مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: پیرو صحبت‌هایی که با مدیران و دبیران سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر داشتیم ما و آنان علاقه‌مند بودیم در این منطقه علاوه بر نمایش آثار همزمان با تهران و آیین اختتامیه بخش تجلی اراده ملی در منطقه آزاد اروند برگزار شود.
کد خبر: ۵۶۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱ 21 February 2018

همایون قنواتی با اشاره به میزبانی منطقه آزاد اروند در اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: این جشنواره بخش‌های مختلفی دارد و بخش تجلی اراده ملی یکی از بخش‌های مهمی است که چندین سال برگزار می‌شد اما در مقطعی از زمان این بخش متوقف شد و اکنون مجددا تصمیم‌گیری صورت گرفت تا آن را به جشنواره اضافه کنند.

وی افزود: بخش اراده ملی این امکان را برای نهادها، سازمان‌ها، دستگاه‌های مختلف کشوری (دولتی و غیر دولتی) فراهم می‌کند تا بتوانند فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره را از زاویه سیاست‌ها و ماموریت‌های خودشان مورد حمایت قرار دهند.

تو ادامه داد: مثلا وزارت بهداشت و سلامت فیلم‌های حاضر در جشنواره را بررسی می‌کنند و فیلم‌هایی که به بخش سلامت نگاه ویژه‌ای داشتند را انتخاب، معرفی و از این طریق فیلمسازان را مورد حمایت قرار می‌دهند و همچنین این امکان برای بخش خصوصی وجود دارد تا در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.

قنواتی به علاقمندی مدیران و دبیران سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای اکران فیلم‌های این جشنواره و برگزاری آیین اختتامیه بخش تجلی اراده ملی در این منطقه اشاره کرد و گفت: امسال با بررسی‌هایی که صورت گرفت مقرر شد این بخش مجدد احیا شود و جزو بخش‌های اصلی جشنواره به شمار آید. همچنین پیرو صحبت‌هایی که با مدیران و دبیران جشنواره فیلم فجر داشتیم ما و آنان علاقه مند بودیم در این منطقه علاوه بر نمایش آثار همزمان که برای اولین بار در این منطقه برگزار شد، مردم و هنرمندان این منطقه بتوانند آثار سینمایی فجر را همزمان در تاریخ برگزاری جشنواره در شهرهای آبادان و خرمشهر مشاهده کنند و همین که بخش اختتامیه را که با حضور بازیگران سینما، مدیران سینمایی، مدیران دستگاه‌های که قرار است از فیلم‌ها و فیلمسازان تجلیل به عمل آورند را ببینند.

وی از حضور مدیران، فیلمسازان، تهیه‌کنندگان، بازیگران و هنرمندان سینمای ایران در آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در بخش تجلی اراده ملی خبر داد و افزود: نزدیک به 130 نفر در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر حضور دارند که بخشی از آنان مدیران، فیلمسازان، تهیه‌کنندگان و بازیگران سینمای ایران هستند.

او تصریح کرد: در این مدت ما تمام سعی خود را خواهیم کرد تا با حضور مدیران سینمایی توافقاتی را انجام دهیم و آنها فضاهای موجود در منطقه را ببینند تا بتوانیم از زیرساخت‌های سینمایی موجود در آبادان و خرمشهر با همکاری‌هایی که به وجود می‌آید و گفت‌وگوهایی که انجام می‌شود استفاده کنیم و به آنها سرعت ببخشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند از گفتمان برای ایجاد فضایی به عنوان موزه سینمایی آبادان خبر داد و بیان کرد: ما علاقه‌مند هستیم تا با گفتمان سینما شیرین را تبدیل کنیم به موزه سینمای آبادان که این نیز نیازمند مذاکره و بررسی‌های بسیاری است با توجه به این که آقای قاسم خان یکی از مهمانان ما هستند بررسی‌های لازم برای تبدیل سینما شیرین به موزه سینمای آبادان انجام خواهد گرفت که آیا این امکان وجود دارد که در آبادان این رویداد رخ دهد یا خیر.

وی آبادان را یکی از شهرهای داری سابقه بسیار طولانی پس از تهران در حوزه سینما دانست و گفت: این امکان در آبادان فراهم است تا ما بتوانیم دومین موزه سینمایی کشور را در این منطقه داشته باشیم.

وی افزود: علاقمند و به دنبال آن هستیم تا در برخی از مناطق روستایی و محروم این منطقه سینمای سیار ایجاد کنیم تا نمایش فیلم‌ها در آن مناطق نیز اکران شوند و در حال رایزنی با موسسه توسعه سینما شهر برای ایجاد این موضوع هستیم و امیدواریم برای برقراری این رویداد با ما همکاری لازم را داشته باشند و این رفت و آمدها و جلساتی که برگزار می‌شود می‌تواند برای توسعه سینمایی منطقه کمک بسزایی داشته باشد.

قنواتی بیان کرد: فکر میکنم خوزستان و این منطقه پر از افتخارات بسیار زیاد برای مملکت عزیزمان است و آبادان و خرمشهر شهرهای استقامت، مقاومت و شجاعت مردم ایران زمین هستند و این جشنواره تحت عنوان تجلی اراده ملی که این دو شهر نمادی از اراده ملی هستند در این منطقه برگزار می‌شود و این نیز رویداد بزرگی است .

وی شهرهای آبادان و خرمشهر را دو شهر تاثیرگذار و مهم تاریخ معاصر ایران دانست و اظهار کرد: در حوزه دفاع مقدس، قبل از انقلاب، در زمان انقلاب و پس از انقلاب این دو شهر بسیار تاثیرگذار و مهمی در تاریخ معاصر ایران بودند ضمن این که در حوزه سینمایی فعالیت بسیاری داشته و خیلی از رویدادهایی که در این دو شهر رخ داده است موضوعات داستان‌ها و فیلم‌های سینمایی قبل و بعد از انقلاب در حوزه‌های اجتماعی، انقلابی، هشت سال جنگ تحملی و پس از آن بودند.

وی افزود: این منطقه پر از رویدادها، داستان‌ها و اتفاقات بسیاری است که همیشه برای فرهنگ و هنر جذاب بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: امیدوارم این رفت و آمدها و حضور نخبگان و پیوندی که به وجود آمده کمک کند به توسعه سینما در این منطقه یعنی توسعه فضاهای آموزشی برای جوانان، توسعه فضاهای فیزیکی سینما برای مردم تا بتوانند به سهولت به تماشای فیلم بنشینند و توسعه اقتصادی در حوزه سینما در این منطقه شکل بگیرد و فضایی به وجود آید تا فیلمسازان علاقمند شوند و برای سرمایه‌گذاری و ساخت فیلم در این منطقه حضور پیدا کنند.

وی به معافیت‌های موجود در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: با توجه به این که این جا یک منطقه آزاد است فیلمسازان و تهیه‌کنندگان می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این منطقه از معافیت‌ها استفاده کنند زیرا شرایط در این منطقه برای سرمایه‌گذاری در حوزه سینما فراهم است و هر چه قدر تولید آثار در این منطقه زیاد شود می‌تواند به توسعه اشتغال و اقتصاد فرهنگ کمک کند.

قنواتی خاطرنشان کرد: این پتانسیل و استعداد در منطقه آزاد اروند وجود دارد و ما نیز همکاری‌های لازم را انجام خواهیم داد تا رویداد ها شکل و روند بهتری داشته باشند.

آیین پایانی بخش تجلی اراده ملی سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر روز پنج‌شنبه سوم اسفند 96 با حضور مدیران، فیلمسازان، تهیه‌کنندگان، بازیگران و هنرمندان سینمای ایران در سالن باشگاه فرهنگی نفت آبادان به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار