عبادی با اشاره به برگزاری همایش 'هزاره بابا طاهر' در دانشگاه بوعلی سینا اضافه کرد: در این همایش یکی از معاونان وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی وهمچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۵۶۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 21 February 2018
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: نامگذاری سالانه همدان به نام مفاخر از ابتکارات خوب فرهنگی در این استان و آغاز نهضت معرفی همدان به جهانیان است.

به گزارش ایرنا؛ فاضل عبادی در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه در هفته بابا طاهر هشت ویژه برنامه فرهنگی طراحی شده که از روز جمعه آغاز می‌شود افزود: ادای احترام به باباطاهر، نمایشگاه خوشنویسی دو بیتی‌های باباطاهر با شرکت چهل خوشنویس، رونمایی از کتاب دوبیتی‌های بابا طاهر، عصر شعر بابا طاهر، آیین سوته دلان، همایش ' هزاره باباطاهر'، باباطاهر و حافظ خوانی و شب موسیقی بابا طاهر برنامه‌های طراحی شده در این هفته است.

وی افزود: آیین 'سوته دلان الوند' برنامه ویژه این هفته است که با حضور همدانی‌های مقیم تهران برگزار می‌شود که در آن از ۹ پیشکسوت فرهنگ و هنر تجلیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته باباطاهر با همکاری اهالی فرهنگ و هنر، تشکل‌ها و انجمن‌های ادبی اجرا می‌شود.

عبادی با اشاره به برگزاری همایش 'هزاره بابا طاهر' در دانشگاه بوعلی سینا اضافه کرد: در این همایش یکی از معاونان وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی وهمچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حضور خواهند داشت.

وی یادآورشد: ۹۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که هشت مقاله منتخب در همایش ' هزاره باباطاهر' قرائت می‌شود.

عبادی تحرک بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری، تحکیم و تقویت هویت ملی و الگوسازی برای جوانان همدانی را ازمهمترین اهداف پاسداشت مفاخر استان ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اردیبهشت مفاخر، صبای جوانی با هدف تجلیل از جوانان برگزیده فرهنگی، صبای حکمت با هدف قدردانی از پیشکسوتان فرهنگی را از برنامه‌های نامگذاری سالاانه همدان ذکر کرد.
عبادی با تاکید بر رعایت عدالت فرهنگی گفت: ۴۵ نفر از مفاخر محلی شهر‌های استان در سه سال گذشته تجلیل شده اند.

تاکنون سه هزار مفاخر و علمای بزرگ در حوزه‌های مختلف در همدان شناسایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار