روز گذشته سقوط هواپیمای ای تی ار شرکت آسمان که به مقصد یاسوج در حال حرکت بود و دقایقی قبل از رسیدن به فرودگاه یاسوج اسیر ارتفاعات سر به فلک کشیده دنا شد و شرایط بسیار بد جوی بر عمق فاجعه افزود به گونه ای که با بسیج همه ی امکانات استانی و کشوری هنوز لاشه این هواپیما پیدا نشده است.
کد خبر: ۵۶۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 19 February 2018
روز گذشته سقوط هواپیمای ای تی ار شرکت آسمان که به مقصد یاسوج در حال حرکت بود و دقایقی قبل از رسیدن به فرودگاه یاسوج اسیر ارتفاعات سر به فلک کشیده دنا شد و شرایط بسیار بد جوی بر عمق فاجعه افزود به گونه ای که با بسیج همه ی امکانات استانی و کشوری هنوز لاشه این هواپیما پیدا نشده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد پس از توقف موقت عملیات جستجو به دلیل شرایط بسیار نامساعد جوی ، از ساعات اولیه صبح عملیات جستجو با حضور نیروها و امکانات جدید و حرفه ای تر آغاز شد و از همان دقایق اولیه بامداد مدیر کل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ، اعلام نمود که با کاهش ابر و پایان بارش ، گروه های حرفه ای وارد کوهستان شده اند و عملیات را آغاز نموده اند.
جهانبین افزود : با توجه به اعلام سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس شواهد ، فنی محدوده سقوط تقریبا مشخص شده و امیدواری به پیدا شدن لاشه هواپیما افزایش یافته است.
وی افزود : تیم های مختلف خرفه ای برای چنین شرایطی از زمین و هوا کار خود را آغاز کرده اند و البته با توجه به اینکه محل احتمالی در ارتفاع نزدیک به 4 هزار متری می باشد و آن نقطه هنوز مه آلود و ابری است ، احتمالا ورود بالگردها به نقطه مورد نظر با تاخیر صورت گیرد.
این خبر تکمیل می شود...
 
20:43 عملیات جستجوی هواپیما روزسه شنبه درمحدوده شهرستان دنا آغاز می شود️
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : علاوه بر جست و جو در مناطق پیش بینی شده سقوط هواپیما درپادنای سمیرم ، روزسه شنبه عملیات جست وجو در محور جنوبی رشته کوه دنا بویژه منطقه سخت گذر و برفگیر بیژن در محدوده شهرستان دنا آغاز می شود.
احمدی اظهار داشت: از فردا سه شنبه یک پایگاه بحران با تجهیزات و امکانات لازم برای ادامه عملیات جست و جو در سی سخت مستقر می شود.
وی تصریح کرد که آخرین گمانه زنی‌ها و نظر کارشناسی مبنی بر این است که قله بیژن محل سقوط احتمالی هواپیما است.
وی اظهار داشت: گروه‌های جست و جوی زمینی و هوایی این منطقه را بررسی کرده‌اند اما به دلیل شرایط جوی منطقه در ارتفاع بیش از چهار هزار و400متری که در بیشتر مواقع سال پوشیده از برف است عملیات تجسس به ‌دشواری صورت می‌گیرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: از کشورهایی که دارای ماهواره تجسسی و شناسایی هستند نیز درخواست کرده ایم هرگونه اطلاعاتی که درباره محل سقوط هواپیما دارند را در اختیار کشورمان قرار دهند.

18:35 قطعاتی از هواپیمای تهران - یاسوج پیدا شد

فرماندار سمیرم در میان مردم تجمع‌کننده در مقابل بخشداری دناکوه:
طبق اخبار موثقی که از سوی همکاران هواپیمایی آسمان دریافت شده قطعاتی از هواپیما در ارتفاعات ۳۶۰۰ متری مشاهده شده است اما از آنجا که امکان هلی‌برد در شرایط جوی بد کنونی وجود ندارد از فردا صبح به صورت دقیق در منطقه مورد جست‌وجو ادامه پیدا می‌کند.

قبول داریم که صبح امروز تا زمان سوخت‌گیری هلی‌کوپترها و حرکت آنها وقفه‌ای اتفاق افتاد و در این مدت زمان کوتاه و مناسب برای جست‌وجوی هواپیمای سانحه دیده از دست رفت اما بنده به عنوان مسئول باید پاسخگوی شما مردم و نمایندگان باشم و وظیفه من پاسخگویی به شماست.

امروز ارتباط بین نیروهای زمینی و هلی‌کوپترها به دلیل کمبود بی‌سیم نامناسب بود که پیش‌بینی شده است امشب تعداد بیشتری بی‌سیم به منطقه برسد تا کار عملیات جست‌وجو با هماهنگی بیشتری بین نیروهای زمینی و هوایی پیش برود. ۱۲ تیم امدادی امروز بی‌سیم داشتند و تعدادی نیز بدون بی‌سیم در ارتفاعات به جست‌وجو پرداختند.

هشت پهباد از سوی سپاه و حصا (هواپیمایی کشوری) در تمام مناطق احتمالی سقوط هواپیما به پرواز درآمدند و بیش از ۱۵۰۰ قطعه عکس از مناطق جست‌وجو شده گرفتند که عکس‌ها اسکن شده و ما همه عکس‌ها را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم تا اگر کوچکترین ذره‌ای مشاهده شد به جست‌وجوی دقیق‌تر در ناحیه مورد نظر بپردازیم.

باد شدیدی در ارتفاعات در حال وزیدن است به همین دلیل هلی‌کوپترها نمی‌توانند در منطقه احتمالی قطعات مشاهده شده هواپیمای سانحه دیده فرود بیایند بنابراین نیروها فردا صبح به آن منطقه اعزام می‌شوند.

دانلود
13:51 لاشه هواپیما پیدا شده است؟
لحظاتی پیش هلیکوپتر حامل وزیر بر فراز محلی پرواز کرده که یکی از سرنشینان قسمتی از لاشه هواپیما را دیده است.
مسئول روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی لحظاتی پیش در گفتگو با رادیو دنا گفت : یکی از سرنشینان هلیکوپتر حامل وزیر که خود ما هم در آن حضور داشتیم ، چیزی را دیده که شباهت زیادی به لاشه هواپیما داشته است.
سید قاسم بی نیاز افزود : پس اعلام این شخص ، خود من سریعا به سمت چپ کابین بالگرد رفتم و البته چون از فاصله بسیار بالا بود نتوانستم به طور دقیق تایید کنم اما احتمال اینکه لاشه هواپیما بوده باشد زیاد است. لذا از وزیر خواستیم که دوباره بالگرد به همان نقطه اعزام شود ضمن اینکه گروه های زمینی هم به محل اعزام می شوند
12:01 وزیر راه عازم محل احتمالی حادثه شد/ عدل هاشمی و تاجگردون از مسیر اصفهان در راه هستند
لحظاتی پیش وزیر راه به همراه هیئت همراه به سمت روستای بیده برای بررسی اقدامات میدانی عازم روستای بیده شدند.
 

9:42 پورانفرد فوریت های پزشکی استان:ساعت 7 و 10 دقیقه یک پرواز داشتیم و پس از یک ساعت عملیات پروازی جستجو انجام شد ولی چیزی پیدا نکردیم.

در حال ارتفاع گیری برای سایر نقاط هستیم تا به نتیجه مورد نظر برسیم.

هم اکنون نیز یکی دیگر از بالگردهای فوریت های پزشکی استان برفراز منطقه در حال جستجو است.

امروز چهار نقطه که احتمال سقوط پیش بینی شده است پرواز صورت گرفت ولی موفق نشدیم با کاهش ابرها دوباره عملیات جستجو ادامه خواهد یافت.


9:29  پرواز بالگردهای ویژه هوانیروز / امیدواری به نتیجه مشخص تا قبل از ظهر

زراعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی : بخش های مختلف هوانوردی و پروازی از کشور به منطقه اعزام شدند که نقاط شناسایی شدند و برنامه ریزی های لازم جهت صعود فراهم شده است.

بخش زیادی از مسیر به علت صعب العبور بودن باید پیاده طی شود، از ساعات اولیه صبح و براساس برنامه ریزی چند فروند پهباد آماده پروازهستند و پرواز بالگرد به دلیل شرایط جوی اولیه صبح مسیر نشد ولی بالگرد های پیشرفته هوانیروز از دقایقی پیش به پرواز درآمد.

امیدواریم با تلاش های صورت گرفته تا قبل از ظهر به نتایج قابل قبولی برسیم و خانواده ها را از نگرانی دربیاوریم.

9:11 جلال پوران‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار کرد: تیم‌های مختلف امدادی راهی ارتفاعات دنا شده‌اند تا بلکه عملیات جست‌وجو برای پیدا شدن لاشه هواپیمای سقوط کرده تهران-یاسوج با قدرت ادامه دهند.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: توده‌های سنگین و پرفشار در ارتفاعات باعث کاهش دید عمودی و افقی شده است.

پوران‌فرد با بیان اینکه هم اکنون مرکز EOC هم چنان در آماده باش کامل است، بیان کرد: دو پرواز اورژانس هوایی یاسوج و گچساران در ساعت 7:10 دقیقه صبح برای جستجو اجساد مسافرین هواپیمای تهران به یاسوج در کوه‌های پادنا و دنا اعزام شدند.

 9:03 وزیر راه در راه یاسوج
وزیر راه و شهرسازی برای بررسی ابعاد حادثه سقوط هواپیمای ای تی ار شرکت هواپیمایی آسمان از مبدا تهران به مقصد یاسوج به یاسوج سفر می کند.
بنابر گزارشات اعلام شده آخوندی که از طرف رئیس جمهور مامور بررسی حادثه سقوط این هواپیما شده است ، از صبح امروز در راه عزیمت به یاسوج است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دهدشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
درود بر سردار عزیز که در تمام سختی ها و خوشی ها یار و یاور این استان بوده و هم اکنون هم فرمانده تمام ما هست خدا پشت و پناهت باشه سردار حبیبی عزیز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار