امروز چهارشنبه ، چهارمین روز پس از یکشنبه سیاه در کهگیلویه و بویراحمد است و یکشنبه سیاهی که هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت آسمان به‌شماره پروازی ۳۷۰۴ حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک‌خلبان پس از پرواز از فرودگاه مهر‌آباد و طی مسیر به‌سمت یاسوج در منطقه دناکوه سمیرم از رادار خارج شد و سقوط کرد.
کد خبر: ۵۶۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۴ 21 February 2018
امروز چهارشنبه ، چهارمین روز پس از یکشنبه سیاه در کهگیلویه و بویراحمد است و یکشنبه سیاهی که هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت آسمان به‌شماره پروازی ۳۷۰۴ حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک‌خلبان پس از پرواز از فرودگاه مهر‌آباد و طی مسیر به‌سمت یاسوج در منطقه دناکوه سمیرم از رادار خارج شد و سقوط کرد.  
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز اول که همان روز سقوط و روز سیاه بود ، روزهای دوم و سوم ، روزهای طلایی برای پیدا کردن لاشه هواپیما و اجساد بود و اما روز چهارم همانگونه که سازمان هواشناسی گفته است ، یک توده هوای ناپایدار وارد مرزهای استان می شود ، و موجب بارش برف و باران خواهد شد ، بنابراین ساعاتی از این روز فرصت است که باقیمانده اجساد پیدا و به پایین کوه انتقال داده شوند.
 
اخبار روز اول رااینجابخوانید
 
اخبار روز دوم رااینجا بخوانید
 
اخبار روز سوم را اینجا بخوانید
 
این خبر بروزرسانی می شود....
 
 
انتقال 15 کوله از قطعات اجساد به پایین
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۴:۴۲

مدیر کل بحران کشور کفت: تا این لحظه 15 کوله پشتی به پایین منتقل شده است و مشخص نیست که چه تعداد قطعه در این کوله ها موجود است. این قطعات تحویل مراجع قضایی می شود تا با DNAها تطبیق داده شود.

اسماعیل نجار در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر نمی توانیم هیچ عدد پیکری اعلام کنیم. چراکه اخبار متفاوت است و کوهنوردان حرفه ای در حال انتقال قطعات به سمت پایین هستند و هم چنان شناسایی توسط کوهنوردان حرفه ای در منطقه در حال انجام است.

وی افزود: شرایط جوی در کوه بسیار سخت است و به همین دلیل نمی توانیم عدد دقیقی بدهیم و فقط می توانیم بگوییم تعدادی از قطعات در حال پایین آمدن هستند.

مدیرکل بحران کشور ادامه داد: دستور داده ایم که اگر نیروها در این شرایط نامساعد جوی امکان عملیات ندارند بازگردند و هرآنچه می توانند با خود به پایین منتقل کنند.

نجار تاکید کرد: تا این لحظه 15 کوله پشتی به پایین منتقل شده است و مشخص نیست که چه تعداد قطعه در این کوله ها موجود است. این قطعات تحویل مراجع قضایی می شود تا با DNAها تطبیق داده شود.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی اسکی باز نیز به تیم ملحق شده است تا عملیات سریعتر صورت گیرد.

فوری / اولین گروه پیکر جانباختگان سانحه هوایی تحویل مراجع ذی صلاح گردید
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۳:۰۲

اولین گروه از پیکر جانباختگان تحویل پزشکی قانونی شد!

مدیرعامل هلال احمر اصفهان: اولین گروه از پیکر جانباختگان هواپیمای تهران - یاسوج تحویل پزشکی قانونی شد.

بخش اعظمی از پیکرها جمع‌آوری و بسته‌بندی شده اند
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۲:۰۸

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش:تیپ ۶۵ نیروهای ویژه نیروی زمینی ارتش به همراه یک تیپ از هلال‌احمر روز گذشته به صورت پیاده مسیر را طی کرده و ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شب به نوک قله و پیکرهای مسافران رسیدند.
بخش اعظمی از پیکرها جمع‌آوری و بسته‌بندی شده اند.
تیم بعدی ما در حال صعود به نوک قله است و امیدواریم تا غروب پیکرها را تحویل بدهیم.
به دلیل حادثه پیکرها کامل نیستند و قطعاتی از آنها به دست آمده که باید با آزمایش DNA مشخص و تحویل خانواده‌ها شود.

ابهام در موفقیت تیم های امدادی
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۰:۲۳

سید علی وفایی‌مقدم لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از برگزاری جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در ساعت یک بامداد امروز در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا خبر داد.

وی گفت: وقتی اوضاع را برای پرواز بالگردها نامناسب دیدیم تیم‌های کوهنورد آموزش دیده و با تجربه را برای حضور در منطقه اعزام کردیم که تعداد آن‌ها ۵۱ نفر است.

این مسوول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اکنون بارش برف در ارتفاعات دنا آغاز شده و همین امر موجب شده تا حرکت کوهنوردان به سمت قله پازن پیر به کندی صورت گیرد.

وفایی افزود: با این وضعیت بعید می‌دانیم که کوهنوردان بتوانند به محل مورد نظر برسند.

 

نجات سه فرد گرفتار در برف دنا در ساعت ۳ بامداد توسط هلال‌احمر
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۰:۰۶

عصر روز گذشته سه نفر از نیروهای خودجوش مردمی علیرغم هشدارهای متعدد هلال‌احمر مبنی بر خطرناک بودن، بدون تجهیزات به دامنه کوه‌های دنا رفتند و پس از قطع شدن ارتباطات بی سیم و تلفن در ارتفاعات برفی گرفتار شدند که به کمک نیروهای هلال‌احمر نجات یافتند.
گرفتار شدگان با خانواده‌های خود تماس داشته اند و نیروهای هلال احمر از این طریق به جستجوی آنها پرداختند.

محدوده وجود اجساد نقطه گذاری شده/ مردم و مسئولین اقدام احساسی ننمایند
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۹:۴۳

امیر نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش گفت : محل دقیق سقوط هواپیما معلوم است و محدوده ی محل اجساد توسط تکاوران و امدادگران نقطه گذاری شده است.

وی افزود : ارتفاعات برف و کولاک است و تکاوران تعدادی از اجساد را به سمت پایین حمل می کنند که هر گروه از نیروهای امدادگر را یک  نفر از راه بلدهای محلی همراهی می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : محدوده ی اجساد مشخص است اما بسیاری از اجساد را باید از یخ جدا کنیم و این کار را سخت می کند اما به امید خدا همه ی اجساد را به پایین انتقال می دهیم.

وی در پایان در خواست نمود مردم و مسئولین از اقدامات احساسی اجتناب نمایند.

انتقال اجساد تا 10 ساعت دیگر/از کار افتادن موبایل امدادگران به دلیل سرمای شدید
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۹:۳۵

نماینده مردم بویراحمد دنا گفت: به نظر می‌رسد کمتر از 10 ساعت دیگر به شرط اینکه شرایط جوی اجازه دهد اجساد منتقل خواهد شد.

غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد دنا با بیان اینکه ساعت 12 شب گذشته ستاد بحران در منطقه سی سخت نزدیک‌ترین نقطه به محل سقوط هواپیما تشکیل شد،به ایلنا گفت: در این ستاد تقسیم وظایف صورت گرفت و 20 تیم 4 نفره عازم منطقه شدند.

وی تصریح کرد: قرار بر این است که هر تیم 4 نفره حامل انتقال یک پیکر از سرنشینان باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی انتقال اجساد به پایان می‌رسد، اظهار داشت: مسیر جدیدی شناسایی شده که حداقل زمان صعود به نقطه سقوط 5 ساعت است اما برگشت از ان با توجه به شیب مسیر کمتر می‌شود.

زارعی ادامه داد: به نظر می‌رسد کمتر از 10 ساعت دیگر به شرط اینکه شرایط جوی اجازه دهد اجساد منتقل خواهد شد.

وی گفت: اجساد پراکنده نیستند و در یک نقطه متمرکز شده‌اند اما مشکل اصلی این است که یخ بسته‌اند.

نماینده مردم دنا گفت: هنوز هیچ اطلاعات جدیدی از تعداد اجسادی که یافت شده‌اند نداریم چرا که موبایل امدادگران به دلیل سرمای شدید از کار افتاده است بنابراین باید بیسیم‌های ارتش فعال شود که اقدامات در حال انجام است.

وی تاکید کرد: جعبعه سیاه هنوز پیدا نشده و در اولویت ما هم نیست در حال حاضر اولویت با انتقال اجساد است و بعد از این مرحله به سراغ جعبه سیاه خواهیم رفت.

پرواز ارتش ناتمام ماند ، تیم تکاوران 48 فتح به منطقه اعزام شدند
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۹:۰۸

پس از عملیات شناسایی عملیات هلی برن امدادگران در ارتفاعات دنا آغاز شد و اولین دسته از امدادگران در بعد از ظهر دیروز اول اسفندماه در محل حادثه فرود آمدند و برخی از آن‌ها شب را در دمای بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد زیر صفر در قله پازن پیر ماندند.

امروز چهارشنبه اما وضعیت به گونه‌ای دیگر است و ابرناکی هوا و شروع بارش‌ها موجب شده تا عملا بالگردها نتوانند کار انتقال اجساد را به صورت هوایی انجام دهند.

با توجه به چشم انتظاری خانواده‌های داغدار این پرواز ناتمام، تیم‌های امدادی از گردان تکاور تیپ ۴۸ فتح سپاه به منطقه اعزام شده‌اند تا در صورت لزوم کار انتقال اجساد را به صورت زمینی انجام دهند.

 

فوری /بالگرد ارتش موفق به نزدیک شدن به محل سانحه نشد + تصاویر
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۸:۴۶

به دلیل ابرناکی و باد شدید و وضعیت نامساعد جوی در دنا بالگرد ارتش موفق به نزدیک شدن به محل سانحه نشد.
به گزارش اختصاصی خبرنگار مهر، بامداد امروز فرمانده کل هوانیروز ارتش و فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز با یک فروند بالگرد ۲۱۴ از فرودگاه یاسوج به پرواز در آمدند تا انتقال پیکر جانباختگان را به انجام برسانند اما تلاش بالگرد ارتش برای فرود در قله پازن پیر دنا به دلیل ابرناکی و باد شدید ناموفق بود.

 فرمانده هوانیروز ارتش ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده جانباختگان و مردم استان اعلام کرد: هرچند این تلاش ناموفق بود اما تلاش هوانیروز با همه توان ادامه دارد.

سرتیپ خلبان قربانی اظهار داشت: در خدمت ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم تا با انتقال پیکر جانباختگان مرهمی بر دردهای خانواده آنها گذاشته شود.

وی در ادامه از تلاش تکاوران ارتش و نیروهای هلال احمر که در قله و در ارتفاعات دنا برای انتقال اجساد در تلاش و کوشش هستند تقدیر کرد و از مردم خواست برای فرزندان خود دعا کنند.

 

مرور آخرین خبر ها /بالگردها نمی‌توانند به قله نزدیک شوند/کل عملیات، بصورت زمینی انجام می شود
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۸:۳۸

وضعیت نامساعد جوی و ناپایداری در ارتفاعات دنا مانع از ادامه عملیات انتقال پیکرهای جان باختگان حادثه سقوط هواپیما شده است.

بالگردها نمی‌توانند به قله نزدیک شوند.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تلاش ناموفق نیروهای امدادی برای رسیدن به قله جهت انتقال اجساد سانحه سقوط، گفت:
به دلیل محدودیت دید بالگرد نمیتواند به قله نزدیک شود.


فرماندار دنا:عملیات پایانی امروز ( چهارشنبه) از ساعت ۶صبح در منطقه کوه کل آغاز شد

۲۰ اکیپ ۴نفره برای انتقال اجساد به منطقه اعزام شد

حضور‌ تمامی نیروهای ستادی در سطح شهرستان

کل عملیات، بصورت زمینی انجام می شود

 

پرواز بالگردهای هوانیروز و هلال احمر بر فراز یاسوج
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۷:۵۶

لحظاتی پیش بالگردهای هوانیروز و جمعیت هلال‌احمر بر فراز شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به پرواز درآمدند.

در چهارمین روز از سقوط هواپیمای ای‌تی‌آر شرکت هواپیمایی آسمان مسیر تهران یاسوج که در قلل بالای 4000 متر دنا حادث شد نیروهای امدادگر کار خود را برای انتقال اجساد آغاز کرده‌اند.

با وجود شرایط نامساعد آب و هوایی این کار آغاز شده و هم اکنون بالگردهای هوانیروز و جمعیت هلال‌احمر برای هلی‌برن نیروهای امدادی در قله پازن پیر به پرواز درآمده‌اند.

 

انتقال اجساد به پشت قله
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۷:۵۴

فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات:از ساعت ۶ صبح ۸۰ امدادگر دیگر به صورت پیاده به محل کشف لاشه اعزام شدند.
اجساد کشف شده را به پشت قله انتقال می‌دهیم تا در صورت امکان با بالگرد به پایین منتقل شود.
شرایط جوی از امروز صبح نامساعد است.
لاشه هواپیما متلاشی شده و کار جمع آوری اجساد سخت است.

محدودیت برای مدیران و فرمانداران
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۶:۴۸

وفایی مقدم دبیر ستاد بحران کهگیلویه وبویراحمد؛هیچ مدیر و حتی فرمانداری بدون هماهنگی با مدیریت ستاد بحران حق مصاحبه ندارد.

تنها مرجع مصاحبه دهنده به رسانه ها استاندار بعنوان رئیس ستاد بحران و دبیر ستاد بحران مدیریت بحران استانداری است.

تلفن هاس مسئولان برای مصاحبه ۲۴ساعته فعال است.

چهار روز،طوفان ، آرامش و باز هم طوفان!
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۶:۳۷

پس از گذشت چهار روز از حادثه دلخراش ، شاید مهمترین بخش مربوط به آن به موضوع خانواده های داغدار است چرا که در روز اول و دوم در پی سقوط هواپیما و پیدا نشدن لاشه آن ، این خانواده های قربانیان بودند که در طوفانی روحی و روانی در درون به سر می بردند و نمی دانستند که چه بر سر عزیزانشان آمده است ، اما برای ساعاتی پس از پیدا شدن لاشه هواپیما و اعلام پیداشدن تعدادی از اجساد کمی آرامش بر این خانواده ها حاکم شد که حداقل اجساد عزیزانشان بر می گردد و اما امروز هم یک طوفان دیگر برای این خانواده ها خواهد بود و آن هم مسائل مربوط به شناسایی ، انتقال و تحویل جسدها است که داغ را به مانند روز اول برای آن ها تازه تر خواهد کرد.

هر چند در روزهای قبل تلاش های زیادی صورت گرفت ، اما از دست دادن های زمان هم کم نبود . به همین دلیل لازم است مسئولین تمام تلاش خود را بنمایند که در سریعترین زمان ممکن و با تحویل ، تشییع و تدفین جانباختگان ، دوباره آرامش را به این خانواده ها برگردانند.

 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار