معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل گمرکات استان یزد اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و الکترونیکی کردن گمرکات که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده نقش مهمی در تسهیل تجارت داشته است.
کد خبر: ۵۶۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳ 21 February 2018

آئین تکریم و معارفه مدیرکل گمرکات استان یزد با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیرکل امور اداری و رفاه گمرک جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران و تشکل‌های بخش خصوصی در سالن اجتماعات صنایع لاستیک برگزار شد.
«علی زینی وند» با اشاره به نقش گمرک در تسهیل تجارت، گفت: راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و الکترونیکی کردن گمرکات که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده نقش مهمی در تسهیل تجارت داشته است.
وی تأکید کرد: نحوه فعالیت تخصصی گمرک یکی از شاخصه‌های مهم حرکت به سمت توسعه و تسهیل تجارت است.
زینی وند بابیان اینکه سرمایه‌گذاران خارجی در کنار موضوعاتی نظیر بانک و بیمه به گمرک و نحوه فعالیت آن نگاه ویژه‌ای دارند افزود: هرچه درزمینهٔ الکترونیک کردن گمرک پیشرفت داشته باشیم شاهد رشد و توسعه بیشتر در کشور هستیم، گمرکات باید سیستم محور باشند چراکه سیستم محوری به‌سلامت، شفافیت و روان‌تر شدن امور کمک می‌کند.
معاون استاندار یزد در ادامه بابیان اینکه نظام تعرفه‌ای کشور به‌وسیله گمرک اجرائی می‌شود تأکید کرد: گرچه تعرفه ابزاری در دست مسئولان سیاسی است اما تعرفه‌ها به‌وسیله گمرکات اجرائی می‌شود و یکی از راهکارهای حمایت از تولید داخلی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در پایان بابیان اینکه تحولات بسیار خوبی در دولت تدبیر و امید در گمرک اتفاق افتاده است خاطرنشان کرد: باید با سایر کشورها تعامل داشته باشیم اما برخی افراد اقتصاد مقاومتی را به برآورده کردن همه نیازها در داخل کشور تعبیر می‌کنند درحالی‌که روز گذشته رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) به‌درستی بر تعامل با دنیا در سایه سیاست‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی تأکید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار