مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: توزیع و دوخت لباس مدارس استان قم امسال بومی می‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱ 21 February 2018

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام عصر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ترویج فعالیت‌های قرآنی و امور معنوی ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل است.

وی با اشاره به برپایی دسته عزاداری دانش آموزان استان قم در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) افزود: دسته عزاداری و سوگواری این روز بزرگ با حضور 6 هزار نفر از دانش آموزان سادات استان قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم مطهر برگزار شد که در طی آن نیز به 8 نفر از دانش آموزان به‌قیدقرعه کمک‌هزینه سفر عتبات به همراه اعضای خانواده اهداء شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: مسئله تربیت یکی از مهم‌ترین رویکردهای آموزش‌وپرورش استان استٰ چراکه هجمه‌های فرهنگی و اعتقادی که  امروزه در فضای مجازی علیه دانش آموزان و نسل جوان کشور بسیار زیاد بوده که لازم است آموزش‌وپرورش در این زمینه برنامه‌ریزی‌های درستی داشته باشد.

شیخ‌الاسلام با اشاره به مشکلات پیش‌آمده در مسئله توزیع لباس مدارس در ابتدای سال تحصیلی 96-97 عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری نیاز به  بیش از 235 هزار لباس  ویژه دانش آموزان داشتیم که سبب  ایجاد برخی از چالش‌ها و مشکلاتی در توزیع به‌موقع لباس مدارس در بین مدارس استان شد.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های بومی استان در تولید و توزیع لباس مدارس تصریح کرد: امسال توزیع و دوخت لباس مدارس به‌صورت کاملاً بومی در استان انجام می‌شود، آموزش پرورش به‌عنوان مصرف‌کننده لباس آمادگی مصرف لباس مدارس دارد، اما باید مسئولان استانی نیز شرایط و لوازم  تهیه به‌موقع لباس را ایجاد کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره خواسته‌های مهم والدین در مسئله لباس دانش آموزان مدارس استان خاطرنشان کرد: کیفیت مناسب، دوخت درست، قیمت مناسب و توزیع به‌موقع  لباس چهار خواسته و مطالبه مهم و اصلی در مبحث لباس مدارس بوده که باید تولیدکنندگان استان این چهارعنصر مهم را رعایت کنند.

شیخ‌الاسلام تأکید کرد: برای سال تحصیلی آینده بیش از 240 هزار لباس برای دانش آموزان مدارس استان نیاز بوده که بومی کردن دوخت و تولید آن در استان سبب حفظ آورده چندین میلیارد تومانی در استان می‌شود، تولید لباس مدارس در بین تولیدکنندگان استانی باید  به‌صورت عادلانه‌ای در بین واحدهای تولیدی مختلف توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: در نوروز 96 اعتبارات بسیار محدودی برای اسکان نوروزی در مدارس استان پیش‌بینی‌شده بود که سبب برخی  نارضایتی‌ها درزمینهٔ وسایل سرمایشی و گرمایشی و کیفیت اسکان در بین زائران  شده بود که رفع مشکلات مربوطه نیازمند اعتبارات لازم است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم تصریح کرد:نوروز 96، 450 مدرسه استان مسئولیت اسکان مسافر در عید نوروز را داشتند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد دز نوروز سال جاری نیز با کاهشی روبه‌رو نشود.

وی با تأکید بر استقبال قابل‌توجه دانش آموزان استان از طرح‌های قرآنی ادامه داد: نزدیک به 138 هزار نفر از دانش آموزان استان در سال جاری در مسابقات قرآن و عترت شرکت کردند، 46 هزار نفر از دانش آموزان قمی در طرح درس‌های قرآن شرکت کردند، 48 هزار نفر از والدین و دانش آموزان استان نیز در طرح ختم قرآن حضور به هم رسانده‌اند.

شیخ‌الاسلام افزود: دانش آموزان استان قم 27 مقام برتر کشور درمجموع مسابقات قرآن و عترت توسط دانش آموزان کسب کردند که حفظ این جایگاه ارزشمند نیازمند تعامل با دستگاه‌های دیگر استانی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار