رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: امسال هشت هزار و 236 نفر در جاده‌های آذربایجان‌غربی مجروح شدند.
کد خبر: ۵۶۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲ 21 February 2018

به گزارش تابناک ارومیه، عباس فرمانی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر و با اشاره به آمار تصادفات در 11 ماهه امسال در استان اظهار کرد: در این مدت 351 تصادف فوتی، چهار هزار و 413 تصادف جرحی و یک هزار و 957 تصادف خسارتی در آذربایجان‌غربی به وقوع پیوست و در این رابطه هشت هزار و 236 نفر مجروح و 444 نفر فوت کردند.

وی تصریح کرد: در مشابه سال گذشته نیز شاهد 385 فقره تصادف فوتی، چهار هزار و 266 تصادف جرحی و یک هزار و 922 تصادف خسارتی بوده و در این زمینه هفت هزار و 967 نفر مجروح شده و 480 نفر فوت کرده بودند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی افزود: پس این آمار نشان از افزایش دو درصدی تصادفات خسارتی، افزایش سه درصدی تصادفات جرحی و کاهش هشت درصد تعداد متوفیان بوده‌ایم.

وی با ابراز تاسف از اینکه عدم توجه به قوانین و مقررات و عدم وجود فرهنگ ایمنی منجر به تحمیل خسارت جانی و مالی به دیگران شده است بیان کرد: بنابراین برای دست یافتن به تعریف فرهنگ ایمنی در بدو امر باید ایمنی را معرفی کرد.

فرمانی اظهار کرد: ایمنی به معنای در امان بودن از خطر غیرقابل یک خطر یا به عبارتی میزان و درجه دور بودن از خطرات است بنابراین فرهنگ ایمنی مطلوب، تقدم بخشیدن به ایمنی است و توسعه فرهنگ ایمنی موجب اصلاح رفتارهای فردی و در نهایت کاهش خطاهای انسانی و حوادث می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال ایجاد آرامش و تسهیل در امر عبور و ورود در استان، برخورد قاطع با متخلفان و نیز رسیدگی فوری به حوادث پیش‌بینی شده است.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم کاهش تصادفات در ایام نوروزی بیان کرد: در این رابطه محور ارومیه-سلماس، ارومیه-مهاباد، میاندوآب-مهاباد و برهان از محورهای پرتصادف استان به شمار می‌رود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار