرکز بهداشت غرب اهواز:
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با تاکید بر رعایت بهداشت در استخرها، گفت: در استخرها باید مسائل بهداشت فردی مورد توجه قرار بگیرد و مسوولان مربوطه اجازه ندهند هر کسی با هر لباس یا بدن ناپاک وارد استخر شود.
کد خبر: ۵۶۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶ 21 February 2018

مهرداد شریفی در مجمع سالانه هیات نجات‌غریق استان که امروز (چهارشنبه) با حضور رییس فدرسیون نجات‌غریق در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان، 90 درصد خانم‌ها و 80 درصد آقایان تحرک لازم را ندارند که در آینده بیماری‌هایی همچون قلبی و فشار خون به جمعیت این استان اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که این استان هر دو روز یکبار با مشکل ریزگردها مواجه است، توجه به ورزش‌‎های آبی در خوزستان، مورد اهمیت است و اگر می خواهیم به اهداف مورد نظر برسیم، باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، ضمن این که باید بر برنامه نیز نظارت و ارزشیابی داشته باشیم.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با تاکید بر بهداشت استخرها و توجه به این مهم، خاطرنشان کرد: استخرهای موجود در اهواز و شهرستان ها با استانداردها فاصله های بسیاری دارند؛ اگر آب استخرها ذره ای آلوده باشد، به جای این که خدمتی به مردم باشد، به یک خیانت بزرگ تبدیل می شود و می تواند انواع بیماری ها را انتقال دهد. بنابراین درخواست ما از مسوولان مربوطه این است که ارتباط‌تان را با مراکز بهداشت حفظ کنید و اجازه دهید همکاران ما از استخرها بازدید داشته باشند. همچنین فضای فیزیکی استخرها حائز اهمیت است و هنوز برخی استخرها از این نظر مشکلات عدیده ای دارند.

وی خاطرنشان کرد: مسائل بهداشت فردی نیز باید در استخرها مورد توجه قرار داده شود و اجازه ندهید هر کسی با هر لباس یا بدن ناپاک وارد استخر شود. مهمترین قسمت استخر، پاشویه های کلر است که در استخرها این مکان نامناسب است و دوش‌های استخرها نیز استاندارد نیستند.

شریفی در پایان گفت: ما با کمک هیات نجات غریق، تاکنون کلاس‌های آموزشی برگزار کرده ایم و نسبت به سال‌های گذشته در این بخش ارتقا خوبی داشته‌ایم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: نجات غریق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار