معاون مدیرکل دفتر امور توسعه روستایی و شورا‌های استانداری همدان، با بیان اینکه پیشنهاد دادیم تا اقدامی برای تامین اعتبار این نمایشگاه انجام شود، ابراز کرد: همه ساله این نمایشگاه در تهران برگزار می‌شود و بیشتر مخاطبان آن هم تهرانی‌ها هستند بنابراین پیشنهاد دادیم تا این نمایشگاه به صورت منطقه‌ای و استانی برگزار شود تا شهرستانی‌ها هم بتوانند از آن بازدید کنند.
کد خبر: ۵۶۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 21 February 2018
معاون مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری همدان با بیان اینکه باید از عرضه محصولات شهری و صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایری جلوگیری شود، گفت:اطلاع رسانی برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایری بسیار ضعیف است

به گزارش تسنیم، محمد پوینده، در جلسه هماهنگی سومین نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر، اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد عرضه محصولات شهری برخی از استان‌ها در این نمایشگاه بودیم که از آن‌ها می‌خواهیم برای حفظ ماهیت نمایشگاه، تنها محصولات و توانمندی‌های روستاییان و عشایر استان خود را در نمایشگاه عرضه کنند.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای ایجاد غرفه و شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر بسیار اندک است، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده توانستیم ۸۰ میلیون تومان اعتبارات استانی برای ایجاد غرفه و شرکت در این نمایشگاه اخذ کنیم که البته این مبلغ بسیار اندک است.

معاون مدیرکل دفتر امور توسعه روستایی و شورا‌های استانداری همدان، با بیان اینکه پیشنهاد دادیم تا اقدامی برای تامین اعتبار این نمایشگاه انجام شود، ابراز کرد: همه ساله این نمایشگاه در تهران برگزار می‌شود و بیشتر مخاطبان آن هم تهرانی‌ها هستند بنابراین پیشنهاد دادیم تا این نمایشگاه به صورت منطقه‌ای و استانی برگزار شود تا شهرستانی‌ها هم بتوانند از آن بازدید کنند.

پوینده افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد بی نظمی در برگزاری نمایشگاه و غرفه‌های آن بوده‌ایم و برخی علی‌رغم ماهیت نمایشگاه که توانمندی‌های روستایی و عشایری است، تولیدات شهرنشینی و صنعتی را ارائه می‌کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه اطلاع رسانی برگزاری نمایشگاه بسیار ضعیف است و شاهد بی اطلاعی برخی از مسئولان از این نمایشگاه بوده‌ایم.

معاون مدیر کل دفتر امور توسعه روستایی و شورا‌های استانداری همدان گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، اثرگذاری است، بنابراین باید اثر مثبت این نمایشگاه را در اشتغالزایی و اقتصاد روستا‌ها ارزیابی کنیم.

پوینده اظهار داشت: در سال گذشته همکاری دستگاه‌های استانی در برگزاری این نمایشگاه بسیار ضعیف بود، اما امیدواریم امسال دستگاه‌های مختلف استانی برای برگزاری این نمایشگاه همکاری بیشتری داشته باشند تا شاهد تاثیرات مثبت این نمایشگاه ملی در رونق روستاهایمان باشیم.

وی با بیان اینکه سه نفر مدیرکل از استانداری همدان برای شرکت در این نمایشگاه نام نویسی کرده اند، گفت: ۹ نفر از شهرستان‌های استان نیز برای حضور در نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر ثبت نام کردند. در این نمایشگاه دو نفر از کبوراهنگ و پنج نفر از همدان برای امور مربوط به اجرای موسیقی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

معاون مدیر کل دفتر امور توسعه روستایی و شورا‌های استانداری همدان، از طراحی غرفه‌ها در نمایشگاه خبر داد و گفت: یک غرفه ۱۷۷ متری که نمادی از هگمتانه قدیم است طراحی شده و یک خانه روستایی نیز به متراژ ۶۰ متر در این نمایشگاه طراحی کردیم که در آن مشاغل روستایی و توانمندی‌هایشان به نمایش درمی‌آید.

پوینده با بیان اینکه ۲۷ دهدار و پنج بخشدار نیز برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کردند، گفت: فایل ۵۰ عکس از اماکن و مناظر طبیعی استان از دبیرخانه همدان ۲۰۱۸ اخذ شده که به نمایش درمی‌آید.

وی تصریح کرد: از جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی می‌خواهیم که هماهنگی‌های لازم را در سایر شهرستان‌های استان انجام دهند تا محصولات و فعالیت‌های شاخص شهرستان‌ها را به نمایشگاه بیاورند.

معاون مدیر کل دفتر امور توسعه روستایی و شورا‌های استانداری همدان با بیان اینکه مسئولیت پارک علم و فناوری را به غرفه ایده‌های علم و فناوری داده‌ایم، ابراز کرد: بنابراین باید ایده‌ها و اختراع‌های بدیع و خلاقانه را در این غرفه عرضه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار